Hírek
Hírek : Caterham: Első pontjainkra hajtunk

Caterham: Első pontjainkra hajtunk

formula.hu  2012.08.29. 21:25

Heikki Kovalainen:
"Spa legendás pálya, az egyik legnagyszerűbb és a futamot minden pilóta nagyon várja. A pálya változáson ment át az évek alatt, de megtartotta azt a karakterét, mely különlegessé teszi. Gyors, az időjárás majdnem mindig valódi kihívást jelent, a rajongók nagyon szeretik a Formula-1-et, így a hangulat mindig jó.


Spában található az Eau Rouge is, talán a Formula-1 leghíresebb kanyarja. Még mindig jó érzés a hegyről lejönni és érezni a nyomást, amikor az egyenesbe érkezel, de őszintén szólva nem jelent kihívást. Komoly probléma nélkül padlógázzal tudod teljesíteni, de ha összehasonlítjuk azzal, amikor az autók kevesebb leszorítóerővel rendelkeztek, akkor elmondható, most relatíve unalmas a kanyar. Ennek ellenére jól kell teljesíteni a kanyart és ha ezt megteszed, valamint közel vagy az előtted álló autóhoz, akkor jó esélyed van megelőzni a Les Combesig.

Az Eau Rouge előtt a hajtűkanyar után, le a lejtőn körülbelül 20 másodpercig padlógázzal haladsz. Jól kell a hajtűkanyar kijáratánál teljesíteni, hogy maximális sebességet tudd átvinni az Eau Rouge-ba és az első hosszú egyenesbe, máskülönben időt és pozíciót veszítesz az első szektorban. Majd az ötös, hatos és hetes kanyar következik, amelyet harmadik fokozatban lehet teljesíteni és itt nagyon agresszívnek kell lenni, a jó köridő érdekében a kerékvetőket is használni kell és a Rivage-ba első, vagy a legjobb, ha második fokozatba érkezel. A Rivage kissé kifelé dől, így az autók kissé lecsúsznak a pályáról és itt nem lehet a többi autót támadni. Néha látható, hogy a jobb első kerekek blokkolnak ebben a kanyarban, mivel az autók szenvednek a tapadással és a kijáratnál egy hupli is található. A kulcs az, hogy a lehető legtöbb sebességet kell kiautózni a Rivage-ban és lefelé a lejtőn a kilences kanyaron át a Pouhonon keresztül, amely a másik spái leghíresebb kanyar.

A pilótafülkéből a Pouhon jó teszt. Padlógázzal érkezel ide, kissé felengeded a pedált, majd azonnal rálépsz. Egészen szűk a bejárat, de a kijáratnál kiszélesedik, így sok sebességet tudsz itt nyerni és átvinni a 12-es, 13-as és 14-es kanyarba, amely nagyon hasonlít az ötös, hatos és heteshez. Ezt követően a 15-ös kanyarhoz érkezel, egészen a völgy tetején mész és elindulsz visszafelé a célegyeneshez. A 17-es kanyar, a Blanchimont, a harmadik spái híres kanyar és az egyik, amelyet most már padlógázon lehet venni. Az Eau Rouge-hoz hasonlóan már ez sem olyan, mint néhány éve, de a megfelelő beállításra szükség van, így tudsz csak az utolsó sikánba, a 18/19-es kanyarba megfelelő sebességgel érkezni. A féktáv itt fontos - nem szabad időt veszíteni az utolsó két kanyarba és így visszatértünk az első kanyarhoz.

Ez egy kör Spában. Ez az egyik legnagyszerűbb verseny és habár általában a versenyhétvége legalább felén esik, mégis ezt a versenyt mindenki örömmel várja. A szünet és az új, leafieldi központba történő költözés után az egész csapat készen áll és már alig várjuk, hogy újra a pályán lehessünk."

Vitalij Petrov:
"Jó volt a szünet, de már alig várom, hogy újra versenyezhessek. Spa tökéletes helyszín a szezon folytatására, mivel az egyik legnagyszerűbb pálya, ahol versenyzünk. Mindig örömteli visszatérni Belgiumba és a pilótáknak a pálya maga az egyik legnagyobb kihívás a szezonban. Formula-1-es autót vezetni itt a padlógázas részen nagyon különleges érzés, mivel minden megtalálható itt, amire szükség van; valódi gyors kanyarok vannak itt, mint például a Blanchimont, ahol érezni lehet a leszorítóerőt; az irányváltásokat, az Eau Rouge-ban például jó beállításra van szükség, hogy nyomni tudd, minden kanyar be- és kijárata fontos; és komoly történelemmel rendelkezik. A korábbi versenyekről sok történet szövődött és ez az a hely, ahol a régi időkben jó versenyeket lehetett futni, amikor a pálya sokkal hosszabb volt.

A hangulat egész hétvégén hihetetlen. Több ezer rajongó látogat ki a pályára csütörtöktől vasárnapig, csakúgy, mint Kanadában, Japánban és Angliában, ezek azok a versenyek, melyeket abszolút szeretni lehet. A rajongók számára nagyon jó érzés látni az autókat a hegyről lejönni és az Eau Rouge-t teljesíteni - ez az egyik olyan hely az egész naptárban, ahol látni lehet az autók maximális kapacitását és ennek segítségével mindenki számára jó lehet a hétvége.

Az időjárás az egyik legfontosabb beszédtéma egész hétvégén. Ez minden évben így van és tudjuk, mivel kell számolnunk, de a pálya körül szinte hihetetlen a mikroklíma. A célegyenes száraz lehet, míg a 14-es kanyarnál eshet az eső, így folyamatosan koncentrálni kell, a mérnököknek és a szerelőknek egész hétvégén készen kell állniuk arra, hogy előnyre tegyenek szert az időjárás változásból, amely nagyon gyorsan bekövetkezhet. Szeretem az esőt, komolyan próbára teszi az autó irányítását és a szakértelmet, ez Spában még inkább látszik. A víz kevereg a levegőben és amikor esik rosszak a látási viszonyok, de ez mindenki számára ilyen és számunkra ez egy lehetőség, amennyiben az előttünk lévők a legkisebb hibát is vétik.

Az egész csapat nagyon jó hangulatban várja Spát. A gyár átköltöztetése probléma nélkül megtörtént a nyári szünet alatt és ezzel nagyszerű pozícióba kerültünk. Még nem értük el, amit kitűztünk magunk elé az idei évben, de rajta vagyunk és Leafield működésével minden adott ahhoz, hogy áthidaljuk lemaradásunkat az előttünk állókhoz képest."

Mark Smith, műszaki igazgató:
"Mielőtt Spára tekintenénk előre, szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki segített a leafieldi költözésben, abban, hogy ilyen simán ment. Óriási feladat volt, de hatékonyan, gyorsan és minimális lármával sikerült megvalósítani. Az egész csapat nevében szeretnék köszönetet mondani Tony-nak és Kamarudinnak a befektetésért. A leafieldi költözéssel a brit autósport völgyébe kerültünk és egy olyan gyárunk van, ahol több évégi fejlődhetünk, megfelelő alapot nyújt számunkra, hogy hosszú távon versenyképesek legyünk.

Most, hogy a költözés megtörtént, Spára, Monzára és a szezon hátralévő részére koncentrálhatunk. Nyilvánvalóan az augusztusi szünet alatt nem dolgozhattunk az autón, de a nyaralás előtt és után a kipufogó elhelyezkedésén módosítottunk és számos aerodinamikai területre koncentráltunk, így például a fékhűtés. A legtöbb csapathoz hasonlóan Spában a közepes leszorítóerővel dolgozunk, hasonló megoldással, mint Kanadában, majd Monzában az alacsony leszorítóerejű beállítást használjuk. Egyik versenyre sem készülünk komoly fejlesztésekkel, de Szingapúrra lesznek új alkatrészeink, melyeket a Távol-Keleten használjuk először.

Ezt követően minden versenyre fejlesztésekkel készülünk a szezon végéig és miközben a leafieldi munka műszaki és logisztikai kihívás elé állít minket, már terveink vannak a felmerülő problémákra és szeretnénk az utolsó verseny utolsó köréig harcolni."

Tony Fernandes, csapatfőnök:
"Örülök, hogy újra versenyezhetünk. Csak néhány hét telt el azóta, hogy a csapat összepakolt Magyarországon és Leafield felé vette az irányt, hogy első alkalommal itt pakolja ki a kamionokat, de mivel új, oxfordshire-i gyárunkban dolgozunk tovább a 2012-es szezon második felében, kissé olyan, mintha teljes felfrissülésen mentünk keresztül. A csapatban mindenki hihetetlenül keményen dolgozik, hogy segítsen az előrelépésben és szeretnék köszönetet mondani nekik az augusztusi szünetben végzett munkáért és nagyon meleg fogadtatásban lesz része mindenkinek, aki a jövőben Leafieldbe látogat.

Nem tudom eléggé kihangsúlyozni, mennyire fontos volt az új gyárba költözni. Egy részről fantasztikus látni, mennyire motivált mindenki a csapatban az új otthonunkban a munka megkezdésére, míg másrészről Leafield tiszta üzenetet küldött arról, mire számíthatunk. Nagy befektetést végeztünk a hely megszerzése és a gyár rendbe hozására, azért, hogy megfeleljen a Formula-1, a GP2 és a többi autósport számára, melyben részt veszünk, vagy a jövőben benevezünk. Ezzel a befektetéssel az utolsó darab is a helyére került, nincs mentség, a középmezőnybe kell kerülni.

Emellett a leafieldi költözés kereskedelmi szempontból jó dolog Spa előtt. Újabb komoly szponzor csatlakozik hozzánk a Belga Nagydíjon és a vállalat logója helyet kap az autón és a csapat felszerelésén. Az új partnerkapcsolatot csütörtökön jelentjük be és ezzel egy újabb erős üzenetet küldünk arról, mennyire komoly harcot szeretnénk vívni az előttünk álló csapatokkal.

Még nem sikerült megszerezni az első pontunkat és sokkal több munkát kell elvégezni, hogy az előttünk állókhoz képest ledolgozzuk hátrányunkat, amely most kevesebb, mint egy másodperc, de azt kell mondjam, csalódottak vagyunk jelenlegi pozíciónk miatt, mivel biztos vagyok benne, sokan szurkolnak nekünk. Azonban az a hit vezet minket, hogy elérhetjük az általunk kitűzött célokat, emlékezni kell arra, hogy 35 hónappal ezelőtt sehol nem voltunk. Azóta az első naptól kezdve ez a csapat keményen harcolt a pályán kívül, két komoly bírósági pert éltünk túl. Mindkét esetben a Group Lotus és a Force India esetében fájdalmas folyamatot éltünk át, a csapat és személyesen mindenki érintett volt, de ez nem zavart meg minket.

Miközben ezeket a harcokat megnyertük a bíróságon, tovább folytattuk a pályán fejlődésünket, különösen a többi két csapathoz képest, akik velünk egy időben csatlakoztak a sporthoz. Szeretnénk megtartani ezt a fejlődést és a szenvedélyt felhasználva csatlakozni a középmezőnyhöz. Minden adott céljaink megvalósításához, elszántsággal sikeresek lehetünk és a rajtrácson feljebb kapaszkodhatunk."

 

 

 
navigation

 

 
Photogallery

 
 
languages

web counter

 
visitors
Indulás: 2008-08-22
 
login
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal