Japntl ktelez a biztonsgosabb sisakok hasznlata
Az FIA az idei szezon elejn egy j fejleszts buksisak tletvel llt el, amely nagyobb vdelmet biztost az olyan baleseteknl, mint amilyen Felipe Massval trtnt a 2009-es Magyar Nagydjon. Az j vltozatban egy Zylonbl kszlt cskkal lttk el a sisakrostly egy fels, keskeny svjt, amely hatkonyabban nyeli el az energit, mint az eddig hasznlt sznszl. A szezon folyamn tbb pilta is kiprblta mr az gy kszlt sisakokat, legutbb Szingaprban pldul mr a mezny fele az j fejlesztst hasznlta, a htvgi Japn Nagydjtl pedig mr mindenkinek ktelez lesz gy tenni, hiszen az FIA szablyba foglalta a hasznlatt. Az j sisakok 50 grammal nehezebbek lesznek eldeiknl, a plexi nyithatsga cskken, valamint a flik is kisebbek s nehezebben felhelyezhetek lesznek. Nhny pilta mr ki is fejezte nemtetszst ezen vltozsok miatt, de nem csak k elgedetlenkedtek. Az Auto Motor und Sport rteslse szerint a szponzorok sem repesnek az rmtl, amirt a fekete Zylon csk elveszi a helyet a hirdetsek ell.
Kovalainen: Nekem nincs problmm Hamiltonnal
A Lotus versenyzje, Heikki Kovalainen kijelentette, hogy nem fog rszt venni Japnban azon a klns gylsen, amelyen Lewis Hamilton vezetsrl vitznak, hiszen a finn pilta elmondta, hogy neki nincs problmja a brittel.
Mivel a McLaren versenyzje, Lewis Hamilton – egyes piltk s szakrtk szerint – agresszv vezetsi stlusa miatt keveredett bele idn mr tbb incidensbe is, legutbb Szingaprban, ezrt az Autosprint magazin szerint a versenyzk gy dntttek, hogy a htvgi Japn Nagydj eltt sszelnek az FIA versenyigazgatjval, Charlie Whitinggal, hogy megvitassk Hamilton plyn val viselkedst.
A gyls konkrt clja, hogy megtrgyaljk a 26 ves brit malj, monaci, montreali, silverstone-i, hungaroringi, belgiumi s szingapri futamokon mutatott feleltlen viselkedst.
A jelek szerint azonban nem minden piltatrsa elgedetlen Hamiltonnal, hiszen korbbi csapattrsa, Heikki Kovalainen kijelentette, hogy nem fog rszt venni a gylsen: „Minden versenyz rszt vesz egy „klns gylsen” Japnban, ami Hamilton vezetsi stlusrl fog szlni? n nem, nekem nincs problmm” – rta a Twitteren a 29 ves versenyz.
A Lotus fnke jobb megbzhatsgot akar
A 2010-ben jjszletett Lotus egyik legnagyobb gyengesge a megbzhatsg. Jarno Trulli s Heikki Kovalainen az elmlt msfl vben sszesen 20 alkalommal nem jutott el a clig mszaki problmk kvetkeztben - csak sszehasonltskpp: a Ferrari pilti egy vtized alatt gyjtttek ssze ennyi kiesst mszaki gondok miatt. Tony Fernandes, a Lotus tulajdonosa szerint ez nem elfogadhat llapot. "Javtanunk kell a megbzhatsgon. Taln kicsik vagyunk, taln nincsenek olyan eszkzeink, mint az elttnk ll csapatoknak, azonban ez nem jelenti azt, hogy az elvrsaink alacsonyabbak lehetnek msoknl. Japnban s a tbbi htralv versenyen garantlnunk kell, hogy kt autnk kpviseli a csapatot, hogy biztostsuk a (konstruktri) 10. helyet" - kzlte a suzukai futamelzetesben. - "Ez a clunk, s a grdban mindenki kemnyen dolgozik, hogy megvalstsuk."
Team Lotus: Fny az alagt vgn
Heikki Kovalainen: „Htfn hagytam el Szingaprt, s Eurpba utaztam, hogy egy kicsit dolgozzak a szimultoron, mieltt Japnba s Koreba mennnk. Szingapr remekl sikerlt neknk, s nagyon j rzsekkel tvoztunk, ksznheten az j padllemeznek s diffzornak. A kvetkez Suzuka, amit az sszes versenyz nagyon vr mr, s rengeteg nagyszer pillanatot okozott Forma-1-nek. A legtbb src azt mondja, hogy a 130R kiemelked: nagyon durva, hogy 300 km/ra feletti tempval kzeltjk meg, s tudod, hogy nem szabad idt vesztened. Ennek ellenre szmomra a legjobb rsz az els szekci, az 1-es kanyartl egszen a 7-esig. Nagy tempval msz be ezekbe a kanyarokba, s nagyon elktelezettnek kell lenned, hogy a legjobbat hozd ki a kocsidbl.”
Az j rban is egytt a Lotus s Renault
Tony Fernandes, a Lotus csapat tulajdonosa megerstette, hogy alakulata akkor is a Renault ltal gyrtott erforrsokat kvnja majd hasznlni, amikor letbe lpnek az j szablyok a Forma-1-ben. Jelenleg a malj illetsg, m Norfolkban szkel csapatnak 2013 v vgig van szerzdse a francia gyrtval. A 2014-tl bevezetend j szablyok rtelmben a jelenlegi V8-as, 2.4 literes motorokat az 1.6-os V6 turbk vltjk majd fel. A felek az els ilyen idnyre, azaz 2014-re is meghosszabbtottk egyttmkdsket.
"Ez a tny nagy jelentsggel br szmunkra, mert stabilitst ad - mondta Fernandes az ESPN-nek adott nyilatkozatban. - A kvetkez v lesz az els olyan idny, amikor ugyanazon motorunk lesz kt idnyre, ugyanaz a vlt, s ez nagyfok tmogatst jelent szmunkra, mert megvan a csapatunk, ugyanazokkal a komponensekkel. Amikor legutbb jra kellett ptennk az autt, 8000 sszetevbl kellett azt megtennnk - most csak az aero-csomagon dolgozunk, s megprbljuk megtervezni azt."
"Nem tudjuk, hogy pontosan mi lesz a megllapodsban, de mr van egy megegyezsnk a Renault-val, s elre tekintnk 2014-re s 2015-re" - tette hozz a malj csapattulajdonos.
|