Idmr
Heikki a mai koreai idmrn a 19. helyet szerezte meg!
Heikki Kovalainen: „Szmomra ez volt taln az vad legjobb kre, egybl a magyarorszgi mellett. Szerintem mindent kihoztam az autbl, amit csak lehetett s minden szektorban elkaptam a ritmust. J rzs tudni, hogy mindent kihoztl, amit csak tudtl egyetlen egy kr alatt. Kemnyen dolgoztunk tegnap este, hogy ma j legyen az egyenslyunk s a szraz plyn is megmaradjon. Szerintem sikerlt elvgeznnk a feladatunk. Nagyon j megrzseim vannak a versennyel kapcsolatban. rdekes lesz ltni, hogy miknt alakulnak a stratgik, ha tartjuk a suzukai tempnkat, akkor ott j helyen lehetnk.” //
"For me that was probably my best qualifying lap of the season. Next to Hungary, I think I got as much as I possibly could out of the car and nailed every sector, so it's a good feeling to know when you've wrung as much as you can from a single lap. We worked hard last night and today to find a balance that would suit the dry conditions today and tomorrow, and I think we've done that, so I'm feeling pretty good about the race. It'll be very interesting to see how the tyre strategies play out, and if we can keep up the pace from Suzuka we'll be there or thereabouts."

2011.10.15. 10:05, Kriszti |
Szabadedzsek
Heikki az 1. szabadedzsen 23. lett (id nlkl), a 2. edzsen pedig 19. !
Az 1. szabadedzs vgeredmnye
A 2. szabadedzs vgeredmnye
Heikki Kovalainen: "A dlelttt, gy ahogy van, le is rhatjuk. Lthattuk, hogy az egsz boxutca ugyangy gondolkodott: minl kevesebbet krzni az extrm ess gumikon, mivel azokon semmi rtkes informcihoz nem juthatunk a htvge htralv rszre, s ezzel elkerltnk minden olyan problmt, ami csak felesleges tbbletmunkval jrna. Dlutnra a plya mr valamennyire felszradt, gy futhattunk nhny krt az intereken, s a motorbelltsok egy rszt is elvgeztk, szval nem volt olyan rossz. A balansz jnak tnt, de a holnapi nap mr egy msik trtnet, mivel mindannyian nagyon elfoglaltak lesznk, s meglthatjuk, hogyan viselkedik a ktfle slick gumi szrazon."

2011.10.14. 09:54, Kriszti |
Kovalainen: A Red Bull a mrfldk a Forma-1-ben
A Team Lotus versenyzje bzik benne, hogy a csapat folyamatos fejlds eltt ll:
„Tudjuk, hogy melyek a gyenge pontjaink. Lpsrl lpsre kell haladnunk. Ebben az vben sikerlt megtennnk egy lpst, s a csapatunkat a megfelel terleteken erstettk. Remlhetleg a kvetkez aut egy picit gyorsabb lesz”- mondta Kovalainen.
A finn versenyz a Red Bull idei teljestmnyrl is elmondta a vlemnyt:
„Fantasztikus munkt vgeztek. Nagyon jl sszelltottk a dnt terleteket a csapaton bell. Ebbl nem csak mi, hanem a tbbi csapat is csak tanulni tud. Az embernek a tkrbe kell nznie, s fel kell tennie a krdst, hogy mirt gyorsabb a Red Bull, s mi hinyzik ehhez nlunk.”
„A Forma-1-ben ez nehz. Jelenleg a Red Bull a mrfldk”- teszi hozz az egyszeres futamgyztes.
DRS zna mindssze 600 mteren
A DRS znt a 2-es s a 3-as kanyar kztt hatroztk meg, de a versenyzk mindssze az egyenes msodik felben aktivlhatjk majd az eszkzt. Az autk tvolsgt az 1-es s a 2-es kanyar kztt fogjk mrni, gy a versenyzk csupn 600 mteren keresztl „szrnyalhatnak”.
2 j kpet talltok a galriban a mai naprl:

Vget vetnek az ideiglenes versenybri rendszernek?
A Formula–1 vget akar vetni az versenybrk folyamatos bntetsosztogatsnak, mgpedig oly mdon, hogy az ideiglenes stewardok helyett egy lland versenybrt neveznnek ki. Habr sokan tmogattk az FIA elnknek, Jean Todtnak azon kezdemnyezst, miszerint minden egyes futamon korbbi profi versenyzk mkdjenek kzre a versenybrk munkjban, a rendszer gy tnik, mgsem tkletes, mint azt az utbbi nhny verseny is tanstja. Nhny szakrtt megdbbentett az a tny, hogy a mlt htvgi Japn Nagydjon nem bntettk meg Sebastian Vettelt a rajtnl mutatott Jenson Button elleni manverrt, amivel kapcsolatban a brit versenyz gy nyilatkozott: „Nem fogok hazudni. Akkor igen, gy reztem, hogy (a manver) egy kiss tbb volt, mint amire szksg lett volna.”
A korbbi F1-es versenyz, Alexander Wurz az osztrk ORF televzinak nyilatkozva elmondta, hogy Vettel szerencssnek rezheti magt, hogy vilgbajnoki nneplst nem odzta el egy bntets: „Szerencsje volt, hogy (az 1980-as vilgbajnok) Alan Jones volt az ideiglenes versenybr, mivel valaki ms taln figyelmeztetsben rszestette volna, vagy taln stop and go bntetst rtt volna ki r.”
Akrcsak Button, a ferraris Felipe Massa is feldlt volt Szuzukban, amirt Lewis Hamilton nem kapott bntetst legutbbi tkzsk miatt: „Idn a versenybrk sokkal kevesebbrt is bntettk mr, ez alkalommal azonban nem ezt tettk” - panaszolta a brazil versenyz.
A tmval kapcsolatban a Force India csapatmenedzsernek, Otmar Szafnauernek is volt vlemnye, aki elmondta, hogy a kvetkezetessg nagyon fontos, hiszen a versenyzk csak gy tudjk, milyen normk szerint cselekedjenek.
„Ha valami korbban mr hromszor megtrtnt, akkor tudjk, mi a szoks s minek kell trtnnie” – idzte a romn szakember szavait a nmet Auto Motor und Sport.
|