Az FIA ngy verseny utn dnt a szablyozhat szrnyrl
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg gy dnttt, hogy a Spanyol Nagydj eltt vitatja csak meg a piltaflkbl szablyozhat hts lgterel krdst, ugyanis az els kt verseny vegyes kpet mutatott arrl, hogy mennyire hatkony a DRS. Az FIA az els ngy futam sorn szerzett tapasztalatok alapjn tancskozik arrl, hogy szksg van-e mdostsokra.
"gy gondolom, hogy a szablyozhat hts szrny hatkonysga versenyrl versenyre vltozhat, aminek htterben a plyk klnbz vonalvezetse ll" – jelentette ki a Williams technikai vezetje, Sam Michael.
Mg az edzseken s az idmrn egyelre szabadon hasznlhat, a versenyre vonatkoz szablyokat (mrsi pont, aktivlsi pont, elzsi zna) minden helysznen a plya sajtossgaitl fggen jelli ki az FIA. Mg Ausztrliban nem vltotta be a hozz fztt remnyeket, Malajziban tbb elzs is volt a rendszernek ksznheten.
"A szvetsg folyamatosan figyeli az esemnyeket: Ausztrlia utn nem reztk szksgesnek a mdostsokat, fggetlenl attl, hogy mg nem mutatkoztak meg az elnyk" – folytatta az ausztrl szakember.
A htvgn a knai verseny kerl megrendezsre, ahol vrhatan a 13-as s a 14-es kanyar kztti, 1370 mter hossz egyenesben jellik majd ki az elzsi szakaszt, ugyanis a clegyenes ennl jval rvidebb. A rendszer rtkelsre a knai s a trk verseny utn kerl sor.
"A Technikai Munkacsoport a barcelonai verseny eltt lsezik majd, ahol minden rszletet ki fogunk elemezni. Ami engem illet, teljesen mindegy hogy dntenek, hiszen a szablyok mindenkire egyarnt vonatkoznak."
Malajziban felvetdtt annak lehetsge, hogy az idmrn betiltjk a rendszer hasznlatt, Michael szerint azonban ez nehzsgeket okozhat a versenyen. "Szeretnm felhvni a figyelmet arra, hogy amennyiben az idmrn betiltjk a hasznlatt, az gondokat okozhat a vlt belltsainl. Ennek eredmnyeknt a versenyen ismt nehezebb lenne az elzs. Meglepne, ha ezt megoldst vlasztan az FIA."
|