Kovalainen: ez volt az eddigi legjobb szezonom a Forma-1-ben
Nem csak az lmeznyben lehet lvezetes a Forma-1: Heikki Kovalainen immron msodik ve harcol a sereghajtk kztt a Lotus szneiben, de sajt bevallsa szerint az idei volt a legjobb szezonja autsport-plyafutsa sorn.
A korbbi egyszeres futamgyztes megfordult mr a Renault-nl s a McLarennl is, de gy rzi, hogy az idei volt a leglvezetesebb idny szmra. A finn egybknt valban dicsretet rdemel: vezrletvel a zld-srgk magabiztosan vertk a msik kt tavaly debtlt egyttest, a Hispanit s a Virgint, az szaki sofr rendre jobbnak bizonyult vetern csapattrsnl, Jarno Trullinl is, az utbbi nhny futamon pedig egyre inkbb megkzeltette a kzpmezny als rgijt.
„Hossz s kemny volt az idei szezon, de szmomra ez volt az eddigi legjobb a motorsportban” – nyilatkozta a jv htvgi Brazil Nagydj eltt Kovalainen – „A csapat egyre jobb, egyre inkbb fejldik, gy nekem is a lehet legkemnyebben kellett dolgoznom, hogy mindent kihozzak az autbl s elgedett legyek.”
A finn mltatta a jvre mr Caterham F1 nven indul egyttes, amely vlemnye szerint rendkvl j szellemisgben dolgozva folyamatosan halad elre: „Csodlatos az a szellem, ami jellemzi ezt a csapatot. Hatrozottan j irnyba haladunk, s mindannyian elrelpsknt tekinthetnk vissza az idei szezonra. Remlhetleg sikerl tmentennk a lendletnket a 2012-es szezonra is” – mondta a karrierje egyetlen gyzelmt 2008-ban, a Hungaroringen arat sofr.
Br a Forma-1 csapatai mr a kvetkez idnyre sszpontostanak, Mike Gascoyne technikai igazgat elrulta: a Lotus egy j hts szrny formjban ksztett j fejlesztst az vadzr sszecsapsra is. A cl az, hogy javtsanak a T128-as modell DRS rendszernek hatkonysgn.
„A plyn jl lthat a fejldsnk s ezt jelzi az is, hogy Brazlira ksztettnk egy j hts szrnyat. Tavaly mr az vad flidejnl lelltottuk a fejlesztseket, idn viszont mg az utols futamra is kszlnk jtssal, ami jl szemllteti, hogy jvre s a ksbbi vekben mennyire hatkonyak lesznk. A versenytempnk egsz vben j volt, s javtani szeretnnk a kvalifikcis teljestmnyen is. A tovbbfejlesztett hts szrny rvn javulhat a DRS-nk, ami hasznos lehet ebben a tekintetben” – fogalmazott a szakember. automenedzser.hu
Kovalainen: Jn az j hts szrny!
Heikki Kovalainen: „Ez az v nagyon hossz s kemny vad volt. J lesz Brazliban befejezni, de szmomra az egyik legjobb v volt, amit a motorsportok vilgban tltttem. Ahogy a csapat egyre javul s fejldik biztosnak kell lennem abban, hogy olyan jl vezetek, ahogy csak tudok. Minden alkalommal, amikor kiszlltam az autbl elgedett voltam, mert mindent kiprseltem a kocsibl, amit csak lehetett. Ennl tbbet pedig jelenleg nem tehetek. Remek a csapatszellem s j irnyba haladunk. Brazliban sem ltom akadlyt annak, hogy egy jabb ers htvgt teljestsnk. j hts szrnyunk lesz, ami segt majd az idmrn s a versenyen. A kzepes s a lgy gumikat hasznljuk majd, akrcsak Abu Dhabiban, teht hozhatjuk ugyanazt a szintet, mint a korbbi futamokon.”
Razia az interlagosi edzsen is belhet a Lotusba
Szerdn a Lotustl kapott gyakorlsi lehetsget a fiatal versenyzk tesztjn a brazil Luiz Razia, aki a jelek szerint a jv htvgi szezonzr els edzsn is belhet majd az autba. Razia egyszer mr az vad elejn, Sanghajban is kapott ilyen lehetsget, st, egy ideig arrl is keringtek hrek, hogy a 22 ves pilta komoly szponzorvadszatba kezdett azrt, hogy hazai futamn rajthoz is llhasson az istll szneiben. Vgl csak pntekre ltetik be t az egyik autba, aminek gy is rl, s bzik abban, hogy a jv vben szlesebb feladatkrrel ruhzza t fel a csapat. Razia s a Lotus remek kapcsolata onnan ered, hogy a brazil pilta idn a GP2-ben a szintn Tony Fernandes tulajdonban lv Team AirAsia csapatval versenyzett, amellyel vgl a 12. helyen zrta a szezont.
A versenyzk az edzseken is korltoznk a DRS hasznlatt
Mg az idei v egyik legjelentsebb jtst, az llthat hts szrnyat a versenyeken csak a plya egyes szakaszain s bizonyos felttelek mellett hasznlhatjk a piltk, a szabadedzseken s az idmrn nincs ilyen korltozs - brhol bevethet a DRS, ha a versenyz gy tli meg, hogy alacsonyabb leszorter mellett is gond nlkl teljesteni tudja az adott plyarszt. Ezltal az idmrn - mg ha ez a nzk szmra nem is lthat - ltfontossg szerepet kap a DRS hatkonysga s a pilta merszsge. Azonban mint azt Mark Webber kifejtette a BBC honlapjn vezetett rovatban, a versenyzk tbbsge azon a vlemnyen van, hogy biztonsgi okokbl jvre nem csak vasrnap, hanem a teljes htvgn limitlni kellene a rendszer hasznlatt. "Volt nhny baleset, ahol egyesek azrt cssztak ki, mert a hatrokat feszegettk a DRS-sel" - figyelmeztetett az ausztrl. - "A versenyzk szinte egyhangan egyetrtenek abban, hogy a futamon kvl is korltozott legyen a hasznlata." Webber hrom pldval is altmasztotta a piltk javaslatt. „"A Renault-val Bruno Sennnak volt egy esse Suzukban, nekem volt egy pnteken Magyarorszgon, s a csapattrsam, Sebastian Vettel edzsen trtnt egyik balesett is ez okozta" - mondta. A Red Bull versenyzje mg hozztette, az edzseken nem felttlenl kellene ragaszkodni a futamokra kijellt 1-2 szakaszhoz, az viszont lnyeges, hogy ne lehessen mr a kigyorstsoknl mkdsbe hozni a rendszert, amikor az aut a tapadst keresi, s gyakran mg be sem fejezte a kanyarodst. "Csak a DRS znban, s taln mg pr kulcsfontossg egyenesben, de csak egy olyan korltozs mellett, amely nem engedi, hogy mr a kanyarok kijratnl bevessk" - llt el tletvel a rendszer hasznlatt illeten.
|