Szablyvltozsok nem, de mdostsok lesznek a DRS znval kapcsolatban
A DRS znra vonatkoz szablyok ugyan vltozatlanok maradnak 2012-re, de az FIA azt tervezi, hogy az elmlt v tapasztalataira alapozva idn nhny helysznen mdostanak majd az elzsi znn. Az elzst elsegt rendszer 2011-ben debtlt a Formula-1-ben, s rgtn az els vben bevltotta a hozz fztt remnyeket, br kritikusok szerint a koncepcival most tlsgosan knny lett az elzs, ugyanakkor a tbbsg szerint valban hozzjrult a ltvnyosabb versenyekhez. Az Autosport gy tudja, hogy az FIA alaposan ttanulmnyozta a DRS hatkonysgt 2011-es szezon tkrben, s br a szablyok alapveten nem vltoznak, de az egyes helyszneken ms lesz a koncepci a tavalyi vhez kpest. Magtl rtetdik, hogy azokon a helyszneken, ahol az elzs tlsgosan nehz volt, ott ki kell bvteni a DRS znt, s ugyanez igaz fordtva azokra a plykra, ahol tlsgosan knnyv vlt az elzsi manver, ott rvidteni kell.
A DRS zna meghosszabbtsa, illetve lervidtse mellett az elzsi szakaszok szma is vltozhat, pldul az Autosport informcii szerint a szezonnyit Ausztrl Nagydjon kt elzsi zna lesz, mg mondjuk Kanadban s Valenciban idn megszntetik a msodikat.
A versenyzk kzl nemrgiben Nico Rosberg nyilatkozott a rendszerrl az Autosport munkatrsnak. A Mercedes versenyzje szerint sikeres volt a DRS bemutatkozsa, de nhny vltoztats valban nem rtana.
"A DRS egy nagyszer dolog. A vgn kit rdekel, hogy ki mirt elz? Az FIA-nak csak meg kell gyzdnie arrl, hogy optimalizlva van a rendszer, s, hogy ne tartson tl hossz ideig, ahol az egyik src megelzi a msikat, s az egyenes vgre mr 50 mterrel elrbb jr. Ez gy kicsit ostoba dolog lenne. De ha optimalizlva van, s hozzjnnek mg a tapasztalatok, akkor taln jhet mg pr j tlet amivel kicsit jobb lehet tenni. Ez gy egy j dolog lenne. Jobb az amikor nehezebb az elzs, mintsem, hogy tl knny legyen. Ha nehz, akkor legalbb van egyfajta nyoms – mint pldul tavaly Barcelonban Lewis (Hamilton) s Sebastian (Vettel) csati is izgalmasabbak voltak.”
|