Heikki a futamon killni knyszerlt vz szivrgs miatt. Csapattrsa, Jarno a 15. helyen fejezte be a versenyt.
Heikki Kovalainen
„A kiessemig nagyon elgedett voltam a teljestmnyemmel. Jl rajtoltam s tartottam a lpst Alguersuarival s Perezzel, amg a htvz szivrgsa miatt ki nem estem. Trkks htvgnk volt, nehezebb, mint amire szmtottunk, de most lesz egy kis idnk kielemezni a tempnkat s Malajziig fejleszteni a megbzhatsgon. Mindannyian kemnyen dolgozunk a fejlds rdekben, noha a Team Lotus mg mindig egy viszonylag j csapat, a hazai versenynkre alaposan felkszljnk.”
Mike Gascone, a Team Lotus technikai fnke
Ez egy meglehetsen kemny htvge volt szmunkra, de elgedett vagyok azzal, amit a versenyzink nyjtottak a voln mgtt. Sajnos Heikki esetben kiessrl kell beszlnnk. Az autjbl szivrgott a vz, gy meg kellett llnia. Sajnlatos, mert remek lehetsge lett volna egy j eredmnyre. Jarno szintn j teljestmnyt nyjtott. Az esetben el kell mondjuk, hogy opcis gumikra kellett tvltanunk, miutn az elsdleges keverken sokat kzdtt. Most a hazai futamunk kvetkezik s nagyon bzunk abban, hogy remek htvgt zrunk majd Malajziban. Az autnk rendben van, de mg finomtanunk kell rajta.
Tony Fernandes, a Team Lotus csapatfnke
Bszke vagyok a csapatra, mert remek munkt vgzett, de nem teljesen vagyok elgedett az eredmnnyel, mivel az egyik autnk nem rt clba. Ezzel egytt elmondhatom, hogy kpesek vagyunk a kzpmeznyben harcolni s a hazai futamunkon Malajziban egyrtelmen jabb elrelpst vrok.
Kizrtk a Saubereket az Ausztrl Nagydjrl
Br mindkt Sauber pontot szerzett a melbourne-i idnynyitn, s Sergio Prez szenzcis mdon egyetlen boxkillssal lett 7., mikzben a leggyorsabb kre jobb volt Vitalij Petrovnl s Lewis Hamiltonnl is, a csapatot nhny rval a verseny leintse utn diszkvalifikltk egy technikai kihgs miatt. Az FIA jelentse szerint a C30 hts vezetszrnya nem felelt meg a Technikai Szablyzat 3.10.1-es s 3.10.2-es paragrafusnak. Hogy pontosan miben nem, azt nem kzltk, de az egyik problma valsznleg az volt, hogy a megadott trkzbe es idomok vsugara kisebb volt a megengedett 100 mm-es minimumnl, valamint a szrny terellapjai sem estek egszen a szmukra definilt virtulis dobozba. A 7-8. helyeken leintett Sauberek kizrsval a kt Force India rklt pontokat: Adrian Sutil 9., Paul di Resta pedig 10. lett.
Nhny ra s kialszanak a lmpk a melbourne-i rajtrcs felett, amivel kezdett veszi a 2011-es vad els versenye. A nmet Kicker cm lap mg a startjel eltt faggatta ki a piltkat arrl, hogy ki milyen clokkal kezdi az vet.
Sebastian Vettel (Red Bull Racing): "A cmvds a clom s nem szeretnk olyan sok pontot veszni hagyni, mint tavaly." Mark Webber (Red Bull Racing): "Sebastian a vilgbajnok, n pedig olyan gyakran szeretnm megverni t, amilyen gyakran csak lehet." Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes): "Szeretnm elkerlni, hogy kls tnyezk befolysoljk a teljestmnyemet. Nem hagyom, hogy brmi is elvonja a figyelmemet." Jenson Button: (McLaren-Mercedes): "Szeretnnk fellkerekedni a Red Bull s a Ferrari versenyzin. Nincs ms clunk." Fernando Alonso (Ferrari): "Aki a Ferrari szneiben versenyez, annak csak egy clja lehet, mgpedig a harc a bajnoki cmrt." Felipe Massa (Ferrari): "Gyakran lertak mr, mgis mg mindig itt vagyok. Emiatt a 2011-es szezon sem lesz fontosabb a jvm szempontjbl, mint a tbbi." Michael Schumacher (Mercedes): "Mindig a bajnoki cm a clunk, ms nem is lehet." Nico Rosberg (Mercedes): "Szmomra az a fontos, hogy olyan autm legyen, amivel gyzhetek." Nick Heidfeld (Lotus-Renault): "Szeretnm, ha folyamatosan javulna az autm." Vitalij Petrov (Lotus-Renault): "Mindent meg fogok tenni, hogy az lcsapatokkal harcolhassak." Rubens Barrichello (Williams): "gy gondolom, hogy j irnyba haladunk. Az j autm sokkal jobb s csak ez szmt." Pastor Maldonado (Williams): "A maximumot fogom nyjtani s mindent kihozok az autbl." Adrian Sutil (Force India): "Minden versenyen pontokat szeretnk szerezni. Tbbet is." Paul di Resta (Force India): "Remlem fel tudom venni a harcot a korbbi rivlisaimmal." Kamui Kobayashi (Sauber): "gy gondolom, hogy a csapattal egytt nagy elrelpseket tehetek." Sergio Perez (Sauber): "joncknt hozz kell szoknom a Formula-1-es lethez." Sebastian Buemi (Toro Rosso): "Nem flek attl, hogy nem leszek gyorsabb, mint Alguersuari. Elg magabiztos vagyok." Jaime Alguersuari: "Szeretnm hozzsegteni a csapatomat a konstruktri hatodik vagy hetedik helyhez." Heikki Kovalainen (Team Lotus): "Most jobban rzem, hogy itt a helyem, mint tavaly." Jarno Trulli (Team Lotus): "Nem hagyom, hogy mg egy olyan gyenge vem legyen, mint a tavalyi." Narian Karthikeyan (Hispania Racing Team): "Alkalmazkodnom kell a HRT helyzethez." Vitantonio Liuzzi (Hispania Racing Team): "A clom, hogy kihozzam a maximumot a lehetsgekbl." Timo Glock (Marussia Virgin Racing): "A csapat sokat fejldtt tavaly ta." Jerome d'Ambrosio (Marussia Virgin Racing): "Egy szp lom valsult meg, s megkezddtt a kemny munka. Szeretnk sokig a Formula-1-ben maradni."
Heikki az idmrn a 19. helyre kvalifiklta magt. Az idmrn a HRT versenyzi, Vitantonio Liuzzi s Narain Karthikeyan nem tudtk teljesteni a szksges kridt, gy a holnapi futamon nem indulhatnak.
Heikki Kovalainen: "Sajnos a msodik etapomban a hts szrny a magas leszortert kpz llsban ragadt, gy nyilvnvalan nem mutatkozott meg az aut vals tempja. Egsz htvgn szenvedtnk azzal, hogy kihozzuk a maximumot a gumikbl, de szerintem a holnapi magasabb hmrsklet sokkal inkbb fekszik majd az autnak, s j formban lesznk a versenyre."
Heikki Kovalainen:(19) "Ez egyike volt azoknak a napoknak. Akadt nhny problmnk, amiken a srcok kemnyen dolgoztak, s miutn megtalltuk a megoldst, a programunk nagy rszt sikerlt teljestennk - sok adatot nyertnk, amit ma este feldolgozunk. Nyilvnvalan ennl nagyobb sebessget vrhatunk mg az auttl, megltjuk, holnap hogy alakulnak a dolgok."
A versenyigazgat az Ausztrl Nagydj pnteki els szabadedzsnek kezdete eltt a kvetkez zenetet intzte a csapatok fel: „Ahogy azt a csapatvezetkkel a tegnapi gylsen megbeszltk, szeretnm megersteni, hogy biztonsgi okokbl a Technikai Szablyzat 3.18-as cikkelye, amely az llthat karosszria engedlyezsre vonatkozik, nem lphet rvnybe a szabadedzsek (belertve az idmrt is) folyamn, ha az autn intermediate vagy vizes gumik vannak.”
„Brmely versenyz, aki intermediate vagy vizes gumik hasznlata mellett alkalmazza az llthat karosszrit, a Technikai Szablyzat 2.3-as cikkelynek megsrtse miatt jelentve lesz a versenybrknak.”
Valsecchi dhs a Team Lotus csapatra
Eredetileg David Valsecchi lett volna az, aki a pnteki els szabadedzsen a Renault motorral hajtott T128-as versenygp volnja mg lt volna, m vgl a csapat az utols pillanatokban Karun Chandhok mellett tette le a vokst, aki azonnal sszetrte az autt.
A Team Lotus ksbb megerstette, Karun hibjbl trtnt a baleset.
„Mindenben megllapodtunk s ezrt is repltem ilyen sokat ide Ausztrliba, gy termszetesen csaldott voltam.” – mondta Davide Valsecchi.
ike Gascoyne, a Team Lotus technikai fnke elmondta, az aut sokkal kisebb krt szenvedett htul, mint amire szmtottak, gy Trulli minden problma nlkl rszt vehet a msodik szabadedzsen.