Kovalainen s Trulli sem gurul plyra pntek dleltt Knban
A Team Lotus csapat gy hatrozott, hogy a 2011-es Knai Nagydj els szabadedzsn Heikki Kovalainen s Jarno Trulli sem gurul plyra. A malj grda Davide Valsecchi-nak s Luiz Razia-nak ad lehetsget.
Mike Gascoyne, technikai igazgat:
"Knban az els szabadedzsen Luiz Razia s Davide Valsecchi lhet autba, azt hiszem, Sanghajban ismt rdekes htvge vr rnk, mivel az eddigi kt versenyt klnbz felttelek mellet teljestettk. Melbourne-ben az abroncsok tovbb brtk, mint amire mindenki szmtott, ezzel szemben Malajziban sokkal jobban koptak, melynek eredmnye tbb boxkills lett. Knba ismeretlen terletre ltogatunk az abroncsokkal s a hvsebb hmrsklet miatt a legfontosabb cl, hogy pnteken s szombaton dleltt a lehet legtbb idt tltsk a plyn, az autt megfelelen belltsuk az idmr edzsre s lekzdjk az elmaradst, mely a msodik etapba kerlshez szksges."
Tony Fernandes, csapatfnk:
"gy rkeznk Knba, hogy elrelpst tettnk Malajziban, de a valsg talajn maradunk, tudjuk, sok munka ll elttnk. F cl szmomra a megbzhatsg javtsa s annak biztostsa, hogy mindkt aut clba rjen vasrnap. Megmutattuk autnk sebessgt s mg jobbak lesznk, amikor Eurpban fejlesztseket tesznk r, de most idt kell adni a piltknak, hogy optimalizljk a belltst, ez viszont csak akkor sikerlhet, ha elkerljk a megbzhatsgi problmkat.
Knban is vezethetnek a Force India s a Lotus tartalkjai
Kezd hagyomnny vlni a Force Indinl s a Lotusnl, hogy tartalkversenyzik vezethetik a csapat autit a nagydjak els pnteki szabadedzseken, formban tartva magukat a teszttilalom idejn is. Knban Nico Hlkenberg ezttal Adrian Sutilt fogja helyettesteni msfl rra, feladata a VJM 04 rtkelse lesz kemny gumikon. A Lotusnl emelik a ttet, Davide Valsecchit s Luiz Razit is voln mg ltetik, utbbinak ez lesz a premierje a Forma-1-ben. A csapat kzlemnybl nem derlt ki, hogy a kt tehetsg egyszerre vezetheti-e a kocsikat, vagy osztozniuk kell Heikki Kovalainen vagy Jarno Trulli T128-n. Az els esetben az istll rtkes, belltsok keressre fordthat idt pazarolna el a piltk rutintalansga miatt, a msodik vltozat pedig a versenyzknek lenne rossz, hiszen hinyos programot bonyoltannak le, radsul menetkzben tovbbi idt vesztennek a piltaflke tigaztsa kvetkeztben.
Kovalainen: J versenynk lesz Knban!
Heikki Kovalainen
"lveztem azt az idt, amit Malajziban eltlthettem, de most mr a teljestmny van kzppontban, s Knt vrjuk. Ez egy hvsebb htvge lesz, mint Malajziban volt, de szmomra egy helysznen nem okoz problmt a hmrsklet s nyilvnvalan ugyanez a helyzet a hideggel is. Ha ezen a htvgn kpesek vagyunk megismtelni a Malajziban mutatott teljestmnynket, akkor az azt jelenti, hogy brhol a vilgon kpesek vagyunk erre. lvezem Knban a vezetst. Hasonl Malajzihoz, mely szintn egy modern versenyplya. Viszonylag kicsi s van rajta nhny nagyon ers fkezsi zna. A DSR rendszer az egyenesben ismt szerepet fog jtszani s gy gondolom, hogy j versenynk lesz."
A Lotus Spanyolorszgban veti be az j diffzort
A Team Lotus csapat az eredeti tervei szerint a Spanyol Nagydjon veti be a legjabb fjt diffzort, mely a Red Bull-Racing megoldsn alapul. Heikki nagy elrelpsre szmt.
Tony Fernandes csapata a httrben folyamatosan dolgozik az j fejlesztsein, de a korltozott anyagi forrsok miatt nem tud minden egyes futamra j alkatrszekkel elllni.
A grda most egy a Red Bull csapatnl alkalmazott fjt diffzoron dolgozik. Az eredeti tervek szerint az elem a Spanyol Nagydjra kszl el.
„Dolgozunk rajta s remlhetleg Spanyolorszgra elkszl.” – mondta Heikki Kovalainen, aki gy rzi, hogy a Spanyol Nagydjtl nagyot lphetnek elre.
Heikki elmondta, hogy nem lt okot arra, hogy a Team Lotus ne lpjen nagyot elre, hiszen gy rzi, hogy csapata tovbbra is j teljestmnyt nyjt s az els kt versenyen csak a szervkormny problmi akadlyoztk.
A Team Lotus sok idt tltene kint a plyn
Tony Fernandes, a Team Lotus tbbsgi tulajdonosa
Malajziban sikerlt elrelpnnk, de tudjuk, hogy mg mindig sok munka vr rnk s sok teendnk van. A f cl most szmomra az, hogy javtsunk az autnk megbzhatsgn s vasrnap Knban mindkt autnk thaladjon a clvonalon.
Az j fejlesztseknek hla elre tudtunk lpni a teljestmnyt illeten, de most mr biztosan tudjuk, hogy a versenyzinknek a lehet legtbb idt a plyn kell tltenik ahhoz, hogy a belltsokat optimalizlva elkerljk a megbzhatsgi problmkat.
Az FIA ngy verseny utn dnt a szablyozhat szrnyrl
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg gy dnttt, hogy a Spanyol Nagydj eltt vitatja csak meg a piltaflkbl szablyozhat hts lgterel krdst, ugyanis az els kt verseny vegyes kpet mutatott arrl, hogy mennyire hatkony a DRS. Az FIA az els ngy futam sorn szerzett tapasztalatok alapjn tancskozik arrl, hogy szksg van-e mdostsokra.
"gy gondolom, hogy a szablyozhat hts szrny hatkonysga versenyrl versenyre vltozhat, aminek htterben a plyk klnbz vonalvezetse ll" – jelentette ki a Williams technikai vezetje, Sam Michael.
Mg az edzseken s az idmrn egyelre szabadon hasznlhat, a versenyre vonatkoz szablyokat (mrsi pont, aktivlsi pont, elzsi zna) minden helysznen a plya sajtossgaitl fggen jelli ki az FIA. Mg Ausztrliban nem vltotta be a hozz fztt remnyeket, Malajziban tbb elzs is volt a rendszernek ksznheten.
"A szvetsg folyamatosan figyeli az esemnyeket: Ausztrlia utn nem reztk szksgesnek a mdostsokat, fggetlenl attl, hogy mg nem mutatkoztak meg az elnyk" – folytatta az ausztrl szakember.
A htvgn a knai verseny kerl megrendezsre, ahol vrhatan a 13-as s a 14-es kanyar kztti, 1370 mter hossz egyenesben jellik majd ki az elzsi szakaszt, ugyanis a clegyenes ennl jval rvidebb. A rendszer rtkelsre a knai s a trk verseny utn kerl sor.
"A Technikai Munkacsoport a barcelonai verseny eltt lsezik majd, ahol minden rszletet ki fogunk elemezni. Ami engem illet, teljesen mindegy hogy dntenek, hiszen a szablyok mindenkire egyarnt vonatkoznak."
Malajziban felvetdtt annak lehetsge, hogy az idmrn betiltjk a rendszer hasznlatt, Michael szerint azonban ez nehzsgeket okozhat a versenyen. "Szeretnm felhvni a figyelmet arra, hogy amennyiben az idmrn betiltjk a hasznlatt, az gondokat okozhat a vlt belltsainl. Ennek eredmnyeknt a versenyen ismt nehezebb lenne az elzs. Meglepne, ha ezt megoldst vlasztan az FIA."
|