Trulli: Nem vletlen, hogy a valenciai verseny volt a legunalmasabb
j Formula-1-es rekord szletett a 2011-es Eurpa Nagydjon, ahol mind a 24 aut clba rkezett. A szguld cirkusz tbb mint 60 ves trtnete sorn mindssze ngyszer volt plda arra, hogy valamennyi versenyzt leintettek a kocks zszlval. A Team Lotus versenyzje, Jarno Trulli nem rl tlzottan a rekordnak.
"Valenciban egy olyan rekordot lltottunk fel, amely korbban elkpzelhetetlen volt. Mind a 24 rajtol bert a clba – senkinl nem merlt fel mszaki hiba, s nem esett ki. Hogy ez j vagy rossz? Errl lehet vitatkozni. Nekem mindenesetre nem tetszik" – mondta a rutinos pilta a La Repubblica cm lapnak. gy gondolom, hogy Sebastian Vettel mellett egy msik nagy gyztese is volt a valenciai versenynek, mgpedig a technolgia. Tz-tizent ve mg senki sem lehetett biztos abban, hogy be fog rni a clba. Ma mr a mrnkk s a minsgellenrk is tkletes munkt vgeznek. Nem is emlkszem arra, hogy mikor ment utoljra tnkre egy motor a Formula-1-ben" – mondta a 2004-es monaci verseny gyztese, aki gy vli, hogy a tl megbzhat autk miatt a kisebb csapatok mg nehezebb helyzetben vannak, mert nehezebb pontot szerezni.
"Ezzel a Formula-1 sokat veszt a vonzerejbl. Nem vletlen, hogy a valenciai futam volt a szezon legunalmasabb versenye."
Futam
Heikki a futamot is a 19. helyen fejezte be. rdekessg, hogy mindenki clba rt.
Heikki Kovalainen: (19) "Szmomra ez nagyszer verseny volt. J ltni, hogy visszanyertk a szezon eleji formnkat, mert Monacban s Kanadban nem igazn voltam elgedett az autval. Ma nagyon forr krlmnyek uralkodtak odakint, de n egsz dlutn jl reztem magam - fizikailag felkszltem erre a melegre, gy egyltaln nem volt megerltet vgig kemnyen nyomni. Semmi problmval nem szembesltem, s miutn tvltottunk hromcsers taktikra, minden kills utn j tempt tudtam autzni. Tudjuk, hol kellene mg fejleszteni az autn, hogy felvehessk a harcot az elttnk llkkal, m ehhez mg id kell, azonban ez egy hossz tv terv rsze, s hatrozottan j irnyban haladunk. "
Thierry Salvi, Renault Sport F1 kapcsolattart: „A motorok tekintetben j futam volt. A valenciai plya a motorhmrsklet s az zemanyag fogyaszts tekintetben is nehz, de mi mindkt tnyezt jl kezeltk az autinkon. A motorirnyts, amit mi hasznltunk j vlasztsi lehetsget biztostott a piltk szmra, ami nagyban segtett akkor, amikor meg kellett vltoztatni a stratgit, mert ennek a vltsnak a kvetkeztben nem esett vissza a teljestmnynk.”
Mike Gascoyne, technikai igazgat: „Mindkt piltnktl nagyon ers verseny volt a mai. Kt kerkcsert terveztnk az autinkon, de amikor lttuk, hogy Heikkinl magasabb a gumikops mi hrom kerkcserre lltottuk t, de Jarnnl maradtunk a kt kerkcsernl, ami mindkettjk szmra lehetsget jelentett arra, hogy harcoljanak. Jarno majdnem megelzte Heikkit az utols kerkcsernl, de Heikki friss abroncsai eslyt adtak szmra, hogy eltte maradhasson s gy sikerlt a mai clunkat is elrnnk, hogy mindkt autnk clba rjen, s ezzel elgedettek vagyunk. Ez nem az a plya volt, ahol a legversenykpesebbek voltunk, de ennek ellenre j helyen vgeztnk, ami nagyon j hr Silverstonera nzve.”
Tony Fernandes, csapatvezet: „Nagyon j nap az a szmunkra. n boldog vagyok, hogy mindkt autnk clba rt, de a versenykpessgnk fokozdsval jobb lett volna elkelbb helyen vgeznnk. De nyilvnvalan a legnagyobb kihvs a szmunkra, hogy hol talljunk fl msodpercet, amellyel elrhetnnk a kzpmeznyt, de ehhez megvannak a szksges sszetevink. Tbb leszort ert fogunk tallni, amivel folytatjuk majd a fejldst a tapasztalat s a sebessg tekintetben is, s ezrt n a mai napot is a helyes irnyba tett jabb lpsnek ltom.”

Kovalainen: Jobban vezetek, mint valaha
"Azt gondolom, hogy jobban vezetek, mint azeltt s minden alkalommal azt rzem, hogy jobb munkt vgzek, mint tettem azt a mltban.” – mondta Heikki Kovalainen Valenciban.
„Tanultam a tapasztalataimbl s azokbl a hibkbl, melyeket elkvettem a mltban. Azt gondolom, hogy knyelmesen az irnytsom alatt tudom tartani a helyzetet, s most az idmr edzsen, valamint a versenyen is jobbak tudunk lenni, miutn vltoztattam a belltsok sorn elvgzett munka metdusn.Azt rzem, hogy most a karrierem valban elindul. Dolgozom a jvn s ez minden, amit tehetek. Az utols dolog az, amit meg kell tenned, az a felads, s hagyni az egszet, de n mg nem llok erre kszen.”
A Team Lotus tlagban 1,4 msodperccel lassabb Valenciban, mint a kzpmeznyben szerepl csapatok. Heikki szerint ez nagyrszt a KERS hinynak tudhat be.
Idmr - 19.hely
Heikki a holnapi futamon a 19. helyrl rajtol!
Heikki Kovalainen: (De: 19., Q: 19.) "Szmomra ez egsz j alakts volt. A msodik prblkozsnl talltam mg egy kis idt, s egyrtelmen mindent kihoztam magambl s az autbl is, gy mg ha az elttnk llktl val lemaradsunk nem is olyan, mint szeretnnk, akkor is kielgt volt ilyen teljestmnyt nyjtani. Az edzseredmnyekbl mr lttuk, hogy a klnbsgek ilyenek lesznek, s a csapat megfesztett munkja ellenre sem tudtunk feljebb zrkzni."
Thierry Salvi, Renault Sport F1:
"A harmadik szabadedzsen j programot teljestettnk Heikkivel. Kisebb elektronikus problmnk volt Jarnval, de gyorsan sikerlt kijavtani s vlemnynk szerint egy j edzs volt. Egyik cl az volt, hogy megfelel motorelektronikval maximlis teljestmnyt tudjanak kihozni az autbl a piltk a lass kanyarokban, a krkkel, melyeket teljestettnk ezt meg is valstottuk. Az idmr edzsen elrt eredmny nem az, amire szmtottunk, de tudjuk, hol kell javtani az autnk s bzom benne, j irnyba haladunk."
Mike Gascoyne, mszaki figazgat:
"J idmr edzsnk volt. Kiss htrbb vagyunk, mint szmtottuk, de a mgttnk llkkal szemben j elnynk van. Holnap hossz, kemny verseny lesz, clunk, hogy mindkt autval clba rjnk s majd megltjuk, mire jutunk."
Tony Fernandes, csapatfnk:
"Prizsbl nztem az edzst, ahol nagyon j hetet tltttem, az AirAsinak s a Team Lotusnak ktttem szerzdseket. Tz vvel ezeltt a lgitrsasgot 250.000 dollrral s kt replgppel kezdtk. Kt nappal ezeltt a legnagyobb szerzdst ktttk az Airbusszal, melynek rtke 18 millird dollr s egyms utn harmadik vben nyertk el a Vilg Legolcsbb Lgitrsasga cmet. Egy ilyen fontos ht utn rmmel lttam Heikkit, aki ismt egy ers teljestmnyt nyjtott s ha Jarno nem prdl meg utols krben, akkor csapattrshoz hasonl idt r el. Nem tudok segteni egy ilyen teljestmny elrsben s az egsz csapat kemny munkjban, de remlem, hogy az AirAsia sikertrtnete a Team Lotusnl is megismtldik. Szeretem kis csapatunkat."
    
Mdosulhat a biztonsgi auts szably
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg fontolra vette, hogy mdost a biztonsgi auts szablyzaton, hogy az j rajt utn a lekrztt versenyzk ne akadlyozzk a kzvetlen prharcokat. Az FIA versenyigazgatja, Charlie Whiting Valenciban elmondta, hogy visszatrhetnek a korbbi elrshoz, amelynek rtelmben a versenyzknek a pozcijuk szerint kell felsorakozniuk a safety car mg. Az j szably bevezetse hosszabb biztonsgi auts fzissal jrhat, ami komoly fejtrst okoz az FIA-nak. "Egyelre nem sikerlt megoldst tallni a megfelel kivitelezsre. A legfbb ellenrv, hogy a biztonsgi autnak tlagosan kt krrel tbbet kell kint tltenie, ha el akarja engedni a lekrztt versenyzket, ugyanis a sebessgkorltozst ilyenkor is be kell tartani."
"Ha sikerl megfelel tervet kszteni, akkor termszetesen vltoztathatunk, ugyanis tny, hogy a lekrztt versenyzk befolysolhatjk az j rajt utni kzdelmeket."
|