Hírek : Alonso nyert, Perez a 2. helyre hozta be a Saubert |
Alonso nyert, Perez a 2. helyre hozta be a Saubert
motorsportal.hu 2012.03.25. 13:39
Hatalmas meglepetés győzelem született a kaotikus Maláj Nagydíjon, ahol az abszolút esélytelennek tartott Ferrari ünnepelhetett a dobogó legmagasabb fokán. A hétvége hőse azonban a parádés versenyt futó Sergio Pérez, aki második helyével könnyeket csalt Peter Sauber szemébe. A harmadik helyen a pole-ból rajtoló Lewis Hamilton végzett, a top pilóták közül többen pont nélkül maradtak.
A malajziai időjárás a hétvége eddigi részében kegyes volt a csapatokhoz, a versenyre azonban megérkezett az eső, mindenkinél előkerültek az intermediate abroncsok, de hamarosan már ez is nagyon kevésnek bizonyult, és hatalmas káosz vette kezdetét...
A rajtnál a McLarenek megtartották vezető helyüket, Lewis Hamilton és Jenson Button sorrendben, mögöttük azonban nagy tumultus alakult ki, aminek legnagyobb vesztese Michael Schumacher lett. A Lotus francia versenyzője, Romain Grosjean hátulról meglökte a Mercedes jobb hátsó kerekét, aminek következtében mindketten megpördültek, a német a 16, Grosjean a 20. helyre esett vissza. A francia pilótának - a szezonnyitóhoz hasonlóan - most sem tartott sokáig a versenye, ugyanis az egyre inkább szakadó esőben a 4. körben kavicságyban fejezte be a Maláj Nagydíjat.
A rajt után a két Red Bull állt a harmadik-negyedik helyen, ám a helyezkedést tovább bonyolította az extrém időjárás, ami miatt a komplett mezőny esőgumikra váltott.
A negyedik helyen álló Sebastian Vettel kerékcseréjét kissé elrontották, mert a németnek várakoznia kellett csapattársa mögött, így visszaesett a hatodik helyre. Rosszul taktikáztak Kimi Raikkönennél is, de például Sergio Pérez sokat nyert azzal, hogy már az első körben meglátogatta szerelőit, illetve Felipe Massa is nyert két pozíciót a kerékcseréket követően.
A hetedik körben a versenyirányítás berendelte a SafetyCart, majd két kör után előkerült a piros zászló, és egy hosszas szünet vette kezdetét.
A leintéskor az első hat sorrendje a következő volt: Hamilton, Button, Pérez, Webber, Alonso Vettel. Jean-Eric Vergne nem váltott esőgumikra, ezért megszakítás pillanatában a hetedik helyen állt, őt követte Felipe Massa és Nico Rosberg, majd az utolsó pontszerző helyre a HRT indiai versenyzője, Narain Karthikeyan keveredett be, ennek oka, hogy a HRT versenyzői már a rajtnál extrém esőgumikat kaptak.
Az újraindítást követően ismét nagy kavalkád alakult ki, mert a mezőny máris köztes abroncsokra váltott. A McLaren csapatnál szerencsétlenül alakultak a dolgok, Hamilton sokat időzött a boxban, így a harmadik helyre esett vissza, Alonso és Pérez mögé. Közben a brit csapattársa ráfutott az előtte kóválygó Karthikeyan autójára, majd egy törött első szárnnyal kénytelen volt visszahajtani a szerelőkhöz. Button a 21. helyre tért vissza.
A dobogósok mögött Rosberg, Vettel, Räikkönen és Webber sorakozott fel, de a Mercedes már kissé feltartotta a mögötte lévő Red Bullt, és a DRS zónában a 23. körben először Vettel, majd hamarosan Räikkönen és Webber is elment Rosberg mellett, aki már nagyon elkoptatta abroncsait, és ki is menekült a boxba, ezt követően a 15. helyre tért vissza. Hasonlóan szenvedett Schumacher is (bár kevésbé mint csapattársa), vagyis a csapat egyelőre mégsem talált megoldás a gumiproblémákra.
Miközben Alonso az élen autózott Pérez és Hamilton előtt, addig brazil csapattársa kiszorult a pontszerző helyről, amihez egy kicsúszás, majd egy harmadik kerékcsere segítette hozzá. Massa a 16. helyre, Jenson Button elé tért vissza, ami látványos csatát eredményezett. Kettőjükre ráadásul Daniel Ricciardo is megérkezett, végül Button és az ausztrál is áthámozta magát a Ferrari pilótáján.
A futam utolsó szakaszára már előkerültek a slick gumik, elsőként Ricciardo és Massa autóján, miközben az élmezőnyben a gumi kímélő stílusáról híres Pérez sorra futotta meg a leggyorsabb köröket, és megérkezett Alonso nyakára. A Ferrarinál azonban jól reagáltak, és a spanyolt kihozták a Sauber elől gumicserére. A következő körben Pérez és Hamilton is száraz pályára való keverékekre váltott, a sorrend pedig változatlan maradt.
A mexikói kemény Pirelliket kapott, ám ezzel is jóval gyorsabb tempót diktált az élen álló Alonsónál, és 49. körre már egy másodpercen belül volt, azaz használhatta a DRS zónát. A nagy csata végül elmaradt, miután a sauberes az egyik kanyarban kisodródott, a spanyol pedig fellélegezhetett.
Miközben az élen nagy izgalmak alakultak ki, a negyedik helyen álló Vettel versenyét a 47. körben lekörözött Karthikeyan tönkretette, amikor hátulról eltalálta a Red Bull bal hátsó kerekét. Vettel egy defekt után végül a 11. lett.
A dobogósok mögött Webber, Raikkönen, Senna, Di Resta, J-Eric Vergne, Hülkenberg és Schumacher ért be pontszerző helyeken.
A verseny leggyorsabb körét (1:40.722) Kimi Räikkönen futotta meg az 53. körben.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Kör |
Hátrány |
Rajt |
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
56 |
Győztes |
8 |
2 |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
56 |
+2.2 |
9 |
3 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
56 |
+14.5 |
1 |
4 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
56 |
+17.6 |
4 |
5 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
56 |
+29.4 |
10 |
6 |
Bruno Senna |
Williams-Renault |
56 |
+37.6 |
13 |
7 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
56 |
+44.4 |
14 |
8 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
56 |
+46.9 |
18 |
9 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
56 |
+47.8 |
16 |
10 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
56 |
+49.9 |
3 |
11 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
56 |
+75.5 |
5 |
12 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
56 |
+76.8 |
15 |
13 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
56 |
+78.5 |
7 |
14 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
56 |
+79.7 |
2 |
15 |
Felipe Massa |
Ferrari |
56 |
+97.3 |
12 |
16 |
Vitaly Petrov |
Caterham-Renault |
55 |
+1 Kör |
19 |
17 |
Timo Glock |
Marussia-Cosworth |
55 |
+1 Kör |
20 |
18 |
Heikki Kovalainen |
Caterham-Renault |
55 |
+1 Kör |
24 |
19 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
54 |
+2 Kör |
11 |
20 |
Charles Pic |
Marussia-Cosworth |
54 |
+2 Kör |
21 |
21 |
Narain Karthikeyan |
HRT-Cosworth |
54 |
+2 Kör |
23 |
22 |
Pedro de la Rosa |
HRT-Cosworth |
54 |
+2 Kör |
22 |
Ret |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
46 |
+10 Kör |
17 |
Ret |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
3 |
+53 Kör |
6 |
|
|