Friday at Yeongam // Pntek
Heikki Kovalainen: "Az els edzs jl sikerlt. Mr az elejtl fogva jnak tnt az aut balansza, s innen csak tovbb javult. Termszetes, hogy az elejn nagyon csszs volt mg a plya, de elg rohamosan javult rajta a tapads. Jl mkdtek azok az aprbb vltoztatsok, amiket az etapok kztt eszkzltnk. A msodik trningen az els szakaszban lementem a plyrl, ettl kilazult nhny dolog a piltaflkben. Ki kellett mennnk a boxba, hogy ha csak ideiglenesen is, de megjavtsuk az lst annak rdekben, hogy tudjuk folytatni a programunkat. Addig a pontig a balansz nem tnt annyira jnak, mint dleltt, de amikor kimentnk a szuperlgy gumikkal, mr ismt olyan volt, amilyennek szeretem. Javtottunk a fkeken is a gyakorlsok alatt, teht mindent sszevetve ez egy j nap volt." //
"FP1 was a good session for me. The car felt well balanced right from the start and it kept improving throughout. The track was obviously very slippery to begin with but the grip levels improved pretty quickly and the small changes we made for each run were working well. In FP2 I went off track in my first run and that dislodged a couple of bolts in the cockpit that meant we had to make a temporary fix to the seat so we could get through the program. Until that point the balance didn't feel quite as good as it had in the morning but once we went out on the supersofts the balance was back to where I'd like. We also improved the braking throughout the session so overall this has been a good day."
Koreai nagydj elzetes
Heikki Kovalainen: "A clegyenes egszen rvid, majd msodik fokozatban fordulunk be az egyes kanyarba. Nagyon szk s jl kell venni a kijratot ahhoz, hogy az els hossz egyenesben a legnagyobb sebessget el tudd rni, a KERS-t a kanyar kijrattl nyomni kell s a msodik kanyarban is meg lehet ezt tenni. A hrmas kanyar fktvja sima - egy jabb msodik sebessgi fokozat kanyar s a lehet legnagyobb sebessggel prblod teljesteni, gy jabb KERS s DRS hasznlat szksges. A ngyes kanyar majdnem 180 fokos, gy msodik, vagy els sebessgi fokozatba kell visszavltani, az aut egyenslytl fggen. Ha az aut elejn j a tapads, akkor taln msodik fokozatban is teljesteni tudod, msklnben egyesbe kell kapcsolni. Az ts s a hatos kanyar kiss becsaps, msodik sebessgi fokozat, de ezt kveten gyorstani kell, mivel a hetes kanyarhoz egy hegynek felfel rkezel meg, a nyolcas kanyarnl is padlgzzal lehet menni. A plynak ez egy gyors rsze, csak egy kiss kell elemelni a gzrl a lbad a kilences kanyarnl, gy a lehet legtbb sebessget lehet tvinni rajta s nagyon gyorsan rkezhetsz meg a tzes kanyar fktvjra. A tzes kanyarnl gyorsan vissza kell kapcsolni egyesbe s itt nem olyan fontos gyorsan a gzra lpni, sokkal inkbb a sebessg tvitele a lnyeges a kanyar kzepn s kijratn, majd jn a 11-es a dupla cscsponti kanyar, amelyet negyedik fokozatban kezdnk, majd visszavltunk hrmasba ahogy a 12-es kanyarhoz megrkeznk. A 12, 13, 14-es egy jobb-bal-jobb kanyarkombinci, kzepes sebessg, harmadik, vagy negyedik fokozatban teljesthet, j vonalat kell vlasztani a kijratnl, a 15-s kanyar eltt. A 15 s 16-os kanyar majdnem egy, de lnyeges, hogy elkerljk a 16-os kanyarnl tallhat kemny kerkvett, gy a gzra lehet lpni s rajt is lehet maradni a 17-es s 18-as kanyarnl s vissza is rtnk a clegyenesbe."
Japanese GP Sunday // Vasrnap
Heikki Kovalainen: "Fantasztikus rajtom volt, minden incidenst elkerltem az els kanyarban, s megelztem (Timo) Glockot, amint a Safety Car kiment. Jl haladtam a tizenegyedik helyen az els killsomig, az els etapban nagyszernek reztem az autt. Magam mgtt tartottam nhny autt, s a lgy gumik jl mkdtek. A msodik etapban kemnyebb keverkre vltottunk, amelyek szintn fantasztikusan mkdtek. Azon is gondolkodtunk, hogy egyetlen killssal megoldjuk a versenyt, de az etap vge fel kezdtek elkopni, gy tz krrel a vge eltt kimentnk, s onnantl kezdve minden arrl szlt, hogy problmk nlkl sikerljn clba rni." //
“I had a fantastic start, avoided all the problems in turn one and passed Glock as soon as the safety car came out. I was running really well in 11th until the first set of stops and in that first stint the car felt great. I was keeping the pack behind me and tyre wear on the softs was good. We went onto the hard tyres for the second stint and, again, wear rates were excellent. We were even thinking about doing a one stop race but towards the end of the stint they started to go off so we came in with ten laps left and from there it was all about making sure we got to the flag without any problems.”
|