Kovalainen javítani akar a Lotus megbízhatóságán
Heikki Kovalainen hisz abban, hogy csapata a hátralévő futamokon képes lesz javítani megbízhatóságán - a Lotus pilótái idén összesen nyolc kiesést számlálnak, ami a finn szerint nem túl hízelgő rájuk nézve. "A megbízhatóságunk elég gyatra volt az idei évben, így a szezon hátralévő részében a fő célkitűzésünk, hogy ezen javítsunk"- nyilatkozta Kovalainen az Autosportnak. - "Úgy gondolom, az egész paddockban a mi autóink a legmegbízhatatlanabbak, így mindenképpen szükséges, hogy a következő évben javulást érjünk el ezen a téren." A Lotus az idei évtől a Renault motorjait használja, ezért Kovalainen szerint benne voltak a pakliban a megbízhatósági gondok. "Az idei évben tulajdonképpen az egész autónk új, beleértve a motort, a sebességváltót, illetve az autó hátulját is, így számítottunk is ezekre a problémákra, ám úgy gondolom, mindez csak az idei évünkre van hatással, a következő évben már nem hiszem, hogy számolnunk kellene ezekkel a hibákkal" - mondta.
Chandhok versenyzői ülést akar jövőre
Versenyzői ülést szeretne 2012-től Karun Chandhok, aki tavaly a Hispaniánál debütált a Forma-1-ben, és jelenleg a Lotus tesztpilótája. A Német Nagydíjon már éles körülmények között is bemutatkozhatott munkaadójánál, ahol Jarno Trulli helyére ugorhatott be. Az indiai pilóta örült a lehetőségnek, de most már arra koncentrál, hogy jövőre ne csak alkalmanként, hanem az egész szezon során vezethessen. "Jelentő sszerepet játszottam az autó fejlesztésében, és már négy pénteki szabadedzésen vehettem részt" - jelentette ki a Hindustan Times-nak. - "A szezon végéig bezárólag öt vagy hat pénteki napon vezethetek. 2012-re már főállású versenyzői ülést keresek." Chandhok azt is elismerte, hogy az Indiai Nagydíjon való újabb beugrás még korántsem biztos. "Erről nincs megegyezés" - mondta. - "Ez is csak egy helytelen találgatás, mint az, hogy fizettem a Lotusnak az állásomért."
A Pirelli drámai hétvégére számít Spában
A Formula–1 gumiszállítója, a Pirelli drámai mérkőzésre számít a hétvégi Belga Nagydíj helyszínén. A spa-francorchampsi pálya a versenynaptár leghosszabb aszafaltcsíkja, amelyen a gyors, közepes és lassú kanyarok mellett számos emelkedő és egyedülálló mikroklíma fogadja az odalátogatókat.
„Számos tekintetben Spa az egyik legkiszámíthatatlanabb pálya a szezonban, mivel soha nem teszteltünk még itt, ezért nagyon kevés adatunk van róla” – nyilatkozta a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery.
„Noha abból, amit eddig láttunk, különösen Valenciában és a Nürburgringen, bizakodunk, hogy a közepes és a lágy (fehér és sárga jelzésű) abroncsok keveréke megfelelő egyensúlyban lesz a teljesítményt és a tartósságot tekintve.”
„Belgiumban az időjárás mindig bizonytalan, az idei esős versenyeink után azonban ez egy olyan pálya lesz, ahol határozottan gyorsabban szerzünk majd tapasztalatot.”
|