Razia az interlagosi edzsen is belhet a Lotusba
Szerdn a Lotustl kapott gyakorlsi lehetsget a fiatal versenyzk tesztjn a brazil Luiz Razia, aki a jelek szerint a jv htvgi szezonzr els edzsn is belhet majd az autba. Razia egyszer mr az vad elejn, Sanghajban is kapott ilyen lehetsget, st, egy ideig arrl is keringtek hrek, hogy a 22 ves pilta komoly szponzorvadszatba kezdett azrt, hogy hazai futamn rajthoz is llhasson az istll szneiben. Vgl csak pntekre ltetik be t az egyik autba, aminek gy is rl, s bzik abban, hogy a jv vben szlesebb feladatkrrel ruhzza t fel a csapat. Razia s a Lotus remek kapcsolata onnan ered, hogy a brazil pilta idn a GP2-ben a szintn Tony Fernandes tulajdonban lv Team AirAsia csapatval versenyzett, amellyel vgl a 12. helyen zrta a szezont.
A versenyzk az edzseken is korltoznk a DRS hasznlatt
Mg az idei v egyik legjelentsebb jtst, az llthat hts szrnyat a versenyeken csak a plya egyes szakaszain s bizonyos felttelek mellett hasznlhatjk a piltk, a szabadedzseken s az idmrn nincs ilyen korltozs - brhol bevethet a DRS, ha a versenyz gy tli meg, hogy alacsonyabb leszorter mellett is gond nlkl teljesteni tudja az adott plyarszt. Ezltal az idmrn - mg ha ez a nzk szmra nem is lthat - ltfontossg szerepet kap a DRS hatkonysga s a pilta merszsge. Azonban mint azt Mark Webber kifejtette a BBC honlapjn vezetett rovatban, a versenyzk tbbsge azon a vlemnyen van, hogy biztonsgi okokbl jvre nem csak vasrnap, hanem a teljes htvgn limitlni kellene a rendszer hasznlatt. "Volt nhny baleset, ahol egyesek azrt cssztak ki, mert a hatrokat feszegettk a DRS-sel" - figyelmeztetett az ausztrl. - "A versenyzk szinte egyhangan egyetrtenek abban, hogy a futamon kvl is korltozott legyen a hasznlata." Webber hrom pldval is altmasztotta a piltk javaslatt. „"A Renault-val Bruno Sennnak volt egy esse Suzukban, nekem volt egy pnteken Magyarorszgon, s a csapattrsam, Sebastian Vettel edzsen trtnt egyik balesett is ez okozta" - mondta. A Red Bull versenyzje mg hozztette, az edzseken nem felttlenl kellene ragaszkodni a futamokra kijellt 1-2 szakaszhoz, az viszont lnyeges, hogy ne lehessen mr a kigyorstsoknl mkdsbe hozni a rendszert, amikor az aut a tapadst keresi, s gyakran mg be sem fejezte a kanyarodst. "Csak a DRS znban, s taln mg pr kulcsfontossg egyenesben, de csak egy olyan korltozs mellett, amely nem engedi, hogy mr a kanyarok kijratnl bevessk" - llt el tletvel a rendszer hasznlatt illeten.
|