Szabadedzsek
Heikki az els edzsen a 9., a msodikon a 4. helyen vgzett!
„J, hogy ilyen krlmnyek kztt is kiprblhattam az autt. Emiatt is krztnk sokat dleltt, s dlutn is igyekeztnk a lehet legtbb idt plyn tlteni. Szmomra az extrm ess gumin nehezebb vezetni. De lehet, csak amiatt, mert ilyenkor eleve tbb vz ll a plyn. A kztes gumik egszen jl mkdnek, ha nincs olyan sok vz az aszfalton, s nincs annyi vztfolys sem – ebben az esetben ugyanis problmsak lehetnek” – fogalmazott Kovalainen a Sky Sports-nak.
Majd arrl is beszlt, hogy ezttal is hamar elkapta a ritmust autjval. „Nagyon jl kiegyenslyozott aut ez. Nem akarom magamat dicsrni, de ezt a kocsit egyszeren knny vezetnem. Mg ilyen krlmnyek kztt is jl reztem magamat benne, tmadni tudtam vele. Az idmr edzsen persze nehz lesz, hiszen minden ezredmsodperc szmt. Vasrnap pedig szerencssnek is kell lennnk” – mondta a finn, utalva austini balszerencsjre. Akkor a csapat eleinte azt hitte, a futam sorn megsrlt autja els szrnya, amit aztn le is cserltek – az utbbi vizsglatokbl viszont kiderlt, valjban egy eltmdtt fkht okozta a Lotus furcsa viselkedst. motorsportal.hu
//
Heikki Kovalainen: “Obviously, it was challenging conditions but it was good for me to get the experience in the wet weather. There were no big surprises and the car was behaving quite well. It was a little bit trickier than driving in the dry, but we expected this. That said, I think the team have made good progress in this area as it wasn’t too difficult to drive. There are still a couple of areas where we can improve on, and whether we have valid information for tomorrow’s weather we don’t know yet.”
Kovalainen: Csak baj ne legyen!
Mi a vlemnyed Interlagosrl?
Heikki Kovalinen: Nagyszer versenyplya, eltr az austinitl. Van pr igen j kanyarja, vannak szintklnbsgek is, radsul az ramutat jrsval ellenttesen krznk rajta. Az idjrs rdekes lehet, mindig van esly az esre, ami igen nehzz teheti a versenyt. Ez egy j hely az idnyzrshoz, hiszen ezen a plyn brmi megtrtnhet. A vonalvezetse elg ravasz. Bizonyos helyeken meglehetsen szk, ezrt figyelni kell arra, hogy ne lpjk t a hatrt, klnben knnyen hibzhatunk. Ezenkvl el kell ismerni, hogy a szezonban taln itt a legjobb a hangulat. A szurkolk hihetetlenl szenvedlyesek, ha Forma–1-rl van sz. rtenek a sportghoz, s az egsz nagydjhtvgt egy nagy buliknt lik meg a leltkon. Nagyszer lmny vasrnap a rajtrcson llni, s ltni ahogyan az egsz lelt ugrl. Klassz hely ez a Forma–1 szmra.
Milyen rzsekkel hagytad el Austint?
Kovalainen: A versenyem nem gy alakult, ahogyan akartam, s nem vagyok biztos abban, hogy az aut miatt-e, vagy inkbb a berozsdsodott versenyz miatt. Volt egy kis gondom az els szrnnyal, ami miatt vesztettem a leszorterbl. Ez azt jelentette, hogy lassabb vltam, de ksbb, miutn lecserltk a szrnyamat, ismt jobb lett a helyzet. Emellett volt egy KERS-problmm is a verseny felnl, de ez mg nem magyarzza a gyengbb tempmat. Alaposan ttanulmnyozzuk az adatokat, s remlhetleg Brazliban mr jobban megy.
Bizakodva tekintesz a Brazil Nagydjra?
Kovalainen: A versenyt leszmtva biztat volt a htvgm Austinban, ezrt gy rzem, jl felkszltem. Az aut mindenesetre gyors. J rzs vezetni, s amennyiben minden jl megy – vagyis sikerl megoldanunk az austini problmkat –, szerintem kpesek lehetnk egy j eredmnyre. Nem hiszem, hogy jobban kezdhettk volna a htvgt, de taln jobban fejezhettk volna be. Megltjuk, miknt alakul ezttal. A clom, hogy segtsek a csapatnak elrni a cljt a konstruktri bajnoksgban. Ezrt vgig mindent beleadok.
Egy htvge utn mit gondolsz az E21-rl?
Kovalainen: J vezetni, s elg nbizalmat ad ahhoz, hogy azonnal tmadjak vele, nem kell ugyanis attl tartanom, hogy tl rzkenyen reagl. Nagyon stabil aut. s taln ppen emiatt is tudtam ilyen hamar ennyire gyors lenni vele. Ezenkvl a hossz etapokon szembetn, mennyire jl bnik a gumikkal. sszessgben ez egy nagyszer aut.
J volt jra az enstone-i grdval dolgozni?
Kovalainen: Nem volt semmifle problmnk, ezrt kpes voltam csakis az autra s a versenyzsre koncentrlni. Voltak ismers arcok a garzsban, akik mr az n idmben is itt voltak, ez sokat segtett a beilleszkedsben.
Mi a clod 2013 utols versenyn?
Kovalainen: Igyekszem jobb vasrnapot produklni, egy jobb vgeredmnnyel. Az austini versenyig sima volt a htvgm, de Brazlia mr egy msik trtnet lesz. A lnyeg, hogy prbljak jl teljesteni. Az aut igazn j, komoly potencil van benne, amit Romain austini teljestmnye is igazolt. De nem szeretnk jsolgatni. Lehet nehz, de nagyszer htvgm is, ki tudja? Egyszeren olyan jl kell dolgoznunk az autn, mint Austinban, hamar megtallni a megfelel sebessget, amivel jk lehetnk az idmrn, aztn pedig igyekszem elkerlni a bajt a versenyen. Persze egy jobb rajt s els kr sokat segtene. Ha ezek mind sszejnnek, ers versenynk lehet. motorsportal.hu
15. hely Austinban
Heikki Kovalainen:
A rajtom nem sikerlt tl jl, de aztn felvettem a ritmust, ami egszen az els boxkillsig tartott, amely utn aztn klnbz problmim addtak. Pontosan nem is tudom megmondani mivel volt gondom, de valami nagyon nem stimmelt az autval. Elszr a leszortervel akadtak problmim, ezrt le is cserltk az els szrnyat. Ezt kveten kicsit javult a helyzet, de a htvge korbbi szakaszhoz kpest ez nagyon gyenge volt. Vgl mg eljtt a KERS problmm is, teht a tempm is teljesen visszaesett. Az adatokat elemeztk, s ezek elvileg rendben vannak, majd megltjuk, mikpp vltozik a helyzet Brazliig. //
"Straight after the pitstop, I started to struggle to the point where I was losing grip, front grip especially. The team found out there was something wrong with the front wing and I was losing more and more downforce so we had to come in and change the nose. There is nothing physically wrong with the nose, so they suspect there is some rubber or something stuck somewhere. After the nose change, the balance was back to normal and the pace was alright."
Szombat // Saturday
Heikki Kovalainen:
Tegnap tudtam, hogy j autnk van, de nem igazn tztem ki clt magam el az idmrre. gy reztem, hogy ma nagyjbl mindent kihoztam a kocsibl, mivel tegnaphoz kpest kicsit jobban szenvedtem a dlutni hvsebb id miatt. sszessgben eddig minden pozitv, bejutottunk a top 10-be. Nem bocstkozom jslatokba, de lttuk, hogy Kimi (Rikknennek) elg jl ment az, hogy hasonl pozcikbl indulva elrbb kzdje magt. Szval remljk, hogy holnap is j napunk lehet. //
“I knew yesterday that we had a good car, but I didn’t really set myself a target for qualifying. I felt that I got pretty much everything I could from it today, as I struggled a bit compared to yesterday with the cooler temperatures this afternoon. Overall, everything’s been positive so far and we got into the top ten. I’m not making any predictions, but we’ve seen that Kimi could do pretty well working forwards from similar grid positions so hopefully tomorrow we can have another good day.”
|