• [H.K] • | Heikki Kovalainen Hungarian Fansource
Hírek
Hírek : Caterham: Első pontjainkra hajtunk

Caterham: Első pontjainkra hajtunk

formula.hu  2012.08.29. 21:25

Heikki Kovalainen:
"Spa legendás pálya, az egyik legnagyszerűbb és a futamot minden pilóta nagyon várja. A pálya változáson ment át az évek alatt, de megtartotta azt a karakterét, mely különlegessé teszi. Gyors, az időjárás majdnem mindig valódi kihívást jelent, a rajongók nagyon szeretik a Formula-1-et, így a hangulat mindig jó.


Spában található az Eau Rouge is, talán a Formula-1 leghíresebb kanyarja. Még mindig jó érzés a hegyről lejönni és érezni a nyomást, amikor az egyenesbe érkezel, de őszintén szólva nem jelent kihívást. Komoly probléma nélkül padlógázzal tudod teljesíteni, de ha összehasonlítjuk azzal, amikor az autók kevesebb leszorítóerővel rendelkeztek, akkor elmondható, most relatíve unalmas a kanyar. Ennek ellenére jól kell teljesíteni a kanyart és ha ezt megteszed, valamint közel vagy az előtted álló autóhoz, akkor jó esélyed van megelőzni a Les Combesig.

Az Eau Rouge előtt a hajtűkanyar után, le a lejtőn körülbelül 20 másodpercig padlógázzal haladsz. Jól kell a hajtűkanyar kijáratánál teljesíteni, hogy maximális sebességet tudd átvinni az Eau Rouge-ba és az első hosszú egyenesbe, máskülönben időt és pozíciót veszítesz az első szektorban. Majd az ötös, hatos és hetes kanyar következik, amelyet harmadik fokozatban lehet teljesíteni és itt nagyon agresszívnek kell lenni, a jó köridő érdekében a kerékvetőket is használni kell és a Rivage-ba első, vagy a legjobb, ha második fokozatba érkezel. A Rivage kissé kifelé dől, így az autók kissé lecsúsznak a pályáról és itt nem lehet a többi autót támadni. Néha látható, hogy a jobb első kerekek blokkolnak ebben a kanyarban, mivel az autók szenvednek a tapadással és a kijáratnál egy hupli is található. A kulcs az, hogy a lehető legtöbb sebességet kell kiautózni a Rivage-ban és lefelé a lejtőn a kilences kanyaron át a Pouhonon keresztül, amely a másik spái leghíresebb kanyar.

A pilótafülkéből a Pouhon jó teszt. Padlógázzal érkezel ide, kissé felengeded a pedált, majd azonnal rálépsz. Egészen szűk a bejárat, de a kijáratnál kiszélesedik, így sok sebességet tudsz itt nyerni és átvinni a 12-es, 13-as és 14-es kanyarba, amely nagyon hasonlít az ötös, hatos és heteshez. Ezt követően a 15-ös kanyarhoz érkezel, egészen a völgy tetején mész és elindulsz visszafelé a célegyeneshez. A 17-es kanyar, a Blanchimont, a harmadik spái híres kanyar és az egyik, amelyet most már padlógázon lehet venni. Az Eau Rouge-hoz hasonlóan már ez sem olyan, mint néhány éve, de a megfelelő beállításra szükség van, így tudsz csak az utolsó sikánba, a 18/19-es kanyarba megfelelő sebességgel érkezni. A féktáv itt fontos - nem szabad időt veszíteni az utolsó két kanyarba és így visszatértünk az első kanyarhoz.

Ez egy kör Spában. Ez az egyik legnagyszerűbb verseny és habár általában a versenyhétvége legalább felén esik, mégis ezt a versenyt mindenki örömmel várja. A szünet és az új, leafieldi központba történő költözés után az egész csapat készen áll és már alig várjuk, hogy újra a pályán lehessünk."

Vitalij Petrov:
"Jó volt a szünet, de már alig várom, hogy újra versenyezhessek. Spa tökéletes helyszín a szezon folytatására, mivel az egyik legnagyszerűbb pálya, ahol versenyzünk. Mindig örömteli visszatérni Belgiumba és a pilótáknak a pálya maga az egyik legnagyobb kihívás a szezonban. Formula-1-es autót vezetni itt a padlógázas részen nagyon különleges érzés, mivel minden megtalálható itt, amire szükség van; valódi gyors kanyarok vannak itt, mint például a Blanchimont, ahol érezni lehet a leszorítóerőt; az irányváltásokat, az Eau Rouge-ban például jó beállításra van szükség, hogy nyomni tudd, minden kanyar be- és kijárata fontos; és komoly történelemmel rendelkezik. A korábbi versenyekről sok történet szövődött és ez az a hely, ahol a régi időkben jó versenyeket lehetett futni, amikor a pálya sokkal hosszabb volt.

A hangulat egész hétvégén hihetetlen. Több ezer rajongó látogat ki a pályára csütörtöktől vasárnapig, csakúgy, mint Kanadában, Japánban és Angliában, ezek azok a versenyek, melyeket abszolút szeretni lehet. A rajongók számára nagyon jó érzés látni az autókat a hegyről lejönni és az Eau Rouge-t teljesíteni - ez az egyik olyan hely az egész naptárban, ahol látni lehet az autók maximális kapacitását és ennek segítségével mindenki számára jó lehet a hétvége.

Az időjárás az egyik legfontosabb beszédtéma egész hétvégén. Ez minden évben így van és tudjuk, mivel kell számolnunk, de a pálya körül szinte hihetetlen a mikroklíma. A célegyenes száraz lehet, míg a 14-es kanyarnál eshet az eső, így folyamatosan koncentrálni kell, a mérnököknek és a szerelőknek egész hétvégén készen kell állniuk arra, hogy előnyre tegyenek szert az időjárás változásból, amely nagyon gyorsan bekövetkezhet. Szeretem az esőt, komolyan próbára teszi az autó irányítását és a szakértelmet, ez Spában még inkább látszik. A víz kevereg a levegőben és amikor esik rosszak a látási viszonyok, de ez mindenki számára ilyen és számunkra ez egy lehetőség, amennyiben az előttünk lévők a legkisebb hibát is vétik.

Az egész csapat nagyon jó hangulatban várja Spát. A gyár átköltöztetése probléma nélkül megtörtént a nyári szünet alatt és ezzel nagyszerű pozícióba kerültünk. Még nem értük el, amit kitűztünk magunk elé az idei évben, de rajta vagyunk és Leafield működésével minden adott ahhoz, hogy áthidaljuk lemaradásunkat az előttünk állókhoz képest."

Mark Smith, műszaki igazgató:
"Mielőtt Spára tekintenénk előre, szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki segített a leafieldi költözésben, abban, hogy ilyen simán ment. Óriási feladat volt, de hatékonyan, gyorsan és minimális lármával sikerült megvalósítani. Az egész csapat nevében szeretnék köszönetet mondani Tony-nak és Kamarudinnak a befektetésért. A leafieldi költözéssel a brit autósport völgyébe kerültünk és egy olyan gyárunk van, ahol több évégi fejlődhetünk, megfelelő alapot nyújt számunkra, hogy hosszú távon versenyképesek legyünk.

Most, hogy a költözés megtörtént, Spára, Monzára és a szezon hátralévő részére koncentrálhatunk. Nyilvánvalóan az augusztusi szünet alatt nem dolgozhattunk az autón, de a nyaralás előtt és után a kipufogó elhelyezkedésén módosítottunk és számos aerodinamikai területre koncentráltunk, így például a fékhűtés. A legtöbb csapathoz hasonlóan Spában a közepes leszorítóerővel dolgozunk, hasonló megoldással, mint Kanadában, majd Monzában az alacsony leszorítóerejű beállítást használjuk. Egyik versenyre sem készülünk komoly fejlesztésekkel, de Szingapúrra lesznek új alkatrészeink, melyeket a Távol-Keleten használjuk először.

Ezt követően minden versenyre fejlesztésekkel készülünk a szezon végéig és miközben a leafieldi munka műszaki és logisztikai kihívás elé állít minket, már terveink vannak a felmerülő problémákra és szeretnénk az utolsó verseny utolsó köréig harcolni."

Tony Fernandes, csapatfőnök:
"Örülök, hogy újra versenyezhetünk. Csak néhány hét telt el azóta, hogy a csapat összepakolt Magyarországon és Leafield felé vette az irányt, hogy első alkalommal itt pakolja ki a kamionokat, de mivel új, oxfordshire-i gyárunkban dolgozunk tovább a 2012-es szezon második felében, kissé olyan, mintha teljes felfrissülésen mentünk keresztül. A csapatban mindenki hihetetlenül keményen dolgozik, hogy segítsen az előrelépésben és szeretnék köszönetet mondani nekik az augusztusi szünetben végzett munkáért és nagyon meleg fogadtatásban lesz része mindenkinek, aki a jövőben Leafieldbe látogat.

Nem tudom eléggé kihangsúlyozni, mennyire fontos volt az új gyárba költözni. Egy részről fantasztikus látni, mennyire motivált mindenki a csapatban az új otthonunkban a munka megkezdésére, míg másrészről Leafield tiszta üzenetet küldött arról, mire számíthatunk. Nagy befektetést végeztünk a hely megszerzése és a gyár rendbe hozására, azért, hogy megfeleljen a Formula-1, a GP2 és a többi autósport számára, melyben részt veszünk, vagy a jövőben benevezünk. Ezzel a befektetéssel az utolsó darab is a helyére került, nincs mentség, a középmezőnybe kell kerülni.

Emellett a leafieldi költözés kereskedelmi szempontból jó dolog Spa előtt. Újabb komoly szponzor csatlakozik hozzánk a Belga Nagydíjon és a vállalat logója helyet kap az autón és a csapat felszerelésén. Az új partnerkapcsolatot csütörtökön jelentjük be és ezzel egy újabb erős üzenetet küldünk arról, mennyire komoly harcot szeretnénk vívni az előttünk álló csapatokkal.

Még nem sikerült megszerezni az első pontunkat és sokkal több munkát kell elvégezni, hogy az előttünk állókhoz képest ledolgozzuk hátrányunkat, amely most kevesebb, mint egy másodperc, de azt kell mondjam, csalódottak vagyunk jelenlegi pozíciónk miatt, mivel biztos vagyok benne, sokan szurkolnak nekünk. Azonban az a hit vezet minket, hogy elérhetjük az általunk kitűzött célokat, emlékezni kell arra, hogy 35 hónappal ezelőtt sehol nem voltunk. Azóta az első naptól kezdve ez a csapat keményen harcolt a pályán kívül, két komoly bírósági pert éltünk túl. Mindkét esetben a Group Lotus és a Force India esetében fájdalmas folyamatot éltünk át, a csapat és személyesen mindenki érintett volt, de ez nem zavart meg minket.

Miközben ezeket a harcokat megnyertük a bíróságon, tovább folytattuk a pályán fejlődésünket, különösen a többi két csapathoz képest, akik velünk egy időben csatlakoztak a sporthoz. Szeretnénk megtartani ezt a fejlődést és a szenvedélyt felhasználva csatlakozni a középmezőnyhöz. Minden adott céljaink megvalósításához, elszántsággal sikeresek lehetünk és a rajtrácson feljebb kapaszkodhatunk."

 
navigation


 Uutiset suomeksi //    News in English

 

 
languages

 
chat

 

 
partner site

 
affilates




 

 
visitors
Indulás: 2008-08-22
 
visitors

 free counters

web counter
 

 
login
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

                                                           


Hûsölj a nyári melegben egyedi módon - nézz jégkorong meccset! Nem tudod, hol kezdd? Adok pár tippet! ^^    *****    STITCHERS - Gyere és ismerd meg a Freeform csatorna sorozatát és annak színészeit! Épp San Diego Comic-Con lázban égünk!    *****    Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Naptár,Design!    *****    INGYENES HOROSZKÓP ELEMZÉS, ASZTROLÓGIA OKTATÁS! CSAK REGISZTRÁLNOD KELL!    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Erdõszéli tudósítónk jelenti: Marculábi cica éjszakai felfedezõútra indult! Gyertek ti is! Részletek a Mesetárban!    *****    Születési horoszkóp 1000 Ft. 3 év elõrejelzés 1000 Ft. Párkapcsolati elemzés 1000 Ft. Óriási nyári akció csak nálam!!!    *****    Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lor    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Filmek itt!    *****    Ha szeretsz filmet nézni klikk ide! Klikk klikk    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    Megújult külsõvel vár Magyarország egyetlen Olicity rajongói lapja! Mindennap friss hírek a sorozatról és a párosról!    *****    Készítsd el saját horoszkópod ingyen,csak kattints!Fantasztikus akciók a fõoldalon,ezt nem szabad kihagyni! Látogas meg!    *****    BLOG, STORYK, KRITIKÁK, BESZÁMOLÓK, KEDVENCEK, DIVAT, SZÉPSÉGÁPOLÁS, LAKBERENDEZÉS, MINDEN AMI EGY BLOGRA KELL!    *****    Nyári akció,minden horoszkóp megrendelés 1000 Ft. Rendelj most szeretteidnek ajándék horoszkópot.Várlak az oldalamon!    *****    Gréti. 23. ExmisszusGyakornok. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. ErikKarlsson. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Azt mondják, hogy amikor egy fõnix meghal, a hamvaiból egy sokkal szebb, sokkal erõsebb madár születik…    *****    Fantasztikus nyári akció,minden horoszkóp megrendelés 1000 Ft. Rendelj most szeretteidnek ajándékot.Várlak az oldalamon!