Heikki Kovalainen a 28 ves finn, 2007-ta tart rvid plyafutsa alatt mr megtapasztalhatta a Formula-1 mindkt vglett, amikor tavaly v vgn a Sir Norman Foster ltal tervezett szuper modern McLaren Technolgiai Kzpontbl ttette a szkhelyt a Lotus majdnem res gyrcsarnokba, ahol Mike Gascoyne vrta egyetlen telefonnal.
Hogyan jellemeznd a McLaren s a Lotus kztti klnbsget?
Heikki Kovalainen: „Ez nyilvnvalan nagy vlts volt, de a dolgok gyorsan vltoznak. Nagy volt a klnbsg az els idszakban, amikor a Lotushoz rkeztem. De most mr a mi kzpontunk is gy nz ki, mint ahogyan egy Formula-1-es csapat kzpontjnak ki kell nznie. Nem olyan nagy, mint a McLarenn, de ez is egy jl felszerelt gyr, 200 ember dolgozik nlunk s mr nagyon sok mindent meg tudunk oldani sajt magunk. Nagyon j, a versenyzsre sszpontost a lgkr, s mindenkivel kpes vagyok j viszonyt kialaktani, ez szintn pozitv a McLarennel sszehasonltva.”
Mi gyztt meg arrl, hogy a Lotushoz szerzdj?
HK: „Az, hogy a tbbi lehetsget nem lttam tisztn. A Lotusnak meg volt a kltsgvetse, s vilgos elkpzelseik voltak arrl, hogy hogyan akarnak elrejutni. A Mike Gascoyne-val s Tony Fernandesszel folytatott megbeszlsem nagyon meggyz volt s gy reztem, hogy j lehetsg, hogy egytt legyek egy csapattal a kezdetektl fogva. Szerencsre viszonylag gyorsan fejldnk, s j helyzetben vagyunk. Lehet, hogy ms csapatok jobb rvidtv lehetsget s gyorsabb autt tudnnak szmomra biztostani, de nekem tetszett az az tlet, hogy a kezdetektl bekapcsoldjak egy csapat munkjba. s eddig nem bntam meg. Szeretek itt lenni s nagyon sok tervnk van a jvre nzve. Minden terleten fejldnnk kell s akkor ersebb csapat lesznk.”
Hogy ll a fejldsben a csapat?
HK: „gy gondolom, most mr a jv vre sszpontostunk, s ez j. Tulajdonkppen lelltunk az aut fejlesztsvel, csak a belltsokkal s a megbzhatsg javtsval foglalkozunk, amiket 2011-ben is fel tudunk majd hasznlni. Megkezdtk az j aut tervezst, s ez teljesen klnbz lesz az idei autnktl. Termszetesen kell majd kompromisszumot ktnnk, de mi a maximumra treksznk a jv vet illeten.”
A Mark Webberrel trtnt tkzsed Valenciban jl jellemzi a lemaradsotokat az lcsapatokhoz kpest, mi a lemaradsotok oka, a leszort er hinya?
HK: „Nem, n gy gondolom, hogy a baleset Mark hibja volt! Az utcn is neked kell vigyznod, hogy ne fussl r az eltted haladra. Nyilvnvalan lassabb voltam, de az olyan rvid plyk, mint Magyarorszg megmutatta, hogy hol is llunk valjban. Radsul a tbbi lcsapat is szenved a Red Bull flnytl. Nagy a klnbsg az autk kztt, ez nem j, de ez van.”
Lewis Hamilton nyilvnvalan ersebb, de most Jarno Trulli az j csapattrsad egy krn nagyon gyors, hogyan hasonltand ssze ket?
HK: „Nagyon jl kijvk vele, nagyon gyors klnsen az idmrkn, de n legyztem t, elszr Monacban. Szoros csatt vvunk s nagyon j rzs, amikor kpes vagyok legyzni Jarnt. Idn nagyon sokat dolgoztam a verseny teljestmnyem javtsn, tavaly nagyon sokszor voltak gondjaim a gumikkal. Ez az v nehz, de most nincs gondom a gumikkal, s gy gondolom, hogy a versenyben mutatott teljestmnyem javult, s ez a legnagyobb eredmnye az idei vemnek. Ez a jvre nzve is segteni fog nekem.”
Hol ll a Cosworth a tbbiekhez kpest?
HK: „n gy gondolom, hogy j munkt vgeznek s nincsenek megbzhatsgi gondjaink. Ami a motorert illeti, nem vagyunk messze a legjobbtl. Nem krds, hogy kemnyen dolgoznak.”
Mit vrsz a csapattl a jvre nzve?
HK: „Nzd meg az idei szezonunkat. Lassan megynk, nincs elg tapadsunk, de volt nhny alkalom, amikor igazn jl mentnk s kzel voltunk a tbbiekhez. Legutbb gy tnt, mintha a Red Bull s a Ferrari is kln ligban jtszana a McLarenhez kpest. Nagyon sok munknk van, de relisan nzve a dolgokat gy gondolom, hogy el fogjuk tudni kapni a kzp csapatokat jvre.”
Teht gy vled, hogy 2011-ben a Force Indikkal, a Toro Rosskkal, a Sauberekkel s a Williamsekkel harcoltok majd?
HK: „Ez kell legyen a clunk s n gy gondolom, hogy ha ez nem sikerl, akkor n nagyon csaldott leszek. A csapat is s n is nagyon kemnyen dolgozunk, mert n tudom, hogy erre van szksgnk, ha fejldni akarunk. Nem tudom biztosra mondani, de bzom benne, hogy jobbak lesznk mint idn. A kerkcserken is javtanunk kell, mert most mindig vesztnk 2-3 msodpercet minden egyes killsnl. Jvre, ha az aut gyorsabb lesz, akkor nem engedhettnk meg ilyen hibt, s tbb eszkzre is szksgnk lesz az aut vkzi fejlesztsre is. n meglehetsen bizakodom a jv vet illeten”
2010 Augusztus
|