pályafutás

Gokart

Kovalainen karrierje, mint sok más autóversenyzőnek, a gokartozással kezdődött, 1991-ben. 2000-ig a gokartnál maradt. Pályafutása során a legjobb helyezése két második helyezés volt a Finn Formula A-ban 1999-ben és 2000-ben. Skandináv bajnok is lett és megnyerte az Elf Masters-t a 2000. évben. Az Év Finn Versenyzőjének választották.

A Formula Renault-ban

Kovalainen az első szezonjában az Angol Forma Renault bajnokság egyik autójába ülhetett be. Nemsokára alaposan jártas lett a ringben. A világbajnoki pontversenyben negyedik és az év újonca lett, 2 győzelemmel, 2 pole-lal és 3 leggyorsabb körrel.

Formula 3

2002-ben Kovalainen előbbre lépett a Brit F3-ba. A debütálási idényében harmadik lett a bajnokságban. 5 győzelemmel, 3 pole-lal és 3 leggyorsabb körrel újra az év újonca lett. Nemzetközi sorozatokban is jól bizonyított, egy második hellyel Makaóban és egy negyedik hellyel a Zandvoort Marlboro Masters-ben.

A Nissan World Szériában

Heikki felfogása nagyon egyszerű volt, hogy bajnok legyen a Nissan Világ Szériában (World Series by Nissan): egy évet tanulással töltött, a rákövetkező évben bajnok lett. Azután, hogy befejezte a második évét is 2003-ban, a bemutatkozása után a finn elment a Pons csapathoz és megszerezte a címet nekik is. Még ebben az évben részt vehetett egy Forma-1-es teszten és nekilátott felkészülni a Forma-szériához.

A GP2-ben

2005-ben az Arden csapat leszerződtette a GP2-be, s csak nagy csatában maradt alul a győztes Nico Rosberggel szemben.

Renault (2007)

2006-ban Kovalainen a Renault Formula–1-es csapatánál volt tesztpilóta. Miután Fernando Alonso az év végén elhagyta a csapatot, Kovalainen versenyző lett a csapatnál. 2007-ben legjobb helyezése egy második hely volt Japánban. Végül 30 pontot gyűjtött, ami a hetedik helyre volt elég neki. Kovalainen majdnem véghez vitte azt a bravúrt, hogy minden versenyen célba ér, de Brazíliában kiesett. Csapattársa, Giancarlo Fisichella az év végén nyolcadik lett az összetettben.

McLaren (2008–2009)

2008-ra a McLaren csapathoz igazolt, az évad első versenyén, Ausztráliában megfutotta a leggyorsabb kört, és ötödik lett. A maláj nagydíjon öthelyes rajtbüntetést kapott, de a versenyen felküzdötte magát a harmadik helyre. Bahreinben az 5. helyen zárt és – az évadban már másodszor – megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

spanyol nagydíj 22. körében egy kanyarban autója bal első defektet kapott. Közel 200 km/órás sebesség mellett orral a gumifalba csapódott. A 26 g-s erejű ütközéstől elvesztette az eszméletét, az orvosi személyzet emelte ki az összetörött autóból. Már a hordágyon magához tért és a pálya elsősegély-központjában elvégzett vizsgálatok szerint nem szenvedett komoly sérülést. Helikopterrel Barcelonába szállították további vizsgálatokra és másnap reggel hagyhatta el a kórházat.

török nagydíj előtt orvosi vizsgálaton kellett átesnie, ahol alkalmasnak ítélték a versenyzésre. Az időmérő edzésen a 2. helyre kvalifikálta magát, ami pályafutása addigi legjobb edzéseredménye volt. A rajtnál beragadt, majd ütközött Kimi Räikkönennel és a boxba kellett hajtania kerékcserére. A mezőny végéről csak a 12. helyre tudott felzárkózni. A monacói nagydíjon ismét a mezőny végéről kellett felzárkóznia, hiába kvalifikálta magát a 4. helyre az időmérő edzésen. Az esős futamon, folyton változó körülmények között a 8. helyre tudott feljönni, egy pontot szerezve ezzel magának és a McLarennek Hamilton tíze mellé. Az egyéni világbajnokságban maradt a 6. helyen, bár Mark Webber pontszámban beérte.

Kanadában a 7. helyről rajtolt, de a verseny végén megint nem szerzett pontot, mert kétszer volt a boxban, és sok gyengébb autó végzett előtte, akik csak egyszer álltak ki. Itt Webber se szerzett pontot, így Kovalainen maradt a hatodik. A francia nagydíj végre összejött neki: igaz, csak az 5. helyre kvalifikálta magát, és feltartás miatt öthelyes rajtbüntetést kapott, de jó versenyzéssel a 4. lett, sőt a dobogóra is esélyes volt, de végül nem sikerült megelőznie Jarno Trullit. A következő versenyen hiába szerezte meg a pole-pozíciót, Hamilton megelőzte, pár körrel később Kovalainen megpördült, és Räikkönen is elment mellette. Végül az 5. helyen zárta a versenyt.

német nagydíjon Kovalainen a 3. helyről indulhatott, és végül az 5. helyen zárta a versenyt.

magyar nagydíjon Kovalainen a 2. helyről indult, csapattársa, Lewis Hamilton mögül. Sokáig a 3. helyen autózott, mivel Felipe Massa megelőzte még a rajtnál. Hatalmas szerencséjére, Massának és Hamiltonnak is problémái adódtak. Hamilton defektet kapott, míg Massának 3 körrel a verseny vége előtt megállt az autója a célegyenesben. Így végül megnyerte élete első Formula–1-es nagydíját. Első futamgyőzelme mellett arról is emlékezetes lesz számára a XXIII. magyar nagydíj, hogy ő lett a Formula–1 100. futamgyőztese. Érdekes egybeesés, hogy a XXIII. magyar nagydíjon Kovalainen a 23-as rajtszámú McLaren MP4-23-mal nyert.

Valenciában a 4. lett. Spában a 3. helyre kvalifikálta magát, de a rajtnál nagyon visszaesett, majd áthajtásos büntetést kapott, mert összeütközött Mark Webberrel. Végül műszaki hiba miatt ki kellett állnia a versenyből. Monzában a második helyről rajtolt és itt is ért célba. A szingapúri nagydíjon az 5. helyről indulhatott, de a Piquet balesete miatti biztonsági autós időszakban visszaesett és csak a 10. helyen ért célba. A japán nagydíjat motorhiba miatt feladni kényszerült. A világbajnokságban a 6. helyen áll, 51 ponttal. Kínában szintén kiesett, a szezonzáró brazil nagydíjon a 7. helyen ért célba. A világbajnokságot a 7. helyen zárta 53 ponttal.

Lotus/Caterham (2010–2013)

2010-ben egy újonc, de ígéretes csapatnál folytatta, a Lotus Racingnél, ahol nagyszerű teljesítménnyel dolgozott, bár pontot nem szerzett.

Ausztráliában, ahol csapattársa, Trulli nem kezdte meg a versenyt, Kovalainen a 13. helyen végzett. Malajziában, Kovalainen 10 körrel a vége előtt kiesett, ezt követte egy 14. hely Kínában, míg Spanyolországban Kovalainen nem tudott elindulni a sebességváltó problémái miatt. Monacóban kormányproblémái, Törökországban hidraulikus problémái miatt adta fel a versenyt. Kovalainen 16. helyen végzett Kanadában 2 kör hátránnyal. Valenciában a 9. körben Mark Webber Red Bulljával ütközött össze, ahol Webber óriásit bukott, de sérülés nélkül megúszta az esetet. Kovalainen visszament a boxba, de feladta a versenyt. A 17. helyen végzett Silverstone-ban. Németországban a szezonban negyedszer esett ki, mivel Pedro de la Rosával ütközött. Magyarországon a 14. helyen ért célba. A 2010-es Szingapúri nagydíjon óriási mutatványa volt, hogy a lángoló Lotusban mindent elsöprő nyugalommal vezetett.

2011-ben is maradt jelenlegi munkaadójánál, a már Team Lotus néven versenyző csapatnál.

2013-ra ugyan nem hosszabbították meg a szerződését, de a csapatnál később belátták, hogy a fiatal versenyzőik mellé szükség van egy tapasztaltabbra is, ezért a bahreini nagydíj előtt tesztpilótai állásban visszavették. Még ugyanebben az évben a Lotus leszerződtette az amerikai és a brazil nagydíjra a finnt, mert honfitársát, Kimi Räikkonent megműtötték, és emiatt nem vállalta a szezon utolsó két versenyét.

 

forrás: wikipedia.org

 

 

 
navigation

 

 
Photogallery

 
 
languages

web counter

 
visitors
Indulás: 2008-08-22
 
login
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal