Kovalainen: Idn is a Red Bull lesz az uralkod az F1-ben A Red Bull-Racing istll tavaly mindent vitt. A konstruktri cm mellett az egyni bajnoksgot is megnyerte a csapat.
A mezny nagy rsze az els kt kollektv teszt (Valencia, Jerez) utn a Red Bull-t tartja a legersebbnek. Ezttal Heikki Kovalainen, a Team Lotus finn versenyzje osztotta meg az rzseit ezzel kapcsolatban a sajtnak.
„gy tnik, hogy mindent az irnytsuk alatt tartanak. Az n rzsem az, hogy mg nem mutattak meg mindent.” – nyilatkozta Heikki Kovalainen.
Kovalainen szerint ugyanakkor a Ferrari is bele fog szlnia jtkba: „Hasonl a Red Bull-hoz, ers lesz.”
Kovalainen ezzel egytt a Williams csapatra is odafigyelne: „A Williams nagyon j kridt futott Jerezben. Rjuk is oda kell majd figyelni.”
A McLaren egyelre nagy krdjel, miutn a csapatnak tbb problmja is van az MP4-26-os versenygpvel, mely a hrek szerint tl radiklisra sikeredett.
„A McLaren erejt mg mindig nehz behatrolni. Egy kicsivel ksbb kezdtk meg a tesztelst, majd akadt nhny problmjuk, de legalbb az autjuk jl nz ki, gy taln gyors is lesz.”
Mercedes?
„A testbeszd azt mondja, hogy csaldottak az aut teljestmnyt illeten.”
Fotzs Heikki a napokban promcis rendezvnyeken vesz rszt Finnorszgban, kszlt ma 2 fotzsos kp.
Pr nap mlva, egszen pontosan pntek reggel n elutazom Barcelonba, ha minden a tervek szerint halad akkor szombaton tallkozok Heikkivel! Mr hihetetlenl vrom, de rszleteket majd csak utna szeretnk rni, ha kvncsiak lesztek r. Holnap mg megprblok frissel jnni, cstrtkn mr nem biztos. Viszont az oldal nem marad friss nlkl, KRISZTI fogja addig is a hreket s a kpeket hozni!! Ksznm elre is neki! Htfn mr leszek! :)

Kovalainen: Egyelre nem akarom elhagyni a Team Lotus-t
"Amg a csapat a megfelel irnyban halad elre s fejldik, ahogy azt tette az elmlt szezonban is, semmi sem indokolja azt, hogy megfontoljak ms lehetsgeket is. Kt v mlva tbbet fogunk tudni a helyzetrl."
Kovalainen: J helyen vagyok a Lotus-nl
Termszetesen ez egy nagy vlts volt szmomra. A McLaren egy hatalmas csapat, hatalmas ltestmnyekkel. Amikor elszr ltogattam el az j csapatomhoz, meglehetsen minden kicsinek tnt.
Dntttem, s egy jonc csapathoz szerzdtem, mely rendkvl motivlt. Tbb vre tervezek velk, de tudtam, hogy nem lesz knny az els esztend. Most sokkal inkbb meg vagyok gyzdve arrl, hogy j dntst hoztam. Nha kockztatnod kell, hogy jt kapj.
Nem szabad elfeledni azt, hogy csak egy ve szerepelnk a Forma-1-ben. A Red Bull is csak 6 vagy 7 esztendvel ezeltt kezdte az F1-et.
Jerez 4. nap Befejezdtt a teszt Jerezben, Heikki ma a 6. helyen vgzett, ideje: 1:21.632
Team Lotus: Boldogok vagyunk
Heikki Kovalainen:
A mai nap egy klnsen rdekes nap volt szmomra s a csapat szmra is. sszessgben nagy kihvst jelentett, mivel tbb kisebb krdssel s klnbz idjrsi felttelekkel talltuk szembe magunkat. Az elmlt hrom napban azonban rengeteg adatot gyjtttnk s gy gondolom, hogy elgedettek lehetnk. Sikerlt elrelpnnk a belltsokat illeten, aminek klnsen rltem, mivel az aut jobban kezelhet volt.
A teljestmny is rendben volt, sikerlt pr igazn j kridt futnunk az autval, de mg mindig sok van benne. A legnagyobb kihvst az jelenti, hogy megtalljuk a legjobb belltst, ami nem egyszer ilyen gumikops mellett.
Sajnlom, hogy ma tbbszr meg kellett szaktanunk a tesztnket, de tudom, hogy a csapat nagyon kemnyen fog dolgozni azon, hogy Barcelonban ezek a problmk mr ne jjjenek el. Pozitvan hagyom el Jerezt s lk majd vissza az autba a kvetkez hten.
Dieter Gass, sportigazgat:
A mai nem volt knny, mivel tbb problma is htrltatott minket, valamint az idjrsi krlmnyek is igen trkksek voltak a nap folyamn.
Szeretnm megdicsrni a versenyzinket. Heikki s Jarno is remek munkt vgzett az elmlt hrom napban s nagyon boldogok vagyunk, hogy k alkotjk a prosunkat. A csapat rendkvl kemnyen dolgozott s minden tle telhett megtett azrt, hogy j munkt vgezznk. A problmkat orvosolni fogjuk s biztos vagyok benne, hogy kszen llunk majd Barcelonra.
Az autban rengeteg a potencil s egyelre igen ersnek tnik.
Heikki: Sokkal knnyebb az idei autm "Az aut hts rsze meglehetsen j. A sebessgvlt s a motor nagyon jl szuperl egytt. Az aut hts rsze tnyleg jl mkdik.
A kasztni egy modern F1-es aut. Sokkal, de sokkal knnyebb, mint a tavalyi. Tavaly ilyenkor tlslyosak voltunk, nem igazn tudtunk mit kezdeni ezzel. Most sokkal nagyobb a ballasztunk az autban.
Teht a klnbsg risi. Nem tudom, hogy mennyivel knnyebb a kasztni. Krlbell 20 kilogrammal lehet knnyebb, vagy valami ilyesmi. Termszetesen mg mindig van min javtanunk, mert tbb van az autban, de ebben a pillanatban nagyon bizakod vagyok. A csapat kpes gyors s j munkt vgezni. Persze kemny feladat lesz az elttnk ll srcokat utolrni.
A gumikat illeten is elgedett vagyok. Hogy szinte legyek, kevsb kopott a gumi, mint azt vrtam. Nem tudom, hogy ez most a plyafelttelek javulsa miatt van, de jobbnak reztem, mint amit Jarno (Trulli) s ms versenyzk visszajelzsei adtak egy nappal korbbrl.
Nem csinltam 12 krs etapot, gy erre mg szksgnk van, s akkor tbbet fogok tudni ezzel kapcsolatban. A szuper-lgy s a lgy abroncsokat meglehetsen jnak reztem. Klnsen a lggyal voltam gy. Nem volt tl rossz a degradci"
|