• [H.K] • | Heikki Kovalainen Hungarian Fansource
F1 Racing interjú-2008 október

          
Első F1es évadodban Alonso nyomdokaiba kellett lépned, idén pedig Lewis a csapattársad. Milyen érzés pályafutásod elején ilyen összehasonlítások alanyává válni?


Szerintem jó dolog, ha a lehető legjobb csapattárs jut az embernek- ez nagyon nyomja előre az egész gárdát. Számomra egyeltalán nem probléma, hogy gyors csapattársam van. Én mindig is úgy gondolkodtam, hogy a F1ben bárkit lenyomok, így az a célom hogy ugyanúgy vagy jobban teljesítsek, mint a csapattársam. Minél jobb a kolléga annál nagyobb a kihívás. Ebben semmi hátráltató nyomást nem látok. Sőt, inkább csak pozítívumot- he nem járok sikerrel, még mindig megnézhetem, hogy a másik mit csinál jobban mint én, és tanulhatok belőle. Szóval, ez szerencsés helyzet számomra.

Nem érzed úgy, hogy rajtad valamivel kisebb a nyomás, mint Lewison, lévén nem követi ádáz figyelemmel egy országnyi kiéhezett újságíró minden egyes modulatodat?

Nem hinném. Lewis tökéletesen koncentrál a feladatára,és kiválóan teljesít. Akad ugyan néhány rossz futama, de ez mindannyiunkkal megtörténik néha. Ha én lennék hasonló helyzetben, szerintem nekem sem befolyásolná a teljesítményemet. Ugyanúgy képes vagyok végig összpontosítani. Lewis és én mindketten nagy nyomást helyezünk önmagunkra, mindketten versenyeket és világbajnokságokat akarunk nyerni, és elsőként gyakorlunk önkritikát, ha úgy érezzük, ha úgy érezzük, hogy nem értük el a teljesítményünk maximumát.

Finnország viszonylag kis népessége ellenére számos fantasztikus pilótát adott a világnak. Szerinted mi ennek az oka, esetleg van valami a vizetekben?

(Nevet) A vízben semmiképpen- talán valami másban! Nehéz erre válaszolni,de az biztos, hogy jómagam is, mint sokan mások errefelé, igen korán elkezdenek autót vezetni. Rengeteg a télen befagyott tó arrafele, és mindenféle  lezárt utak, ahová a kölykök elmehetnek csapatni az apjukkal. Ezért aztán amint elég nagy voltam, hogy elérjem a pedálokat, máris mehetünk autózni. Persze, nem a versenyzést tanuljuk,hanem a sebességváltást és az autó kezelését. Hosszú a tél, ezért az esetek többségében csúszós útviszonyok között tanulunk. De nem tudom, hogy ez segíti-e az autóversenyzést...

Ha már a "nem avízben" előkerült, miylen gyakran hív fel Kimi Räikkönen, miután nem vizet ivott?

Nem gyakrabban, mint amikor igen...(nevet)
Tartjuk a kapcsolatot, de sohasem beszélünk a versenyzésről. Szerintem elég profik vagyunk ahozz, hogy kerüljük a témát, hiszen a csapataink a legnagyobb riválisok.

Hallottam egy remek sztorit kettőtök apjáról, a tavalyi Japán nagydíj hétvégéjének környékéről...

Azon a hétvégén ők is éppen egymás ellen versenyeztek Finnországban, a Legends bajnokságban. Én lenyomtam Kimit a Japán nagydíjon, és az apám is legyőzte Kimi apját a Legends versenyen, így azon a hétvégén 2:0 lett a Kovalaineneknek. Az öregek idén is nyomják a bajnokságot, jelen pillanatban 3:1re vezet az öregem.

Miután a csapatnál kiértékelték az edzettségi szintedet, Ron azt mondta, hogy más irányba kell fejleszteni magadat. Mit jelent ez pontosan?

Az itteni értékelés más volt, mint amihez eddig hozzászoktam. Alapjában véve tavaly nagyrészt kardióztam. 2007 végén lenyomtam egy maratont, és az edzésen gerincét az állóképesség köré építettem. Az erőkifejtés volt a gyenge oldalam. A Mclarennél azonban a humán teljesítmény vezetője, Aki Hintsa, aki már számos pilótával dolgozott együtt pályafutása során, pontosan tudja, milyenek  az e típusú munkához szükséges fizikai paraméterek. Ma már jó néhány különféle területet felölelve dolgozom. Az állóképességem továbbra is kiválló, de jóval erősebb is lettem: több a reaktív izomcsoport, gyorsabb a reakcióm....Sokat fejlődtem

Melyik a rosszabb: ha egy őrnagy üvölti le a fejedet a katonai szolgálat alatt, vagy ha Flavio Briatore ordítozik veled?

(nevet) Hát, a kettőben elég sok a közös-mindkettő elég zajos! Nem árt, ha az ember benthagyja a füldugóját, úgy is mindent tökéletesen hall. De mindkettőben, hogy csak akkor tolnak le, ha okuk van rá.Flavio így szokta motíválni az embereit. Amikor együtt dolgoztunk, rájöttem, hogy sokkal rosszabb ha nem csinálja, mert az azt jelenti, hogy szinte már nincs remény. De nekem ezzel semmi gondom nem volt,a mai napig jól kijövök vele, de megmondom őszintén, a Mclarenes hangulatot azért jobban szeretem- jóval nyugodtabb. Ha kritika merül fel a csapat részéről, akkor rögtön azt is elmondják, hogy szerintük mit kell tenni, hogy fejlődni tudj. Ellenben Flavio nem sokat segít, csupán félreérthetetlenül tudatja veled, hogy nem boldog. De valóban ezzel nekem nincs bajom

Szerinted mi a legfőbb különbség a Renault és a Mclaren között?
 
Ami az autó teljesítményét illeti, úgy érzem, a Mclaren sokkal jobban tapad, és a motoja kicsit erősebb. De a különbség meglepőan kicsi- csak a köridőket nézve tűnik nagynak. Nem tudom, hogy az idei Renault sokkal jobb-e, mint a tavalyi volt, de a Mclarenbe legelőszőr beülve azonnal feltűnt, hogy a kanyarokban jóval nagyobb a leszorítóereje. gy valamivel nagyobb sebességgel tudtam venni a kanyarokat., kicsit késöbb fékezhettem, ráadásul a fékezés alatti stabilitás is valamivel jobb.Persze a Mclaren nagyobb csapat, és jóval több erőfeszítést tesznek az autó fejlesztésére. Akárhányszor van valami megjegyzésem az autóval kapcsolatban, mindig fejlesztés készül róla, és legközelebb amikor a téma felmerül, már tudom, hogy néhányan a probléma megoldásán dolgoznak. Villámgyorsan reagálnak a felmerülő gondokra és javaslatokra. Szerintem ez így rendkívül motíváló csapat. Mindig mindenki annyira eltökélt. Nincs semmi felesleges mellébeszélés, kritizálás vagy hízelgés- mindenki a való világban él. Persze, nem azt akarom mondani, hogy a Renaultnál ezzel gondjaim lettek volna, szerintem jól kijöttem ott az emberekkel, akik kiválóan támogattak, az esetek többségében. Itt viszont 100 százalékos eltökéltséget érzek mindneki részéről. És amikor mondok valamit, mindenki hisz nekem. nagyon jó érzés iylen környezetben dolgozni.

Tényleg igaz, hogy sosem volt saját autód?

Igen, igaz! Mind a mai napig nem vettem magamnak autót- és ha ez így marad életem végéig, az szuper. Jelen pillanatban tökéletesen boldog vagyok a céges autómmal.

Hogyan kapod össze magad egy lelombozó eredmény után?

A csalódások után az ember nem boldog - ez érthető. Teljességgel helyénvaló a szomorúság, de csak egy pillanatig. A versenyévad annyira hosszú, hogy az ember nem engedheti meg magának, hogy bármi tartósan lenyomja, mert akkor mindenki más is nyomott lesz. Fontos megértened, hogy mi nem sikerül, aztán pedig megkeresni a pozitívumokat, és továbbmenni.

Mely pilótákat tartod barátodnak?

Lewissal rengeteget lógunk együtt. Amellett, hogy csapattársak vagyunk, ugyanabban a városban élünk, és szeretünk sportolni - gyakran teniszezünk együtt. Tök jó haver, akárcsak Kimi. A versenyhétvégéken rengeteget dumálok Webberrel és Coultharddal is. Ja, és együtt szoktunk tollasozni Vettellel...Szerintem igenis lehetséges együtt lenni a többi pilótával a versenypályán kívül, aztán gyilkolni egymást a pályán.

 

Saját gépelés! Ne másold!

 
navigation


 Uutiset suomeksi //    News in English

 

 
languages

 
chat

 

 
partner site

 
affilates




 

 
visitors
Indulás: 2008-08-22
 
visitors

 free counters

web counter
 

 
login
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

                                                           


Karácsonyra szép AJÁNDÉK egy Személyre szóló asztrológiai elemzés! Kinyomtatva és bekötve örök emlék marad!    *****    ***MUNKALEHETÕSÉG!*** Új cég, új lehetõség, ingyenes regisztráció! Ugye tudod, mit jelent elsõk között lenni...?!    *****    A legfrissebb videojátékokról olvashatsz híreket! Elemezzük a Call of Duty sorozat legújabb részét World War II    *****    A RENDKÍVÜLI horoszkóp akciók Karácsonyig tartanak,most rendelj saját illetve szeretteid részére elemzéseket. Kattints    *****    Blog, Videojátékok, Szórakozás, Technika! Call of Duty: WWII és sok más!    *****    Légy te is egy Új Márka Elsõ tagjai között ahol Azonnali 28%haszonhoz juthatsz!Részletek:huncalifeandme@gmail.com    *****    Nyerj akár 1 millió forint értékû bitcoint. A játék ingyenes.    *****    Tudtátok, hogy a Csiga-biga gyerekdalban eredetileg szó sincs tûzrõl?    *****    LEGYÉL FARMASI TANÁCSADÓ VAGY VEZETÕ! OTTHONI MUNKA, MAGAS KERESETI LEHETÕSÉGGEL! HA MOST CSATLAKOZOL, MÉG NYERHETSZ IS!    *****    Mi mennyi 2018 - Árak, változások 2018 - minimálbér, családi pótlék, adókedvezmények 2018    *****    Légy te is a Farmasi csapaom tagja!!!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    A Dynasty és a TVD 8.évadából megismert színésznõ, Nathalie Kelley elsõ hazai rajongói lapja. KATT! KATT! KATT!    *****    WISE-VOGUE | SZISSZ ÉS KLAU BEAUTY-FASHION BLOGJA TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA // WISE-VOGUE    *****    Charmed - Új külsõ - Még több tartalom - Még több információ, érdekesség - CHARMED - Bûbájos boszorkák - Varázslat - Cha    *****    Karácsonyra AJÁNDÉKOZZ szeretteidnek, barátaidnak SZEMÉLYRE SZÓLÓ HOROSZKÓP ELEMZÉST 3 ÉVES ELÕREJELZÉSSEL!    *****    Szerinted melyik könyvet kellene elolvasnom? Melyik film érdemes arra, hogy megnézzem? - Mementoim.Blogspot.hu    *****    Születési horoszkóp + 3 év elõrejelzés + Felszálló holdcsomópont,Chiron, Lilith 2000 Ft. + ingyenes konzultáció. Most!    *****    Szerinted melyik könyvet kellene elolvasnom? Melyik film érdemes arra, hogy megnézzem? - Mementoim.Blogspot.hu    *****    Exkluzív Karácsonyi Ajándékok - Exkluzív Karácsonyi Ajándékok - Exkluzív Karácsonyi Ajándékok