Mr az utols aszfaltrteget fektetik Austinban
A 2012-es USA Nagydj szervezi megerstettk, megkezddtt az utols aszfaltrteg lefektetse a vadonatj Circuit of the Americas plyn, az texasi Austinban, ahol idn novemberben mr Formula-1-es versenyt rendeznek majd.
„Ez egyszeren fantasztikus” – nyilatkozta a Caterham 20 esztends tesztpiltja, az amerikai Alexander Rossi, aki a helysznen kvethette nyomon a munklatokat, s elsknt prblhatta ki a krt. „Alig jutok szhoz, hogy mennyire lenygz a plya. Mert az egy dolog, ha papron ltod, de teljesen ms az, amikor msz rajta, rzed a ritmust s a vonalvezetst, s tled az 1-es kanyart, ami egy igazi ltvnyossg.”
Julie Loignon, a plya szvivje hozztette, a munklatok a tervek szerint folynak, s a helyszn idben elkszl majd a november 18-i futamra.
„Most azt a folyamatot kezdjk meg, melynek sorn lefektetik a legfels aszfaltrteget. Ennek eredmnyeknt egy els osztly versenyplya szletik a Formula-1-es versenyek szmra.”
Kovalainen rmmel versenyezne jra a McLarennl
„Arra fkuszlok, hogy maximalizljam a teljestmnyem a Caterhamnl, s a legjobbat nyjtsam a csapatnak” - kezdte mondanivaljt a motorsport-total.comnak adott interjban. - „Ezltal kerlhetek a lehet legjobb pozciba a piltapiacon, ha mshova szeretnk igazolni. Nem tudom, mik a Caterham tervei, elkpzelhet, hogy mr nem akarnak engem.”
Azt viszont nem sietteti, hogy letisztzza, hol fog vezetni jvre. A paddockban elterjedt hresztelsek szerint nem kizrt, hogy a Saubernl folytatja, m Monisha Kaltenborn a napokban gy nyilatkozott, elgedett a mostani prossal.
„Pletykk – ennyit tudok mondani” - reaglt a feltevsre Kovalainen. - „Csak annyit tudok hozzszlni, hogy idn nagyon ersek.”
Termszetesen nem mondana nemet volt munkaadjnak sem, szvesen visszatrne a wokingiakhoz, de a Ferrarit ugyancsak egy remek opcinak tartan.
„Szmomra valra vlt lom volt a McLaren” - utalt a velk tlttt idszakra. - „Nagyszer istll, de persze a Ferrari is az. Fernando (Alonso) kivl munkt vgez, (Felipe) Massa pedig jn feljebb. Krds sem frhet hozz, hogy top csapat.”
A McLarennl egyelre csak Jenson Button helye biztos, mivel Lewis Hamilton mg nem hosszabbtotta meg idn lejr kontraktust. Kovalainen nem emlti, hogy folynak-e trgyalsok kzte s a korbbi alakulata kztt, azonban csak azt tudja hangslyozni, szvesen dolgozott s dolgozna velk.
„Csak j dolgokat mondhatok rluk, habr j s rossz idket egyarnt tltnk egytt” - idzte fel. - „De pontosan tudom, hogy mi trtnt akkor, s azzal is tisztban vagyok, mi lenne, ha ismt kapnk egy lehetsget. Nem lenne problmm. Remek csapat, mg mindig tartom a kapcsolatot sok ott dolgozval – pldul nagyon j a kapcsolatom Martin Whitmarsh-sal. Abban az idben egyszeren nem lltak ssze a dolgok, de annak okai voltak. Azta sok minden megvltozott.”
A Pirelli mr nem akarja megkavarni a bajnoksgot
A Pirelli idn mr nem vltoztat keverkein – erstette meg a gyrt sportigazgatja, Paul Hembery az ESPN F1-nek. Mindez azrt is fontos informci, mert az idei esztend erviszonyainak egyik legmeghatrozbb tnyezjt egyrtelmen a gumik jelentik. s az olaszok ppen ezen szempont miatt dntttek a vltoztatsok mellzse mellett: ezzel sem akarjk befolysolni a vbkzdelmek alakulst.
„Vltoztathatnnk szezon kzben pr dolgon, de mivel ennyire szoros a kzdelem a csapatok kztt, gy reztk, brmilyen vltozs visszathet, hiszen az taln kedvezne valamelyik csapatnak, amivel elnybe kerlne. gy aztn nem vltoztatunk mr idn.” - indokolta dntsket Hembery.
Mint ismert, a Pirelli Silverstone-ban s Hockenheimben is a csapatok rendelkezsre bocstott egy mdostott kemny keverket, ami nagyobb mkdsi tartomnya miatt konstansabb teljestmnyre kpes eldjnl. Ennek tesztelst viszont mindkt alkalommal az ess pnteki napok neheztettk, gy a csapatoknak nem volt igazn alkalmuk kirtkelni a vltozsokat. Br korbban arrl is volt sz, hogy az elmaradt teszteket az v ksbbi rszben (Spban) ptoljk, most gy tnik, erre mgsem kerl sor.
A Pirelli a tavalyi esztendben tbb zben is mdostott keverkein – most ez vltozni ltszik. Ennek htterben ugyanakkor szemlletvlts is llhat. 2014-ben a Forma–1 gykeres szablyvltozsokon megy majd keresztl, ami felteheten a gumikat is rinteni fogja majd. Hogy milyen mrtkben, egyelre rejtly: lehet hallani a gumihbor jraindtsrl (a Pirelli ez ellen van), j gumiformulrl, radsul mg az sem biztos, hogy az olaszok 2013-mal lejr szerzdst meghosszabbtjk. Hembery nem vletlenl nyilatkozik egyre tbbet gumihbor tmban, jvbeni elkpzelseik s jelenben betlttt szerepk hangslyozsval valamelyest ms trgyalsi pozciikat igyekszik ersteni. Nemrgiben pldul azt srgette, hogy a sportg mielbb dntsn arrl, mit vr gumibeszlltjtl. „Hogy 2013-ra milyen sszettelt s felptst vlasztunk, mg nem dntttk el. Meg kell ugyanis tudnunk, mekkora kihvst vllalnnak a csapatok, hiszen azt is szem eltt kell tartanunk, hogy 2014-ben nagyon szertegaz vltozsok kvetkeznek a szablyok tern. Taln emiatt nem szeretnnek akkora vltozst jv vre, amikor ilyen nagy kihvs el kerlnek majd. Ha viszont 2014-tl is folytatjuk, taln lehetsgnk lesz elllni valami mg drmaibbal.” – tekintett elre a Pirelli-vezet.
|