Kovalainen Japnban jra bevetsen
A htvgn ismt F1-es autba lhet Heikki Kovalainen. A Caterham istll rutinos tartalkversenyzje a Japn Nagydj pntekjn jra lehetsget kap a tesztelsre.
A finn versenyz Charles Pic helyt foglalhatja majd el a szuzukai els szabadedzsen – idn ez lesz a negyedik alkalom, hogy segti a csapat munkjt. Korbban Bahreinben, Spanyolorszgban s Belgiumban krzhetett msfl rt.
Miutn Kovalainen rutinjval komoly hasznra van a leafieldi csapatnak, egyes hrek szerint az sem zrhat ki, hogy 2014-tl jra a zldek lland versenyzje lesz. A finn korbban elmondta, tovbbra sem akar fizets versenyz lenni, gy brmely csapat is alkalmazza, pnzt nem tud ajnlani neki – m lehetsges, hogy erre a Caterhamnek nem is lesz szksge. Tony Fernandes csapattulajdonos ugyanis korbban elrulta, jvre taln csak egy fizets versenyzt alkalmaznak. „Nem titok, hogy Heikki kzel ll hozzm, sok idt tltk vele, megltjuk, mi lesz a jvben” – fogalmazott Fernandes az Autosport krdsre, lt-e eslyt a finn reaktivlsra. motorsportal.hu
Kovalainen szinte biztosan visszatr?
A Caterham tulajdonosa, Tony Fernandes a Szingapri Nagydj helysznn elismerte, hogy Heikki Kovalainennek j eslye van arra, hogy 2014-ben visszatrjen korbbi alakulathoz.
A harmincegy esztends finn versenyz a 2012-es versenyvad vgn szorult ki a Caterhamtl, ahol a jval ersebb anyagi httrrel rendelkez Giedo van der Garde vette t a helyt. A cserre a legtbb szakember szerint a 2014-ben megnveked kltsgek miatt kerlt sor, melyek hatsra az istllnak mr az idei vadban is rengeteget kellett sprolnia. Ezeket a hresztelseket egybknt Fernandes sem szerette volna cfolni, st Szingaprban a Turun Sanomat nev finn jsgnak nyilatkozva elismerte, hogy a csert „gazdasgi” okok tettk indokoltt.
„Sprolni szerettnk volna a 2014-es esztend eltt, hiszen hossz id ta inkbb az j aut fejlesztsre sszpontostunk, st mr a szezon kezdetn is gondolnunk kellett a jvre. Sajnos, manapsg ilyen idk jrnak a Forma-1-ben, ahol a legtbb esetben a kltsgvets is kulcsszerepet jtszik a dntsek meghozatalban” - mondta a malajziai zletember, aki ksbb azt is elismerte, hogy a tavaly tvoz finn piltnak igen komoly eslye van arra, hogy jvre is ott legyen a rajtrcson.
„J eslyei vannak, ennl tbbet azonban jelenleg nem szeretnk mondani. Heikki tovbbra is a csaldunk rsze, azaz mg mindig a csapathoz tartozik, st nagyon fontos feladata van az alakulatnl” - folytatta sejtelmesen Fernandes, aki mr az els versenyek utn felvette a kapcsolatot a rutinos finn piltval, akinek a szakemberek szerint hatalmas szerepe volt abban, hogy az istll fel tudta venni a Marussia tempjt. A szezon elejn ugyanis a Caterham bevallottan rossz irnyba indult el, Kovalainen azonban tbb szabadedzsen s egyenes-vonal teszten is rszt vett, ami nem titkoltan nagyban hozzjrult ahhoz, hogy az istll javtani tudott teljestmnyn. motorsportal.hu
Kovalainen lzadsa a rendszer ellen
Heikki Kovalainen nem hajland fizets versenyzv vlni, csak hogy versenyzi llst kapjon 2014-re. A Caterham finn segtje idn csak nzknt kvetheti a futamokat, miutn volt csapata a komoly szponzorpnzeket magval hoz Charles Picet s Giedo van der Gardt vlasztotta a 2013-as szezonra.
Heikki Kovalainen hrom kzsen eltlttt esztend utn 2012 vgn nem kapott j versenyzi szerzdst a Caterham (korbbi nevn Lotus) capattl, mivel Tony Fernandes csapattulajdonos gy dnttt, istllja szmra fontosabb az anyagi biztonsg, mint az autban helyet foglal versenyz tapasztalata. A malajziai zletember emiatt vgl a komoly szponzori httrrel rendelkez Charles Picet s Giedo van der Gardt vlasztotta 2013-as versenyzinek.
Br a finn ezt kveten kiss megorrolt csapatra, azta mr tisztztk nzeteltrsket. S hogy a zldek szmra mennyire hinyzik Kovalainen tapasztalata, mi sem bizonytja jobban, mint hogy idn mr hrom alkalommal (legutbb Belgiumban) autba ltettk t a pnteki els szabadedzsen, hogy segtse az istll fejlesztsi munklatait.
Br Kovalainen nem tagadja, tovbbra is szeretne visszatrni a Forma–1-be, korbbi elvrl, miszerint egy versenyzt ne a pnze, hanem tudsa alapjn vlasszon ki csapata, nem hajland lemondani. Mg gy sem, hogy tudja, szponzori tmogats nlkl nehezen kaphat lland lst 2014-re. „Fontos lenne visszatrnem a versenyzshez, egyrtelmen ez a clom. De valjban nem tudom, erre milyenek az eslyeim. Tny, hogy nem hoznk magammal pnzt, ezt mindenki tudja, s ha ez akadlyt jelent, nem tehetek semmit” – fogalmazott Kovalainen az Autosportnak.
„A McLarennl volt egy j lehetsgem, amibl nem tudtam kihozni a legtbbet, de nem adtam mg fel. Azon dolgozom, hogy forduljon a helyzetem, s bizonythassak mindenki eltt. Nem aggaszt, hogy ms versenyzk pnzt hoznak. Igyekszem ms utat tallni, s msknt meggyzni az embereket – a teljestmnyemmel, illetve azzal, amire kpes vagyok. Hogy ez mkdni fog-e, nem tudom.”
„Mindannyian tudjuk, mirt kerltem ki a Forma–1-bl, de mg mindig a rgi utat jrom, s nem akarok pnz utn futkosni, hogy legyen mit felmutatnom a csapatoknak” – szgezte le a 2008-as Magyar Nagydj gyztese.
Kovalainen egybknt elrulta, elgedett a Caterhamnl jelenleg betlttt amolyan fejleszt versenyzi pozcijval – klnsen azutn, hogy tavaly v vgn kiss viharos krlmnyek kztt vltak el (egy idre) tjaik. „Taln trtnt visszalps a tavalyi esztend utn, de szerintem sikerlt j kapcsolatot kialaktanom a csapattal, s ez a jvm szempontjbl pozitv lps” – mondta Kovalainen. motorsportal.hu
|