t rajthelyes bntetst kap Heikki Kovalainen a Malj Nagydj idmr edzst kveten, miutn a versenybrk megbntettk a finnt az Ausztrl Nagydj leintse utn. A Caterham versenyzjt, aki a 42. krben esett ki Melbourne-ben, vtkesnek talltk a szablyzat 40.8-as cikkelynek rtelmben. A regula kimondja, hogy a versenyzk nem elzhetnek a biztonsgi aut killst kveten egszen addig, mg t nem lptk az els safety car vonalat. Ezzel szemben Kovalainen kt autt is maga mg utastott mg a vonal eltt, ezrt t rajthelyes bntetssel kell szmolnia a jv hten Sepangban.
Kovalainen a Twitteren reaglt: „Kemny napunk volt, nem gz, ilyen versenyek elfordulnak nha, kicsit kemny bntetst kaptam a versenybrktl, de ez is hozz tartozik.”
Mindkt Caterham killni knyszerlt az Ausztrl nagydjon. Heikkinek mr a futam elejn elromlott a KERS rendszere, ksbb nem mkdtt mr a DRS-e sem, majd a kormnnyal is problmi voltak! Remljk a kvetkez futam jobb lesz szmukra!
Heikki Kovalainen: "Vitalynak s nekem is a rajtnl az els kanyarban ki kellett kerlni a problms rszeket, aztn Glock mgtt vesztettem egy kis idt, de gyorsan meg tudtam elzni, majd elg j tempt sikerlt felvennem, elg kzel kerltem az elttem ll autkhoz. A DRS-t krlbell a hatodik krnl vesztettem el, a KERS-t pedig az elejn ki kellett kapcsolnom, de az id nagy rszben egyrtelmen versenykpesek voltunk. Mindkt killsunk j volt, de aztn gy reztem, hogy a fkezsnl kezd az aut balra hzni, gy behoztuk az autt, hogy egy pillantst vessnk r. gy tnt, mintha a bal els felfggesztssel lenne gond, ami az egyensly elvesztst okozta. Pr kr utn be kellett fejeznnk a versenyt. Biztos vagyok benne, hogy jv htre ki tudjuk javtani a problmt s megmutattuk ma, milyen lpst tettnk elre. gy ez nem rossz hr, ez csak egy ilyen nap." Tovbb…//
"Both Vitaly and I had to avoid the problems in turn one at the start and then I lost a bit of time behind Glock, but got past him quickly and then started to show good pace, enough the close the gap to the cars ahead. I lost DRS until about lap six, and had to switch off KERS right at the start, so the sort of times we were doing were clearly competitive. Both stops went well but then I felt the car starting to pull left under braking so we brought the car in to take a look and it seems like a front left suspension problem was causing the handling imbalance I'd felt for a few laps before we had to retire. I'm sure we can fix both problems for next week and we have shown today what a step forward we've taken, so it's not bad news, it's just one of those days." >>>…
Heikki a 19. helyet szerezte meg az idmrn, a pole pozcibl Lewis vghat neki a 28. Ausztrl nagydjnak!
A McLaren a pole-ban Ausztrliban!
Lewis Hamilton F1-es plyafutsnak 20. pole pozcijt szerezte meg az idei szezon els idmr edzsn, mg Jenson Button msodik legjobb idejvel biztostotta a McLaren els sort. Mgttk nagy meglepetsre egy Lotus s egy Mercedes vgzett, mg a Ferrarik a top10-be sem kerltek be.Tovbb…
Heikki Kovalainen: „Meglehetsen pozitvan ltom a napot. Nem hoztunk ki mindent a kocsibl a Q1-ben, de jobb rzs volt menni vele, mint a harmadik edzsen, s az utols krmn feltartott a HRT, ami nagyjbl hat tizedembe kerlt. Egy ilyen rvid plyn kezelned kell az ilyen helyzetet. Azrt van pr pozitvum is, amit a mai napbl tovbbvihetnk. A legfontosabb, hogy sokkal kzelebb vagyunk az elttnk lv autkhoz, mint tavaly v vgn. Most rendelkeznk a KERS-szel, s ltalnossgban is egy jobb csomagunk van, szval gy gondolom, hogy a holnapi verseny nagyon rdekes lehet.” //
“I'm reasonably positive about today. We didn't get everything we could out of the car in Q1 but it felt better this afternoon than it did in FP3 and on my last quick lap I was held up by an HRT which probably cost me something like six tenths, but around this sort of circuit that's one of the issues you have to deal with. There are quite a few positives to take out of today, the main one being that we know we're much closer to the cars in front than where we finished last year, and now we have KERS and a better package overall, so I think tomorrow's race could be really interesting. .”
Heikki az els edzsen a 17. helyen vgzett viszonylag szraz krlmnyek mellett, a msodikon viszont mr elkerltek az intermediate gumik. Nagy meglepetsre Heikki vgig a mezny elejben futotta a jobbnl jobb kridket, vgl a 8. helyen vgzett!
Heikki Kovalainen: „Az aut az els pillanattl kezdve jl muzsiklt, s gy tapasztaltuk, hogy az alapbelltsokat, melyeket a tl folyamn talltunk, a terveink szerint sikerlt a mai edzsekre tmenteni. Kr, hogy a mai krlmnyek nem tettk lehetv, hogy tbbet teszteljk a gumikat, de ez mindenkire vonatkozik. Szval a lnyeg, hogy a kocsi egyenslya egsz nap rendben volt, s folyamatosan tudtunk javtani a belltsainkon az edzsek sorn. Szintn pozitvum, hogy az j fejleszts els szrnyunk, amivel reggel s dlutn is krztnk, tbb tapadst biztost. Teht ez egy jabb pozitv elrelps, ami j alap a holnapi napra nzve.”
Mike Gascoyne, technikai igazgat: „Az idjrs rthet mdon nehzz tette az els napot, de a nagy rszt sikerlt megcsinlni annak, amit elterveztnk. J ltni, hogy Vitalij mr az els krtl kezdve jl rzi magt az autban. Az sszes gumikeverket sikerlt kiprblnunk a mai nap, gy lesz nmi hasznos adatunk, amit este ki tudunk elemezni. sszessgben azt hiszem, minden rendben van. gy tnik, a kzpmezny nagyon szoros lesz, s remlem szraz idmrnk lesz, hogy meglthassuk, mennyire tudunk versenykpesek lenni.”
A Formula-1-et figyelemmel ksrk szmra egyltaln nem jdonsg, hogy a Nemzetkzi Automobil Szvetsg vrl-vre mdostsokat eszkzl a technikai szablyzatban. A versenyzs s a piltk biztonsgnak fokozsa, valamint a csapatok ltal korbban alkalmazott „trkkzsek” korltozsa rdekben ezttal sem tett msknt az F1 szablyalkot testlete, hiszen j nhny ponton vltoztattak a technikai direktvkat tartalmaz kdexben.Tovbb…
Heikki idn egy teljesen j sisakfestssel indul, talltok j kpeket a galriban!