Hírek, képek
Újra itt vagyok, a hétvége fantasztikus volt a ringen. Hamarosan bepótolom az elmaradást :)
Heikki Kovalainen: (-) "Voltam fent és lent is ezen a hétvégén. Küzdöttem a megfelelő balansz megtalálásával a szabadedzések alatt, de a kvalifikáción minden jól alakult, összeraktam egy igazán jó kört, miután végül elégedett voltam a beállításokkal. Jól kezdtem a versenyt, tartottam az iramot (Pastor) Maldonadóval, (Adrian) Sutillal, (Sergio) Pérezzel és a körülöttem lévőkkel, valamint a korai kiállások során meg tudtam őket előzni, és el tudtam szakadni a mögöttem állóktól. Amikor a versenytáv kétharmadánál újra elkezdett esni az eső, bementem intermediate gumikért, aztán nem sokkal ezután ismét a szuperlágyakért, de később azt az utasítást kaptam, hogy állítsam le a motort vízszivárgás miatt. Látva, hogy milyen közel voltunk versenytempóban a középmezőnyhöz, nem vagyok csalódott. Ez egy újabb lépés a csapat fejlődésében, és Belgiumban vissza fogunk térni oda, ahol pár hete abbahagytuk." //
Heikki Kovalainen, Car 20 - Chassis T128-04: "A weekend of real ups and downs for me. I struggled to find a decent balance in the practice sessions but then it all came good in quali where I put in a really good lap after finally getting comfortable with the setup. I started the race well and was keeping pace with Maldonado, Sutil, Perez and the guys around me, and right through the early stops I was able to push them, and keep pulling away from the guys behind. We came in for inters when the rain really started again about two thirds of the way through the race, then back in pretty shortly afterwards for options again, but then I was given the instruction to shut the engine off due to a water leak. Having seen how close we were in race pace to the midfield I'm not disappointed - it's just another step in the growth of the team and we'll pick up where we left off in Belgium in a few weeks time."
A célegyenesben jelölte ki az FIA a DRS-zónát
A 2011-es évben bevezetett dönthető hátsószárny használatára az FIA minden pályán kijelöl DRS-zónákat, avagy zónát. A soron következő futamon, a Magyar Nagydíjon egy DRS használati pontot jelölt ki a szervezet.
A rendszer detektálási pontja (ahol a DRS-t használni kívánó versenyzőnek az aktiválás engedélyezéséhez egy másodpercen belül kell lennie az előtte haladóhoz képest) a célegyenesre fordító kanyar bejáratánál lesz, a DRS-t aktiválni pedig a félkörív csúcspontját követő szakaszban lehet majd.
A Hungaroring hagyományosan egy nem előzésbarát pálya, ám a 2003-as átalakítást követően jócskán megnőtt a versenykörülmények között végrehajtott előzés lehetősége. A meghosszabbított célegyenes, mely egy visszafordítóban végződik, ezúttal minden bizonnyal még több előzési alkalmat idéz majd elő.
Kovalainen nem adja az autóját
Miután a Lotus a Német Nagydíjra a teljes versenyhétvégére lehetőséget adott a korábban csak a pénteki edzéseken gyakorló Karun Chandhoknak, felmerült, hogy Jarno Trulli után a későbbiekben Heikki Kovalainen helyét is megkaphatja valamikor. A finn pilótának ez egyáltalán nem tetszene.
"Ez nincs a lehetőségek között. Nincs ilyen egyezségünk és nem fogadom el, hogy az autómat valaki másnak adják" - szögezte le a Turun Sanomatnak. "A pénteki edzéseket még elfogadom, bár azt sem szeretem. Ha jövőre már pontokat akarunk gyűjteni, akkor minden alkalommal a rendes pilótáknak kell vezetniük, de most még belefér egy-egy edzés kihagyása" - tette hozzá.
Trulli a Magyar Nagydíjra valószínűleg már visszaül a Lotusba, és bár korábban már felmerült, hogy Chandhok hazai versenyén, az október végi első Indiai Nagydíjon (is) vezet majd, egyelőre még ő sem biztos ebben.
"Erről Tony Fernandest (a csapatfőnököt) kellene megkérdezni. Biztosan ott leszek, de azt még nem tudom, milyen szerepem lesz a hétvégén."
Chandhok egyébként hangsúlyozta, hogy a mostani hétvégén nem az a célja, hogy jobbnak látsszon az idén küszködő Trullinál, nem az foglalkoztatja, hogy "verje" a veteránt.
"Nem erről szól, a lényeg a jövőre való építkezés. Szerintem az érdekli a csapatot, hogyan tudunk együtt dolgozni. Igazán tetszik Fernandes víziója, az, hogy egy ázsiai csapatot akar építeni, ázsiai pilótákkal, mérnökökkel, tényleg komolyan gondolja" - mondta az indiai aki a kvalifikáción egyébként a Trullitól megszokottnál is jobban elmaradt Kovalainentől.
16. hely a futamon
Heikki a mai futamon a 16. helyen végzett! Egy hét múlva folytatás a Magyar nagydíjon!!!
Heikki Kovalainen: (16) "Úgy gondolom, elég jó verseny volt. Részemről minden jól működött az autóban, de őszintén szólva egy kicsit magányos voltam a pályán. Nem vagyunk olyan gyorsak, mint az előttünk lévők, de sokkal előrébb vagyunk, mint a mögöttünk lévő csapatok, szóval biztosra akartam menni, a lehető legkeményebben nyomtam az egész verseny alatt, próbáltam nem hibázni, és egyben haza hozni az autót. A helyes irányba fejlődünk, és időbe telik, mire igazán versenybe tudunk szállni az előttünk lévőkkel, de eljön az az idő."
|