A Team Lotus jvre a senki fldjrl a kzpmeznybe kszl
A Lotus nv 1994 utn tavaly jelent meg jra a Formula-1-ben, kt msik csapattal egytt, kihasznlva az FIA elz elnke ltal szorgalmazott kltsgplafon bevezetst, mely ltszlag kedvez feltteleket teremtett az F1-es versenyzshez, s nmileg ellenslyozni prblta az akkori esetleges szria kettszakadsnak kvetkezmnyeit.
Az joncok igen dcgsen kezdtek neki F1-es plyafutsuknak, s valljuk be a szurkolk trelme sem tartott sokig. Mr nhny futam utn sokan a pokolba kvntk ket, ha kedvencknek vletlenl meg kellett elzni a lekrzskor valamelyik kis csapat versenyzjt. Pedig egy Formula-1-es csapat felptse nem kis id (a pnzrl nem is beszlve), radsul sok istllhoz kpest, tbb tzves lemaradsban vannak, mg jelenleg is.
Bernie Ecclestone sem bnt kmletesen az j jvevnyekkel, mr a szezon felnl gy nyilatkozott, hogy minl hamarabb szeretn azokat a szrin kvl ltni. Tette ezt gy, hogy rszben az „invitlsnak” is ksznhet a Virgin, a Hispnia s a Lotus belpse a szguld cirkuszba. Ecclestone nyilatkozatban a Lotust kivtelknt emltette, bennk ltott nmi eslyt a megmaradsra, s a fejldsre.
Tony Fernandes csapatvezet az elmlt msfl vben tbbszr is tanjelt adta az F1 irnti elktelezettsgnek, s az egyrtelmen lthat, hogy – a mr hivatalosan is hasznlhat nv – a Team Lotus a legfejldkpesebb a kis csapatok kzl.
Ez rszben ksznhet az istll technikai igazgatjnak, Mike Gascoyne-nak, aki gy gondolja, mr a kvetkez szezonban eljuthatnak arra a szintre, hogy a kzpmezny vgn lv alakulatokkal harcoljanak.
A brit-malj istll jelenleg a sereghajtkkal, a Virginnel, s a Hispnival van harcban, msfl msodperces krnknti lemaradsban a Toro Rosstl, s a Williamstl. Gascoyne azonban gy vli, a kvetkezetes fejlesztsi tem rvidesen meghozhatja az eredmnyeket, s pldul a szingapri versenyre mr szmtalan hinyossg megszntetsvel kszlnek.
Nagyban hozzjrulhat a fejlesztsek temnek felgyorsulshoz az is, hogy rkezik a Lotushoz a Red Bull egykori tervezje s technikai igazgatja, Mark Smith, akitl azt vrjk, hogy szaktudsval hozzjrulhat ahhoz, hogy a 2012-es szezonra utolrjk a kzpmeznyt.
"Azt mondtuk, szeretnnk a kzpmeznyben versenyezni mr az idn, de mg nem vagyunk ott. Ahol jelenleg vagyunk, az a senki fldje. Azrt rengeteg j eredmnyt is elrtnk ebben az vben, tisztn kt msodperc az elnynk a tbbi j csapathoz kpest, de mg mindig egy, msfl msodpercre vagyunk az elttnk haladk mgtt. Az v vgig nagyon j lenne, ha versenyezhetnnk velk, s a kvetkez vet mr gy kezdeni, hogy a pratlan Williamsszel, valamint a Toro Rossval csatzunk. Azt gondolom, kpesek vagyunk erre. A nyri sznet utn mr a jv vi aut fejlesztsre helyezzk a hangslyt, hogy minl hamarabb kiiktassuk a haszontalan dolgokat a kocsikbl. Ellenttben az idei autval, amely szinte teljesen j a tavalyihoz kpest, a jv vi konstrukci az idei tovbbfejlesztse lesz, ugyanazzal a sebessgvltval, dizjnnal, s motorral. A rszletekre fogunk sszpontostani, s ez a gyorsasgot illeten hatkonyabb lesz annl, mint j autt pteni."
Gascoyne elmondta, hogy a kvetkez vtl mr alkalmazzk a Red Bull KERS rendszert, de gy vli, helyes dnts volt, hogy idn nem ptettk mg be, annak ellenre, hogy ez sebessgben htrnyt jelentett a T-128-as szmra.
"Idn is lehetsgnk lett volna a Red Bull KERS rendszervel versenyeznnk, de csak meg kell nzni, hogy az v elejn mennyi problmjuk volt vele, amit viszont mostanra mr orvosoltak. Helyes dnts volt, hogy nem alkalmaztuk. Jvre mr bekerl a csomagba, ppen akkor, amikor igazn szksg lesz r. Hogy mit adhat ez neknk? Hrom tized msodpercet, ami ebben az vben mg nem szmt, de jvre, amikor mr elrbb lesznk, nagy szksg lesz r. Azrt a Red Bull egysge mellett dntttnk, mert jelenleg a sebessgvltt is k adjk, gy ez logikusnak tnt”- nyilatkozta Mike Gascoyne az autosport.com munkatrsnak. - forrs: motorsportal.hu
|