Eurpa nagydj: Szabadedzsek
Heikki az els edzsen a 17., a msodikon a 19. helyen vgzett.
Heikki Kovalainen: "Elg jl sikerlt a pnteki nap szmomra, mindkt gyakorls a tervek szerint alakult. A msodik edzsen az els szrny egy j verzijval krztnk, s az els benyoms alapjn jnak bizonyult. Tl korai mg arrl beszmolni, hogy mennyire vlik be, azonban j jel, hogy ahogy azt a gyrban megjsoltak, a plyn is mkdkpesnek tnik. Tbbet fogunk kihozni az elkvetkez versenyekbl, de megfelel lpsnek ltszik." //
“A pretty good Friday for me, with both sessions going to plan. In FP2 we ran a new version of the front wing and the initial feel it gave was good - it's too early to tell how much it's worth but it's a good sign that what was predicted in the factory seems to have worked on track. There's more to come for the next race but this looks like it could be a good step.”
Az utols futamot rendezhetik Valenciban
Elkpzelhet, hogy az Eurpa Nagydjat az idei vben rendezik meg utoljra a valenciai plyn.
A Circuit Urba No elnevezs csoport Fernando Alonsnak intzett levelben kzlte, a spanyol pnzgyi vlsg miatt jobb lenne a futam megrendezst mellzni.
"A futam fantasztikus lgkre csak nagyon keveseknek rhet el" - ll a Ferrari piltjnak kldtt levlben.
Minden jel arra mutat, hogy a jv vben Valencia nem rendezhet versenyt, m Mexik 2013-tl szerephez juthat, amennyiben a kt spanyol helyszn - Barcelona s Valencia - vltott vben rendez versenyt. Az els valenciai utcai versenyt 2008-ban tbb, mint 110000 nz ltta, de az idei vben a szervezk nem tudtk rtkesteni a 45000 jegyet. Tovbb bonyoltja a helyzetet, hogy az idei vre beosztott tzoltk nkntes alapon nem ltjk el feladataikat a htvgi versenyen. Az El Pais jsg szerint a vros htat fordtott a Formula-1-nek, becslsek szerint kevesebb, mint 30000 nz ltogathat ki az idei Eurpa Nagydjra.
A Circuit Urba No arra krte Alonst "vegye le sisakjt", hogy rezni tudja a plya krli "megalzst, htrnyos helyzetet s nlklzst".
Egy msik, futamot ellenz csoport arra krte Valencia elnkt, Alberto Fabrt, hogy ismerje fel, a Formula-1 katasztrft jelent minden valenciai polgr szmra.
Caterham: Tovbb faragnnk htrnyunkbl
A Team Lotus csapat a szezon nyolcadik versenyre, az Eurpa Nagydjra kszl.
Heikki Kovalainen:
"A valenciai Eurpa Nagydj kvetkezik. A plya nem tartozik kedvenceim kz, de a vros nagyszer s egy jabb helyszn, ahol a Formula-1 egsz hten betlti a vrost, a lgkr ezrt nagyszer.
Egy jabb tmeneti plya, rszben utcai. A felszn nagyon sima s a korltok nem jelentenek valdi problmt, de meglehetsen stop/start termszet, gy gyorsan j ritmust kell tallni, hogy jl tudj teljesteni a szk kanyarokkal vgzd hossz egyenesekben, m figyelni kell a fkkopsra s a htsre. A fkhtsre hasonl megoldst alkalmazunk, mint Kanadban, de a spanyol plya a htvge sorn jobban javul, mint Montrealban, gy figyelni kell a belltsra, kezelni a gumikopst egsz htvgn."
Vitalij Petrov:
"Mindig j visszatrni Valenciban. Ezt a vrost jl ismerem, mivel sokig ltem itt, amikor a GP2-ben versenyeztem s j emlkeim vannak errl a versenyrl, mivel els GP2-es gyzelmem 2007-ben Valenciban arattam. Els Formula-1-es eredmnyem nem ennyire j, de mindig j kihvst jelent a plya s rmmel vrom a visszatrst a Caterham F1 Team piltjaknt.
Azt hiszem a valenciai verseny s a kvetkez, silverstone-i futam j lehet csapatunk szmra. A kvetkez kt versenyre fejlesztsekkel rkeznk s majd megltjuk, aprnknt mennyit sikerl ledolgozni htrnyunkbl. Ez a cl az idei vben - kemnyen dolgozni, elrni azt a pontot, amikor versenyezhetnk az elttnk ll autkkal s majd kiderl, innen hov fejldhetnk. Sajt ernkbl Kanadban voltunk a legkzelebb az idmr edzs msodik etapjba kerlshez, majd megltjuk, mennyire segtenek ebben a valenciai s silverstone-i fejlesztsek."
Mark Smith, mszaki igazgat:
"A valenciai plya hasonl mszaki kihvst jelent szmunkra, mint a tbbi plya. Mivel rszben utcai plya, a htvge sorn nyilvnvalan a tapads sokat javul, de a felszn nagyon rdes, gy a gumikops magas lesz, klnsen az els szabadedzsen, amikor a felszn nagyon koszos. Ez azt jelenti, nemcsak a gumihasznlatra kell odafigyelni, azt is szem eltt kell tartani, megfelel j abroncsunk legyen a versenyre, ezrt nagyon szorosan egytt kell dolgozni a Renault Sport F1-gyel, a maximlis kigyorstst kell elrni s a piltknak olyan belltst kell adni, mellyel magabiztosan tudnak kigyorstani a fkezst kveten.
A DRS-szel gy gondolom, hasonl elzseket lthatunk, mint 2011-ben. Az idei vben csak annyi lesz a klnbsg, hogy sokkal szorosabb lesz elttnk a mezny, mint tavaly, gy lehetsgnk lesz taln egyik autnkkal az idmr edzs msodik etapjba jutni s a piltknak valdi eslyt tudunk adni a vasrnapi versenyre. Valenciban s Silverstone-ban komoly fejlesztseink lesznek - szmos j aerodinamikai elemet kell megvizsglni Valenciban, valamint kisebb mdostsok lesznek a padllemezen, ezeknek az elnyeit addig pontosan nem tudjuk meg, mg a plyn nem lesznk, m optimistk vagyunk, segtsgkkel kzelebb kerlhetnk a kzpmeznyhz."
Tony Fernandes, csapatfnk:
"A Caterham F1 Team szmra nagyon izgalmas idszak kvetkezik. A kvetkez kt Formula-1-es verseny, Valenciban s Silverstone-ban, lthatjuk a kemny munka gymlcst, a gyrban elvgzett munknak ksznheten szmos fontos fejleszts kerl az autra. Mikzben tudjuk, ezek a fejlesztsek nmagban nem elegek a kzpmeznybe kerlshez, az elttnk llk elrshez azonban hasonl, vagy gyorsabb temben kell fejleszteni az autt, mint rivlisaink.
Olyan szakembereink s forrsaink vannak, mellyel elrhet idei clunk, a pontszerzs s tugorhatjuk azokat az autkat, melyek most nagyon kzel vannak hozznk. A Formula-1-es csapat inspircit kap GP2-es csapatunktl,a kik lassan kezdtk az vet, de sikerlt a bajnoksg tdik helyre felkapaszkodniuk s Giedo van der Garde az egyni pontverseny harmadik helyn ll, miutn els GP2-es piltaknt mindkt monaci versenyen dobogra llhatott. Hasonlan hihetetlen kemny munkt folytatnak, mint Formula-1-es kollgik, versenyeznek az olyan csapatokkal, melyek sokkal nagyobb tapasztalattal, precizitssal s kockzatvllalssal rendelkeznek, legutbbi sikerkkel az egsz csapat munkjt jutalmaztk meg."
|