Szabadedzs
Heikki az els szabadedzsen a 17., a msodikon a 18. helyet szerezte meg!
Heikki Kovalainen: (De: 17., Du: 18.) "Elgedett vagyok a mai teljestmnnyel, ez egyike volt a j pntekeknek. Tbb krt tettnk meg itt, mint brki ms, s egsz nap jnak reztem az autt. gy gondolom, megfelelen fejlesztettnk az aut hts rszn, amivel elg korn sikerlt j balanszot tallni, s mindkt gumikeverkkel dolgozni. gy zajlik egy kellemes nap."

Az FIA szmos vltoztatst tervez 2014-re
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg nhny hete hosszas trgyalsok s vitk utn pontot tett az j motorszablyt rint vitra s bejelentette, hogy 2014-ben rkeznek az 1,6 literes, V6-os turbmotorok. A fordulatszmrl els krben nem sikerlt megegyezni, szerdn azonban ebben a krdsben is dnts szletett, amelynek rtelmben a fordulatszmot 15000/percben maximalizljk.
A Technikai Szablyzat tovbbi fontos pontja, hogy 35 szzalkkal cskkenteni kell a fogyasztst. Az FIA emiatt elrja, hogy a bokszutcban csak elektromos meghajtst hasznlhatnak a versenyzk, vagyis a benzinmotort le kell kapcsolni. Nvelik a KERS teljestmnyt is, 60-rl, 120 kilowattra, gy minden versenyz 8,3 msodpercig hasznlhatja ki a plusz 164 ler nyjtotta elnyket. A motorok ssztmege 155 kilogramm lehet, ebbl 20-25 kilogrammot tehet ki a KERS. A fogyasztst 100 kg/rban maximalizljk.
Tovbbi jts, hogy a piltk a kormnyon elhelyezett gomb segtsgvel beindthatjk az autt, amely miatt a minimum tmeget is 660 kilogrammra nvelik. A vlt 2014-ben ht helyett, nyolcfokozat lesz, ugyanakkor a szezon kezdete utn nem szabad vltoztatni a belltsain.
|