Italian Grand Prix Friday// Pntek
Heikki az els edzsen 19., a msodikon a 18. helyen vgzett.
Heikki Kovalainen: J ideje ez volt a legjobb pnteknk. Mr az installcis krtl kezdve j volt a balansz, s versenykpesebbek vagyunk, mint Valencia ta brhol. Nehz megrteni, hogy honnan jtt ez a javuls. Persze az aut konfigurcija itt egszen ms, mint Spban, Magyarorszgon, Hockenheimben s Silverstone-ban volt, de ez sem magyarzza a teljestmnyben s a vezethetsgben rezhet klnbsget. Meg kell rtennk, hogy mirt vagyunk jobbak, hogy aztn ezt a tbbi plyatpusra is tltethessk. Ez mindenki szmra pozitv rzseket kelt. Spban nem volt elfogadhat a teljestmnynk, s nehzsget jelentett, hogy nem igazn rtettk az okt. Most viszont visszatrtnk a normlis szintre, s erre kell ptennk a tovbbiakban. //
"A much better Friday than we've had for a while. Right from the installation lap the car balance felt better and we're clearly more competitive here than we have been anywhere since Valencia. It's difficult to understand where the improvement has come from - the cars are in a very different configuration than Spa, Hungary, Hockenheim or Silverstone but that doesn't explain the difference in the feeling and the performance. We need to get a better understanding of why we're better here and then make sure we can translate that into being more competitive at every type of track.
Caterham: Ismt egy klasszikus plya kvetkezik
Heikki Kovalainen: "Monza egy jabb klasszikus plya a versenynaptrban. A plya maga alacsony leszorterej s nem klnsebben jelent kihvst, nem olyan, mint Spa. Alapveten padlgzas, kemny fktvokkal, majd jra gzt adunk, j fkstabilitsra s cscssebessgre van szksg."
Vitalij Petrov: "rmmel vrom Monzt. J versenyt futottam Spba s szeretnm ezt Olaszorszgban is megtenni.
Monza nagyszer verseny - a rajongk itt a legszenvedlyesebbek s mikzben majdnem minden a vrs autkrl szl, n is sok tmogatst kapok Monzban, mita 2010-ben elkezdtem a Formula-1-es plyafutsom.
Egy olyan autra van szksg, amellyel lehet a kerkvetket tmadni s nyilvnvalan olyan aut kell, amely gyors az egyenesbe. Az els siknhoz a hossz clegyenes utn rkezel, rlpsz a fkre amilyen kemnyen csak tudsz, majd a hrmas kanyar fel haladsz, amely padlgzas rsz, mg esben is. A ngyes s ts kanyar egy jabb lass sikn, msodik sebessgi fokozatba kell kapcsolni, majd kvetkezik a Lesmo, a hatos s hetes kanyar. Harmadik fokozatban teljestjk, m ez befele dl kanyar, gy egy kicsivel tbb sebessget lehet rajta tvinni, mint azt gondolnd. Egszen sima kanyarok, de a lehet legnagyobb sebessget kell tvinni az Ascari sikn eltt. A f dolog az Ascari siknban, hogy kemnyen nyomd a kanyarban s visszatrtnk a clegyenesbe. Ilyen egy kr valjban!"
A Caterhamet megbntettk, Webber s Schumacher megszta
A Caterham 10000 eurs bntetst kapott azrt, mert veszlyesen engedtk ki Heikki Kovalainent a kerkcsere utn, de Mark Webber s Michael Schumacher esetben nem bntettek. Kovalainen Narain Karthikeyan HRT-jnek hajtott a 14. krben. Az tkzs sorn megsrlt a Caterham els vezetszrnya s azt le kellett cserlni, ez az eset hozzjrult ahhoz, hogy Kovalainen csak a 17. helyen rt clba.
A Caterham csoport figazgatja, Riad Asmat beismerte, a csapat hibzott. "Nehz verseny volt a csapat szmra, szintn szlva nem segtettnk magunkon a szmos elkerlhet hibval" - kzlte.
A versenybrk szerint a Caterham elismerte felelssgt: "A csapat beismerte a versenybrk eltt, hogy k hibztathatk a balesetveszlyes elengedsrt s azonnal elnzst krtek a HRT-tl. A versenybrk szerint ez semmi elnnyel nem jrt."
|