Salo: Kovalainennek kellene beülnie Räikkönen helyére
Miközben a Lotus továbbra sem jelentette még be, kivel kívánja helyettesíteni az utolsó két futamot műtétje miatt kihagyó Kimi Räikkönnent, a korábbi versenyző, Mika Salo máris előállt egy javaslattal. Szerinte Heikki Kovalainen lenne az ideális megoldás.
Kimi Räikkönen vasárnap közölte a nyilvánossággal, hogy ezen a héten Austin helyett Salzburg felé veszi az irányt, ahol megműtteti fájós hátát. A finn idénye ezzel véget is ért – a Lotus szempontjából a lehető legrosszabbkor. A csapat ugyanis továbbra sem tett le azon tervéről, hogy előrébb lépjen a konstruktőri bajnokság negyedik helyéről. S noha az autójuk az utóbbi futamok eredményei alapján elég jónak tűnik ezen cél megvalósításához, nagy kérdés, egy új versenyző mire megy majd az E21-gyel.
A csapat egyelőre még nem tett bejelentést arról, kivel pótolják Räikkönent az utolsó két versenyen, a hírek szerint viszont a tartalékversenyző, Davide Valsecchi lehet a legreálisabb választás. A korábbi F1-es pilóta Mika Salo szerint ugyanakkor a GP2 tavalyi bajnoka nem elég tapasztalt ahhoz, hogy sikerre vezesse az arany-feketéket, ezért Enstone-nak el kellene gondolkodnia egy rutinosabb versenyző alkalmazásán. Például Heikki Kovalainenén.
„Már egy ideje foglalkoztat a kérdés, ki lenne a legjobb választás, és arra a következtetésre jutottam, hogy Heikki Kovalainen – mondta Salo a finn MTV3-nak. – Szerintem Valsecchinek nehéz dolga lenne egy számára teljesen új helyszínen. Heikki viszont már versenyzett Austinban. A Caterhamnek is Renault-motorja van, Heikki pedig már régóta hasonló lehetőségre vár. Ha én lennék a csapatfőnök, inkább őt választanám, mint Valsecchit. Ez persze nem az olasz ellen szól, csupán arról, hogy a Lotusnak most pontokra van szüksége.”
Salo utóbbi kijelentésének igazát mi sem bizonyítja jobban, mint a bajnoki tabella. A Ferrari a gyártók versenyében jelenleg 26 ponttal előzi meg a Lotust. Ám miközben az enstone-iak Szingapúr óta összesen öt dobogós helyezést és 106 pontot gyűjtöttek, a Ferrari Fernando Alonso szingapúri második helye óta egyszer sem állhatott a pódiumra, s összesen 75 egységet szerzett. Az elmúlt hetek trendje alapján tehát a Lotusnak valóban lehet még keresnivalója a Scuderiával szemben. Már csak az a kérdés, tudnak-e élni ezen lehetőségükkel. hirado.hu
Abu Dhabi Nagydíj
Heikki ismét lehetőséget kapott az első szabadedzésen ahol a 20. helyet szerezte meg.
Heikki Kovalainen: "A féktávokon és a kanyarodáskor pengeélen táncoltam az autóval, a gumik pedig hamar elkoptak, így nehéz volt kezelni, de pár változtatás után javult a helyzet, a harmadik etapra jó lett a balansz. A végére egészen rendben volt, de teljesen elfogytak az abroncsok, úgyhogy túl sokat nem tanultunk. De összességében nem volt rossz szabadedzés, örülök, hogy segíthettem a csapatot Abu Dhabiban." //
"Generally the car was a bit on the nose to start with. Under braking and turning in it was on a bit of a knife edge and the tyres started going off quite early so that contributed to the handling issue, but we made a few changes and by the third run of the day we'd made some good progress with the balance. It was pretty neutral by the end of the session but the tyres had completely gone by then so we weren't learning too much more, but overall a decent session and good to contribute again this weekend to help the team in Abu Dhabi.
"Generally the car was a bit on the nose to start with. Under braking and turning in it was on a bit of a knife edge and the tyres started going off quite early so that contributed to the handling issue, but we made a few changes and by the third run of the day we'd made some good progress with the balance. It was pretty neutral by the end of the session but the tyres had completely gone by then so we weren't learning too much more, but overall a decent session and good to contribute again this weekend to help the team in Abu Dhabi."
Read more at http://www.caterhamf1.com/news/2013/abu-dhabi-gp-fp1-fp2#jMlwZlDlBOvhZkvu.99
Heikki Kovalainen: "Generally the car was a bit on the nose to start with. Under braking and turning in it was on a bit of a knife edge and the tyres started going off quite early so that contributed to the handling issue, but we made a few changes and by the third run of the day we'd made some good progress with the balance. It was pretty neutral by the end of the session but the tyres had completely gone by then so we weren't learning too much more, but overall a decent session and good to contribute again this weekend to help the team in Abu Dhabi."
Read more at http://www.caterhamf1.com/news/2013/abu-dhabi-gp-fp1-fp2#jMlwZlDlBOvhZkvu.99
Heikki Kovalainen: "Generally the car was a bit on the nose to start with. Under braking and turning in it was on a bit of a knife edge and the tyres started going off quite early so that contributed to the handling issue, but we made a few changes and by the third run of the day we'd made some good progress with the balance. It was pretty neutral by the end of the session but the tyres had completely gone by then so we weren't learning too much more, but overall a decent session and good to contribute again this weekend to help the team in Abu Dhabi."
Read more at http://www.caterhamf1.com/news/2013/abu-dhabi-gp-fp1-fp2#jMlwZlDlBOvhZkvu.99
Heikki Kovalainen: "Generally the car was a bit on the nose to start with. Under braking and turning in it was on a bit of a knife edge and the tyres started going off quite early so that contributed to the handling issue, but we made a few changes and by the third run of the day we'd made some good progress with the balance. It was pretty neutral by the end of the session but the tyres had completely gone by then so we weren't learning too much more, but overall a decent session and good to contribute again this weekend to help the team in Abu Dhabi."
Read more at http://www.caterhamf1.com/news/2013/abu-dhabi-gp-fp1-fp2#jMlwZlDlBOvhZkvu.99
Heikki Kovalainen: "Generally the car was a bit on the nose to start with. Under braking and turning in it was on a bit of a knife edge and the tyres started going off quite early so that contributed to the handling issue, but we made a few changes and by the third run of the day we'd made some good progress with the balance. It was pretty neutral by the end of the session but the tyres had completely gone by then so we weren't learning too much more, but overall a decent session and good to contribute again this weekend to help the team in Abu Dhabi."
Read more at http://www.caterhamf1.com/news/2013/abu-dhabi-gp-fp1-fp2#jMlwZlDlBOvhZkvu.99
HBD
Heikki is celebrating his 32th birthday today. Happy Birthday to him! //
Heikki ma ünnepli 32. születésnapját. Boldog Születésnapot!
Kovalainen Japánban újra bevetésen
A hétvégén ismét F1-es autóba ülhet Heikki Kovalainen. A Caterham istálló rutinos tartalékversenyzője a Japán Nagydíj péntekjén újra lehetőséget kap a tesztelésre.
A finn versenyző Charles Pic helyét foglalhatja majd el a szuzukai első szabadedzésen – idén ez lesz a negyedik alkalom, hogy segíti a csapat munkáját. Korábban Bahreinben, Spanyolországban és Belgiumban körözhetett másfél órát.
Miután Kovalainen rutinjával komoly hasznára van a leafieldi csapatnak, egyes hírek szerint az sem zárható ki, hogy 2014-től újra a zöldek állandó versenyzője lesz. A finn korábban elmondta, továbbra sem akar fizetős versenyző lenni, így bármely csapat is alkalmazza, pénzt nem tud ajánlani neki – ám lehetséges, hogy erre a Caterhamnek nem is lesz szüksége. Tony Fernandes csapattulajdonos ugyanis korábban elárulta, jövőre talán csak egy fizetős versenyzőt alkalmaznak. „Nem titok, hogy Heikki közel áll hozzám, sok időt töltök vele, meglátjuk, mi lesz a jövőben” – fogalmazott Fernandes az Autosport kérdésére, lát-e esélyt a finn reaktiválására. motorsportal.hu
|