Caterham: Bahreini Nagydj futamelzetes
Heikki Kovalainen: Bahrein egy msik tipikus modern versenyplya. Nincs tl nagy kihvs a kanyarokban, s a kr nagy rszben kemnyen lehet nyomni, klnsen, hogy a kerkvetkn is knnyedn t lehet hajtani az autval. Mivel a felgumizdssal nagyon gyorsan javul az aszfalt minsge, gy a kridk is drmaian vltoznak majd, ami azt jelenti, hogy az idmrre a lehet legjobban kell felkszlni. A plya tulajdonsgaitl eltekintve, a mszaki terlet egyik legfontosabb jellemzje, hogy a fkekre nagyon oda kell figyelni. A magas hmrsklet s a plya termszete miatt a pnteki nap nagy rszt, a fkek megfelel htsvel, s a kops arnynak vizsglatval kell eltlteni, s gy a lehet legjobban felkszlni a kvalifikcira illetve a versenyre.
Mark Smith, technikai igazgat: A bahreini plya szmos kihvst tartogat, ezek kzl a legnyilvnvalbb, hogy egy sivatagi helyszn. A plya felszne eleinte mindig elg homokos, ezrt a htvge elrehaladtval sokat javul majd a tapads. A homok miatt klns figyelmet kell fordtani a leveg szrsre az alkatrszeknl, hogy azok ne kopjanak tlzottan. A hmrsklet - ahogy az vrhat is volt - meleg s szraz lesz, valamint a szl is jelents szerepet kap a htvgn. A szl irnya nagyon hirtelen meg tud vltozni, s ezt is figyelembe kell vennnk akkor, amikor a sebessgfokozatok ttteln vltoztatunk. Ez klnsen a cscssebessgeknl, a KERS s a DRS hasznlatnl kap nagy hangslyt. A fkekre is gyelni kell, s fontos megtallni a megfelel egyenslyt a fkhts s a kops kztt gy, hogy kzben ne vesztsnk a teljestmnybl. Mindez azt jelenti, hogy minden egyes nap nagy hangslyt kell fektetnnk a belltsokra, hogy minden az ignyeknek megfelel legyen. Vgl, ami a gumikat illeti, Bahreinben a kzepes s a lgy abroncsokat hasznljuk, azt a prostst, melyet Knban. Remlhetleg gy mr tbbet tudunk majd az optimlis hasznlatot illeten, br az is igaz, hogy a hmrsklet ms lesz. Majd megltjuk, hogyan tudjuk hasznostani az elmlt htvgn megszerzett tapasztalatokat.
|