Koreai nagydj- elzetes
Heikki Kovalainen: „Nyilvnvalan a tavalyi volt az els verseny Koreban, s mg egy igen rdekes futamunk volt, addig j volt egy j orszgban lenni, s egy msik helyre is elvinni a sportot. Biztos vagyok benne, hogy ebben az vben az egsz rendezvny feljebb lp egy szinttel s mg jobb lesz, s mr nagyon vrom, hogy visszatrjek oda, azrt, hogy lssam, miknt fejldtt a plya, s hogyan fogjuk vgezni a dolgunkat egy olyan autval, mellyel immr kpesek vagyunk versenyezni. A plya magban rdekes; rendelkezik a klasszikus s hossz egyenessel, melynek a vgn egy szk kanyar van, ami j eslyt ad az elzsre. A Pirelli abroncsai, a lgy s a szuper lgy keverkek, valamint a plya gumizabl jellege egy rdekes stratgit fog eredmnyezni.”
18. hely a futamon
Heikki a futamot a 18. helyen fejezte be.
Heikki Kovalainen: „Micsoda remek verseny ez az egsz csapatnak! Hihetetlen jl rajtoltam, semmi kiprgs, jl engedtem a kuplungot s egyszer csak a 14. helyen talltam magam. Olyan volt, mintha mindenki htrafel ment volna, mg azt is hallottam, hogy az egyik mrnk nevet s azt mondja mekkort rajtoltam, de mondtam neki, hogy „Ne! Hagyjuk most mr! A versenyre kell figyelnem!” Az aut nagyon jl ment a lgy gumikon, a killsok is jk voltak. Majd kijtt a biztonsgi aut s mind sszecsdltnk. Onnantl kezdve Jarno-val a verseny vgig csatztunk, de sikerlt ell maradnom. Az aut egyenslya az egsz htvgn rendben volt, ezrt a kemnyebb keverken is tudtam nyomni. A Virgin egy kicsit feltartott s a HRT is. gy is Jarno eltt tudtam maradni, ami nagyon j dolog, mert itt mindig nagyon gyors. Radsul ez volt az els alkalom, hogy nem kellett neknk felmutatni a kk zszlkat, elgedettek vagyunk. Valahnyszor el kell engedni valakit, akkor azzal belasstod a sajt versenyed. Ebbl is ltszik, hogy fejldik az autnk s a csapatunk is. Ok, a biztonsgi aut is segtett, de ahhoz, hogy valami az elnydre vljon, j helyen kell lenned a plyn, mi pedig pont gy voltunk vele. Remek nap volt.” //
“What a great race for the whole team! I made an incredible start, no wheelspin, the perfect clutch slip and was suddenly past a load of cars and up into 14th. It looked like everyone else went into reverse and I even heard one of the engineers laugh and accidentally telling someone else how brilliant the start was, and I thought ‘no! Don’t mention it now, I need to get on with the rest of the race!’ After that the first couple of stints were great. The car was working really well on the soft tyres and the stops were mega, and then the safety car came out and bunched everyone up so from there it was a race to the flag with Jarno and I stayed ahead until the last lap. The car has felt balanced all weekend so on the harder compound I was still able to push all afternoon, and even though I was held up a bit by the Virgins and the HRTs when they were being shown blue flags, I was still able to keep ahead of Jarno and as he’s always been quick here that feels pretty good.
Idmr
Heikki az idmrn a 18. helyen vgzett!
Heikki Kovalainen: "Elg boldog vagyok az elrt eredmnyemmel. Tulajdonkppen egy etap, egy kr van arra, hogy megtalljuk a helyes irnyt, s most sikerlt is elkapnom a ritmust rgtn a boxbl kijvet. A riziksabb gumistratgit vlasztottuk, ksn jttnk ki az edzsen, s azt hiszem, az els szektorban benne is hagytam nmi idt, de ettl fggetlenl elgedett vagyok. A 130R kanyaron nyitott hts lgterelvel mentem keresztl, ami elg kemny volt, de a btor gumihasznlat miatt j pozcibl vrhatjuk a holnapi versenyt. Elg sokat beszltek itt a gumikrl, de nem vagyok benne biztos, hogy az abroncsok kopsa olyan slyos problmt okozna, amennyire azt az emberek gondoljk. A hossz etapon tegnap jl mkdtek a lgy gumik, szerintem 15 krt tudunk is velk teljesteni, s mivel maradt pr j szett gumink holnapra, szerintem rdekes dlutn el nznk holnap." //
"I’m pretty happy with that, particularly as it was one run, one lap to get it right, and I nailed it straight out of the box. We took the riskier strategy with the tyres, went out late in the session and I think I may have even been able to find a bit more in the first sector, but overall I’m pleased. I went through 130R with the rear wing open which was pretty hardcore, but having been bold with the tyres we’re in a good position for the race tomorrow. There’s been quite a lot of talk about the tyre wear here but I’m not sure the degradation will be as big a problem as people thought. The long run on the soft tyres yesterday was good – I think we can get maybe up to 15 laps out of them, and as we have a few new sets ready to go tomorrow it’ll be an interesting afternoon.”
|