Indian Grand Prix View
Heikki Kovalainen: "It's our second time racing in India and I'm excited about getting back there. Last year I think we were all impressed with what they did with the circuit - the layout was really good, an interesting mix of elevation changes and different types of corners, not what we've seen at a lot of the newer circuits so one I think we all enjoyed.
"Performance-wise I think we're all realistic about what we can do in India, but that doesn't mean we're not working as hard as we can to keep progressing. The guys behind us are putting up a good fight and, while we have clear air between us on track, we need to make sure we keep that gap, and, where possible, take advantage of anything that happens ahead."
Onnea Heikki!
Heikki is celebrating his 31st birthday today! Happy Birthday to him!

Heikki Kovalainen ma 31 ves
A szimpatikus finn viszonylag ksn, csak 26 vesen mutatkozhatott be a Formula-1-ben, de nem sokkal ksbb gy tnt, a McLaren csapat jvoltbl rmosolygott a szerencse. A szp lombl azonban majdnem rmlom lett. Kovalainen mgis helyet tallt magnak a Formula-1-ben, gy a 31. szletsnapjt a Caterham csapatnl nnepelheti meg.
Heikki Johannes Kovalainen 1981. oktber 19. szletett a finnorszgi Suomussalmiban. Heikki, mita csak az eszt tudja, mindig is autversenyz szeretett volna lenni, s alig volt 10 ves, amikor 1991-ben „versenyszeren” gokartozni kezdett. A lassan belelendl mosolygs finn 2000-ben megnyerte az Elf szaki Gokartbajnoksgot. A siker hatsra elhagyta Skandinvit s Angliban folytatta tovbb plyafutst az Angol Formula Renault bajnoksgban, ahol mr az els vben a bajnoksg 4. helyn vgzett (2 gyzelem, 2 els rajtkocka, 3 leggyorsabb kr). Az v joncra felfigyeltek a Renault-nl is, gy Kovalainen bekerlt a Renault utnptls programjba s a kvetkez szezont mr az Angol Formula-3-as bajnoksgban kezdhette meg. Az ismt az v joncnak vlasztott Kovalainen 5 gyzelemmel, 3 els rajtkockval s 3 leggyorsabb krrel a bajnoksg harmadik helyig jutott, majd az v vgn msodik helyen vgzett a neves makai Formula-3-as tornn, teljestmnye elismerseknt pedig 2003-ban tesztlehetsget kapott a Renault s Minardi csapatoknl. Ebben az vben Kovalainen mr a World Series by Nissan bajnoksgban versenyzett, amit 2004-ben meg is nyert (6 gyzelem, 9 els rajtkocka, 10 leggyorsabb kr), valamint gyztt a Race of Champions versenyen is. A kvetkez vben pedig mr a Formula-1 elszobjnak szmt GP2-es bajnoksg els szezonjban mrte ssze az erejt az ellenfelekkel, ahol Nico Rosberggel csatzott a bajnoki cmrt, amirl vgl 15 pontos htrnnyal maradt le az v vgn. Az vad sorn szerzett 5 gyzelme s meggyz teljestmnye viszont ahhoz elegend volt, hogy 2006-ban elnyerje a Renault csapat tesztpiltai llst, s Kovalainen ezzel gyakorlatilag belpett a Formula-1-be. A csapat elsszm piltja, a 2005-s vilgbajnok Fernando Alonso a szezon vgn ugyanis alrt a McLaren csapathoz, gy a Renault csapat vezetje, Flavio Briatore gyakorlatilag Kovalainent akarta Alonso helyre szerzdtetni. Ezrt, mikzben Alonso 2006-ban az jabb vilgbajnoki cmrt kzdtt, a fiatal finn 28 000 kilomtert tesztelve prblta magt felkszteni a r vr feladatokra.
A 2007-es v azonban kibrndtan sikerlt a Renault csapat s Heikki Kovalainen szmra is. Kt bajnoki cmet kveten a csapat R27-es autja kifejezetten gyengre sikeredett, amit csak slyosbtott Alonso elvesztse s a Michelin kivonulsa a Formula-1-bl. Az els t futamon borzalmasan szenved, csak egy 7. s egy 8. helyre kpes Kovalainen a Kanadai Nagydjon vgre magra tallt, a montreali 4. helyt kveten pedig mr volt a „jobb” a csapaton bell s rendszeresen kpes volt szlltani a pontokat a Renault-nak, st a Japn Nagydjon megszerezte plyafutsa els dobogs helyezst is. A finn ennek ellenre sem rezhette biztonsgban a helyt a csapatnl, s ennek oka Fernando Alonso volt. A ktszeres spanyol vilgbajnok s j munkaadja, a McLaren viszonya ugyanis annyira megromlott mr az els kzs szezonban (2007), hogy Alonso, felrgva a tbb vre szl szerzdst, az v vgn elhagyta a wokingi grdt s visszaigazolt egykori csapathoz, a Renault-hoz. Kovalainen pedig vgl Alonso „helyn” a McLarennl kttt ki. Br a McLaren csapat piltjaknt Heikki az Angol Nagydjon megszerezte els pole pozcijt, a Magyar Nagydjon pedig az els futamgyzelmt (ezzel Kovalainen lett a 100. pilta, aki Formul-1-es futamot nyert), a finn teljestmnye messze elmaradt a vrakozsoktl s csapattrsa, a vilgbajnoki cmrt harcol Lewis Hamilton teljestmnytl is. Mg Hamilton 2008-ban 98 ponttal megnyerte a bajnoksgot, addig Kovalainen 53 pontjval csak a bajnoksg 7. helyn szernykedett az v gn, aminek kvetkeztben a McLaren 21 ponttal lemaradt a konstruktri bajnoki cmrl. Kovalainen sorsa gy el is dlt a csapatnl, az jabb, gyengre sikeredett 2009-es szezon vgn a McLaren Jenson Button „kedvrt” megvllt finn piltjtl. Kovalainen vgl az jonc Lotus Racingnl helyezkedett el, ahol hossztvon szmtanak a szolglataira. A 2010-es szezont nulla ponttal zr Lotus Racingbl 2011-ben Team Lotus, 2012-ben Caterham lett, de a csapat teljestmnye ettl vajmi keveset javult, st a Cosworth motorok helyett a Renault erforrsai sem hoztak igazi ttrst, gy a mr a harmadik szezonjt is a csapatnl tlt Kovalainennek tovbbra is vrnia kell arra, hogy ismtelten egy olyan autja legyen, amivel a pontszerz helyekrt csatzhat majd.
Heikki Kovalainen eddig 106 futamon indult a Formula-1-ben, 1 futamgyzelmet, 1 pole pozcit, 2 leggyorsabb krt, 4 dobogs helyezst s 105 vilgbajnoki pontot szerzett.
Korean GP Sunday // Vasrnap
Heikki Kovalainen: "Ez egy elg sima verseny volt szmunkra, ahol leginkbb az szmtott, hogy mindkt autnk tisztn az ldzink eltt vgezzen. Megint jl rajtoltam, s a csapattrsam eltt haladtam az els kanyarban, miutn szuperlgyon kezdtem a versenyt. A gumik azonban viszonlyag hamar kezdtek elfogyni, klnsen a jobb els, s tudtuk, hogy gy lesz a versenyen is, ezrt mindkt killsunknl a lgyat vlasztottuk, amelyek a dlutn nagy rszben jl brtk a gyrdst. Hogy szinte legyek, ez egy elg nyugodt verseny volt szmomra. Knnyen az ldzink eltt tudtunk maradni, semmilyen problma nem lpett fel az autval, s taln mindent kihoztunk belle, amit ma tudtunk."//
"That was a pretty straightforward race that for us was really all about making sure both cars finished clear of the teams behind us without any problems. I had another good start and was ahead of my teammate through turn one after starting on the supersofts. They started to go off relatively quickly, particularly the right front, which we knew would probably be likely in the race so for both stops we opted for the softs and they held up well for most of the afternoon. To be honest it was a pretty quiet race for me. We were easily able to stay ahead of the teams behind, we didn't have any problems with the car and we probably got as much as we could out of the car today."

Korean GP Saturday // Szombat
Heikki Kovalainen: "Egsz htvgn szenvedtem azzal, hogy talljak egy megfelel belltst, s ez ma folytatdott az idmrn is. Egyszeren egyik keverkkel sem talltam meg az idelis egyenslyt. Az utols krmben a Q1-ben mg mindig tlkormnyzott volt a gpem az utols ngy kanyarban – taln enlkl kpes lettem volna tallni egy kis idt a plyn, de egyszeren nem ment. Holnap a gumistratgia lesz a kulcs. Mltkor lthattuk Japnban, hogy harcban tudunk lenni a verseny korai szakaszban, szval nzzk meg azt, hogy ezen a htvgn sikerl-e vltoztatnunk ezen a teljes tvra." //
"I've struggled all weekend to find a setup I'm happy with and that continued today in qualifying. We went for three runs, one on the softs and two one lap runs on the supersofts to help try and find a balance but it just wasn't there today. On my last lap in Q1 I still had understeer in the last four corners - perhaps without that I'd have been able to find a bit more time, but it just wasn't there. Tyre strategy tomorrow will be key. We saw last weekend in Japan that we can fight in the early stages of the race so let's see if we can turn this weekend around in the race."

Caterham: A tzedik hely megszerzshez a szerencse is kell
A Caterham-Renault CT01 az idei vben a 10. leggyorsabb aut, de Timo Glock Szingapri Nagydjon elrt 12. helyezse elnybe hozta a Marussia csapatot.
A Caterhamnek nincs olyan sebessge, mellyel a kzpmeznyben tudna harcolni, gy ha a szezon utols t versenyn a Marussia eltt is vgez, akkor is a tbbi csapat botlsra van szksg ahhoz, hogy az orosz alakulat el tudjon kerlni a konstruktri bajnoksgban. A 12. hely elg lenne a pozci visszszerzshez, mivel ezt kveten a 13. helyezsek szma dnt a tblzat sorrendjrl.
"Abszolt, de ez egy frusztrl rsze" - vlaszolt Kovalainen arra a krdsre a szerencsvel is szmolni kell-e. "Sok j versenynk volt s mg sok ilyen ll elttnk. Szingaprban a biztonsgi aut eltt, klnsen a msodik alkalomnl a futam a zsebemben volt s Timo eltt tudtam volna vgezni. Nem lehet ezzel semmit tenni s prbljuk a maximumot kihozni abbl, amink van."
Csapattrsa, Vitalij Petrov sszerint Szingapr dnt futam lehet, de bzik benne, hogy a csapatnak ersebb autja lesz s megfordul szerencsjk.
"Ez frusztrl, mert autnk gyorsabb. Szingapr nehz plya s gy gondoltam, taln a 11., vagy 12. helyen vgezhetnk s akkor 10. pozcink biztonsgban lesz, de helyette a Marussia tudta ezt megvalstani."
Kovalainen remli a szezon vge fel az ess versenyek a csapat szmra j eslyt adhatnak, de nem tartja kizrtnak a 12. pozci megszerzst szraz plyn sem.
"Az es mindig segt s a nagyon ess verseny tbb lehetsget biztost a j, vagy a rossz szereplsre. De 2010-ben Suzukban szraz versenyen tudtam 12. lenni s az elmlt htvgn a 11. helyen is voltam, sok aut kiesett, ezrt nem lehet tudni, mi trtnik."
|