Az FIA motorsport vilgtancsa szmos j szablyt jelentett be a 2012-es Formula–1-es szezonnal kapcsolatosan.
A kvetkez vtl kezdve minden autnak t kell mennie a ktelez trsteszten, hogy egyltaln rszt vehessenek a tli tesztelsen.
A dntshoz testlet egyttal azt is megerstette, hogy lesz egy hromnapos teszt a szezon sorn, amin a versenyzk az vad kzepn vehetnek rszt. Korbban a csapatok csak a szezonfinl vghez kzeli Fiatal Versenyzk Tesztjn tesztelhettk autikat.
2012-tl a biztonsgi auts fzisokban minden lekrztt aut visszallhat a helyre, mieltt a biztonsgi aut visszatrne a bokszokba, ezzel biztostva a tiszta rajtot, ahol nem akadlyozzk a lassabb autk a mezny ln llkat.
Minden egyes futam maximlisan ngy rt tarthat, mellyel azt garantljk, hogy egy verseny esetleges hosszabb lelltsa se eredmnyezzen olyan futamot, ami akr nyolc ra hosszat is eltarthat.
Az FIA j szablyzata egyttal azt is kimondja, hogy 2012-tl a versenyzk nem hzdhatnak vissza az idelis vre, miutn onnan – pozcivds miatt – kimozdultak.
Csakgy a kvetkez vadtl kezdve azok az autk, amelyek a bokszutcban voltak a verseny lelltsakor, ugyanabba a versenypozciba trhetnek vissza, ahol a lellts pillanatban lltak.
Az irnyt testlet gy dnttt, hogy jvre a versenyzk a pnteki els szabadedzstl kezdden minden gumit hasznlatba vehetnek; korbban csak hrom szett volt engedlyezett.
Vgezetl az FIA kijelentette, hogy jogos indok nlkl a versenyzk nem hagyhatjk el a plyt – a rajtrcsra vezet krben id s zemanyag-sprols cljbl sem vghatjk le a siknt. A WMSC azt is bejelentette, hogy az exversenyzt, Gerhard Bergert neveztk ki a Single-Seater Comission j elnknek.