Ecclestone: Jvre is hsz verseny lesz
A Formula–1 vezetje, Bernie Ecclestone cfolta azon korbbi hresztelseket, miszerint a 2013-as szezonban mr sszesen 26 futam kerl megrendezsre.
„Nem jvre. Ismt 20 verseny lesz. Nem lesznek jak.”
Elkszletben azonban j futamhelysznek vannak: New Jersey a jelenlegi tervek szerint 2014-ben csatlakozik a Formula–1-hez, abban, az vben, amikor az orosz futammal is bvl a versenynaptr. A hrek szerint Argentna sem ll mr messze a szerzds megktstl.
„Remlem, hogy egyik jelenlegi futamot sem kell megszntetnnk” – mondta Ecclestone.
Kovalainen munkval nnepel
A finn pilta a htvgn futja majd 100. Forma-1-es nagydjt, de azt mondja, ennek megnneplse msodlagos, a legfontosabb, hogy jl szerepeljenek Nmetorszgban.
A Caterham csapat biztosra vette, hogy fejlesztsei rvn elre tud lpni Silverstone-ban, de ez nem trtnt meg, tbbek kztt a rossz idjrs akadlyozta meg ket ebben. Kovalainen gy vli, az is fontos lenne, hogy jobban megismerjk az jtsokat. „Silverstone-ban nem igazn lehetett ltni a javulst. Azt gondolom, hogy a pnteki felttelek megbonyoltottk szmunkra, hogy javuljunk, azt hiszem, ezen a htvgn tbbet tehetnk” – nyilatkozta a 30 ves versenyz a SkySportnak.
„Van mg munka a fejlesztsi csomaggal, meg kell prblni optimalizlni, de biztos vagyok benne, hogy ennl jobb lesz. Silverstone-ban nem tudtuk megmutatni a teljes hatst, az aut nem volt egyenslyban. Ha megtalljuk az egyenslyt, akkor hozhatunk ki tbbet belle. Remlem, hogy ezen a htvgn hasonlan tudunk szerepelni, mint Valenciban, ahol versenyben voltunk az elttnk llkkal, s az idmrn a Toro Rossval is.”
Kovalainen olyannyira koncentrl az aut fejlesztsre, hogy a 100. nagydja krli felhajts hidegen hagyja: „Azt hiszem, egyltaln nem fogunk nnepelni. Ez nem olyasmi, ami sokat jelentene szmomra. Remlhetleg sok nagydjam lesz mg. Segteni a csapatnak az aut fejlesztsben, erre fkuszlok most.”
A finn csapattrsa, Vitalij Petrov mszaki okok miatt nem indulhatott el a Brit Nagydjon, de Kovalainen biztos benne, hogy ez nem fog megismtldni: „Az autversenyzsben trtnik ilyesmi. A Renault megnzte, s azt mondta, nincs mirt aggdni. Hossz ideje nem volt gond a Renault motorokkal, sszessgben nagyon megbzhatak. gy remlhetleg ez volt az az egy eset a statisztikban, s most mr mindkt aut 100%-os lesz.”
A gumik is lland beszdtmt jelentenek az idei szezonban, s a Pirelli most elszr szerepel majd Hockenheimben, Kovalainen azonban emiatt sem aggdik: „Nem hiszem, hogy klnsebb problmt jelentene. Az elmlt msfl vben, mita a Pirellivel dolgozunk, sokat tanultam, s azt hiszem, mindenki megrti, hogy egy j helysznen – ahogy tavaly is lthattuk, ltalban jl mkdnek a gumik, most sem lesz semmi rendkvli.”
Heikki kszl a 100. nagydjra..
Heikki Kovalainen: "Hockenheim kvetkezik, 100. versenyhtvgm. Ez egy j mrfldk s rlk, hogy egy nagyon j csapatnl nnepelhetek s sok bartom van a paddockban is.
Egy olyan plyn versenyznk, amely alacsonyabb leszorterej, mint Silverstone, de a kr nagy rszt teljes gzon lehet teljesteni. Korbban az egyik leghosszabb padlgzas rsz volt itt megtallhat, de mita talaktottk, egy olyan autra van szksg, amely a lass kanyarokbl j kigyorstssal rendelkezik s j cscssebessggel rendelkezik a hatos kanyar eltti elzshez.
Az egyik f clunk, hogy a lehet legtbb idt tltsk a plyn, szeretnnk folytatni a silverstone-i fejlesztsekkel vgzett munkt. Nem tudtunk kihozni eddig belle annyit, amennyit remltnk, fleg azrt, mert keveset mehettnk szraz plyn, remlhetleg azonban Nmetorszgban szraz pnteki nap lesz, gy dolgozhatunk a belltsokon s tbb sebessget tudunk kihozni az autbl.
Brmilyen idjrs is lesz, a versenyhtvge jnak grkezik. A nmet rajongk ugyanolyan szenvedlyesek, mint brhol a vilgon, a hangulat mindig nagyszer. Emlkszem, amikor a McLarennl versenyeztem s a Mercedes lelt eltt elhaladva a rajongk olyan tblt tartottak, melyen az n nevem llt - ez egszen nagyszer s habr az idei vben ms piltkrt szortanak, n mindig meleg fogadtatst kapok."//
"Next up it's Hockenheim which will be my hundredth Grand Prix weekend. That's a good milestone to reach and I'm pleased I'll be able to celebrate it with a really good team of people, and a lot of friends in the paddock. On track we're back to a track that is more of a low speed circuit compared to Silverstone, but one that still has quite a lot of the lap on full throttle. It used to have one of the longest flat out sections of all F1 tracks but since that was taken out of the lap you need a car that has a balance between good traction for the low speed corners and good top speed to take advantage of the overtaking opportunities into turn six. One of the main objectives for us will be to have as much track time as we can to keep working on the upgrades we brought to Silverstone. We definitely didn't get as much out of them as we had hoped, mainly due to the lack of dry running we had, so hopefully we'll be able to have a dry Friday so we can work through the setup options and unlock more of the speed we know is there.Whatever happens with the weather the race weekend will definitely be good. The German fans are about as passionate as anywhere we go in the world and there's always a great atmosphere around the whole place. I remember when I was at Mclaren, going past the Mercedes stand and seeing all the fans holding up boards with my name on - that's pretty cool and even though this year it'll be other drivers' names they're holding up I'm always given a really warm welcome."
Kovalainen: Szeretnk visszatrni a dobogra
Az elmlt hetekben tbbszr is szba kerlt a neved a Toro Rosshoz igazols tmjban. Igazak a hrek? Hzelg szmodra, hogy figyelemmel kvetik a teljestmnyedet s a csapatfnkk kztt is szba kerlsz?
Heikki Kovalainen: Egyrszt ez termszetesen j. De a tavalyi v vgn a csapatfnkk a kilencedik legjobb piltnak szavaztak meg a bajnoksgban s mg elgedettebb vagyok, hogy ezen a listn szerepelhetek. Azt mutatja, hogy a csapatfnkk szmra emltsremltak a tetteim s ez nagyszer.
Amikor felrppentek a hrek a Toro Rossval kapcsolatban - ugyangy egybknt a Sauberrel kapcsolatban is - gy gondoltam, hogy ez lnyegtelen. Mindenki krlnz mindenhol, de nincs ebben semmi klns. Szerintem most a legfontosabb dolog, hogy a csapatom fejldjn, mieltt brmi ms trtnne.
Szeretnk visszatrni a dobogra, versenyeket akarok nyerni s tnyleg nem szeretnk ezekkel a hrekkel foglalkozni. Mindenki szba jtt mr a Ferrarinl, mindenkit tigazoltatnnak a Mercedeshez... Szerintem az v ezen szakaszban sok ilyenrl hallunk.
Tudom, hol tartok, tudom, hogy hol tartunk a menedzsmentemmel egytt s tudom, hogy hol tartok versenyzknt. Ez csupn szerencsre a j dnts krdse. Folyamatos szerzdsem volt a Caterhammel az elmlt kt vre, gy nem trgyaltam mssal. A szezon vgn ez lejr s trgyalnom kell a Caterhammel s megltjuk, hogy halad a csapat. Azutn fogunk dntst hozni, hogy beszltnk valakivel.
A trgyalsok rszeknt beszlsz a csapatnak a jvbeli tervekrl?
Igen, felttlenl. Sokat beszlgetek Tonyval [Fernandes, csapatfnk]. Soha nem gy lnk le, hogy "igen, a szerzdsed a vge fel jr, mit fogunk csinlni?"... Tovbb…
|