Mi a vlemnyed Interlagosrl?
Heikki Kovalinen: Nagyszer versenyplya, eltr az austinitl. Van pr igen j kanyarja, vannak szintklnbsgek is, radsul az ramutat jrsval ellenttesen krznk rajta. Az idjrs rdekes lehet, mindig van esly az esre, ami igen nehzz teheti a versenyt. Ez egy j hely az idnyzrshoz, hiszen ezen a plyn brmi megtrtnhet. A vonalvezetse elg ravasz. Bizonyos helyeken meglehetsen szk, ezrt figyelni kell arra, hogy ne lpjk t a hatrt, klnben knnyen hibzhatunk. Ezenkvl el kell ismerni, hogy a szezonban taln itt a legjobb a hangulat. A szurkolk hihetetlenl szenvedlyesek, ha Forma–1-rl van sz. rtenek a sportghoz, s az egsz nagydjhtvgt egy nagy buliknt lik meg a leltkon. Nagyszer lmny vasrnap a rajtrcson llni, s ltni ahogyan az egsz lelt ugrl. Klassz hely ez a Forma–1 szmra.
Milyen rzsekkel hagytad el Austint?
Kovalainen: A versenyem nem gy alakult, ahogyan akartam, s nem vagyok biztos abban, hogy az aut miatt-e, vagy inkbb a berozsdsodott versenyz miatt. Volt egy kis gondom az els szrnnyal, ami miatt vesztettem a leszorterbl. Ez azt jelentette, hogy lassabb vltam, de ksbb, miutn lecserltk a szrnyamat, ismt jobb lett a helyzet. Emellett volt egy KERS-problmm is a verseny felnl, de ez mg nem magyarzza a gyengbb tempmat. Alaposan ttanulmnyozzuk az adatokat, s remlhetleg Brazliban mr jobban megy.
Bizakodva tekintesz a Brazil Nagydjra?
Kovalainen: A versenyt leszmtva biztat volt a htvgm Austinban, ezrt gy rzem, jl felkszltem. Az aut mindenesetre gyors. J rzs vezetni, s amennyiben minden jl megy – vagyis sikerl megoldanunk az austini problmkat –, szerintem kpesek lehetnk egy j eredmnyre. Nem hiszem, hogy jobban kezdhettk volna a htvgt, de taln jobban fejezhettk volna be. Megltjuk, miknt alakul ezttal. A clom, hogy segtsek a csapatnak elrni a cljt a konstruktri bajnoksgban. Ezrt vgig mindent beleadok.
Egy htvge utn mit gondolsz az E21-rl?
Kovalainen: J vezetni, s elg nbizalmat ad ahhoz, hogy azonnal tmadjak vele, nem kell ugyanis attl tartanom, hogy tl rzkenyen reagl. Nagyon stabil aut. s taln ppen emiatt is tudtam ilyen hamar ennyire gyors lenni vele. Ezenkvl a hossz etapokon szembetn, mennyire jl bnik a gumikkal. sszessgben ez egy nagyszer aut.
J volt jra az enstone-i grdval dolgozni?
Kovalainen: Nem volt semmifle problmnk, ezrt kpes voltam csakis az autra s a versenyzsre koncentrlni. Voltak ismers arcok a garzsban, akik mr az n idmben is itt voltak, ez sokat segtett a beilleszkedsben.
Mi a clod 2013 utols versenyn?
Kovalainen: Igyekszem jobb vasrnapot produklni, egy jobb vgeredmnnyel. Az austini versenyig sima volt a htvgm, de Brazlia mr egy msik trtnet lesz. A lnyeg, hogy prbljak jl teljesteni. Az aut igazn j, komoly potencil van benne, amit Romain austini teljestmnye is igazolt. De nem szeretnk jsolgatni. Lehet nehz, de nagyszer htvgm is, ki tudja? Egyszeren olyan jl kell dolgoznunk az autn, mint Austinban, hamar megtallni a megfelel sebessget, amivel jk lehetnk az idmrn, aztn pedig igyekszem elkerlni a bajt a versenyen. Persze egy jobb rajt s els kr sokat segtene. Ha ezek mind sszejnnek, ers versenynk lehet. motorsportal.hu