rdekes lesz Spanyolorszgban, mivel a csapatok tbbsge az els nagy frisstsi csomaggal fog elllni. Mr nagyon vrom ezt a versenyt. Bzunk benne, hogy sikerl megvalstanunk a cljainkat.
Egyrtelmen elre akarunk lpni a htvgn Barcelonban.
A plyt mr jl ismerem s kzvetlen a szezon eltt sok kilomtert futhattunk Barcelonban. Ez a segtsgnkre lesz. Fontos, hogy az aut stabil legyen s a gyors kanyarokban is versenykpesek tudjunk lenni. Remlem, hogy pnteken sikerl megtallunk a helyes egyenslyt.
Htfn megkezddik az rettsgi, nagyon szortsatok.Frissel kb cstrtkn tudok majd csak jnni!
Az jonc Virgin Racing szmos ms Formula-1-es rivlishoz hasonlan j fejleszts elemekkel fog plyra lpni az vad 5. megmrettetsn, a Spanyol Nagydjon. A Speedweek informcija szerint a brit csapat az aerodinamikai munklatok mellett jl halad az j kaszni ptsvel is, amelynek a tankja megfelel mret lesz ahhoz, hogy Timo Glock s Lucas di Grassi problmamentesen teljesteni tudjk a teljes versenytvot.
Az j karosszria megptsnek a htterben az ll, hogy az vadot megelzen a csapat elmretezte az zemanyagtartlyt, s gy norml plyaviszonyok mellett nem tudjk befejezni a versenyt. Annak rdekben, hogy ne fogyjon ki a benzin a verseny alatt az autbl, s a Virginnek legyen eslye a clba rsre, az FIA jvhagyta a mdostsokat. Glock mr alig vrja, hogy plyra vigye a legjabb fejlesztseket, amelyektl javulsra szmt. "Barcelonban teljes rtk brigdknt fogunk versenyezni. Azt persze nem tudhatjuk, hogy a vetlytrsak mivel kszlnek, de bizakod vagyok, hogy szoros csatt vvhatunk az joncokkal." A Virgin ebben a kzdelemben a Lotust fogja a legnagyobb ellenfelnek tekinteni, gy nehz dolguk lesz, ugyanis a malajziai csapat egy msodperces javulsra szmt Spanyolorszgban. A Lotus szneit kpvisel Heikki Kovalainen szintn magabiztosan vrja a folytatst. "Amennyiben az j elemek gy funkcionlnak majd, ahogyan azt a szimulcik mutatjk, egy msodpercet fogunk javtani. Ezzel taln sikerl cskkenteni a lemaradsunkat is az lcsapatokkal szemben." – jelentette ki a finn pilta. Nemcsak a Virgin s a Lotus, a Hispania Racing is jtsokkal kszl a hazai versenyre. A grda vezetje, Colin Kolles bizakodan vrja az jabb plyra lpst. "Knban szmos adat birtokba jutottunk, amelyek segtenek az aut fejlesztsben. Az elsdleges clunk az lesz, hogy ismt be tudjuk fejezni a versenyt mindkt autval." Az joncok kzl eddig a Lotus szerepelt a legjobban,Tony Fernandes csapata ugyanis az els ngy futam sorn tlagosan a 15., a HRT a 18., mg a Virgin a 19. helyet szerezte meg. A debtlk kzl a megbzhatsgi tabelln 5 clba rssel a Lotus s a HRT holtversenyben van, mg a Virgin mindssze egy alkalommal tudta teljesteni a versenytvot az egyik autjval.
A malj gyker istll vezetje, Mike Gascoyne a tengerentli futamokat az aut megbzhatsgnak nvelsre szentelte. A Spanyol Nagydjra azonban elkszlt a csapat els komoly aerodinamikai csomagja, amelytl msodpercekben mrhet javulst vrnak. Kovalainen szerint a fejlesztsek olyan alapvet terleteket rintenek, amelyek fellendthetik a csapat tovbbi szereplst a szezon sorn. A finn versenyz az Autosportnak nyilatkozott.
"Ez egy nagyon fontos lps, s remlhetleg egy kiemelked fordulat is lesz a csapat letben. Ha az j csomag gy mkdik, ahogy arra szmtunk, sokkal jobb eredmnyekre lesznk kpesek, s elszakadhatunk a tbbi jonc csapattl. Remlhetleg a tervezk ezutn folyamatosan biztostjk majd az j alkatrszeket, amelyektl tovbbi fejldst vrunk"- mondta Kovalainen, aki meg van gyzdve arrl, hogy a Spanyolorszgban bevetsre kerl jtsok hada tbb mint amivel alapesetben a tbbi istll kszlne az Eurpai szezon indulsra.
"gy rzem nagy lpst tesznk elre, mindenesetre nem szabad albecslni a tbbi csapat munkjt. Jval htrbbrl indultunk a fejlesztsekkel, mint a tbbi csapat, gy sokkal tbb terleten nylhattunk az authoz, mint a tbbiek. Nagyon rdekes lesz ltni, hogy az jonc csapatok mire lesznek kpesek, miutn visszatrnk Eurpba. Remlhetleg el tudunk rugaszkodni tlk. Ez a terv"- zrta Heikki Kovalainen.