Kovalainen j szezonra szmt a Team Lotus csapattal
Heikki Kovalainen:
Annak ellenre, hogy csak egy szezont teljestettnk eddig a Formula-1-ben s a forrsaink is korltozottabbak a gyri istllkhoz kpest, sokat lptnk elre a tavalyi szezonnal sszehasonltva s nagyon boldog vagyok ezzel. Az idei autnk teljesen ms, minta tavalyi. Ezzel az autval sokat tudtunk dolgozni, mivel tbb idnk volt a fejlesztsekre. Ami a megbzhatsgot illeti, nem aggdom. Az aut sszessgben megbzhatan futott a tli idszakban s a problmkat is sikerlt megoldanunk, mg ppen idben. Termszetesen nem mondhatjuk azt, hogy az autnk egyrtelmen megbzhat, de ha megnzzk az utols tesztet Barcelonban, akkor bizakodak lehetnk. Idn arra szmtok, hogy harcban lesznk a kzpmeznnyel s pontokat fogunk szerezni. Ez az elsdleges cl. Jelen pillanatban szerintem az j csapatok eltt vagyunk, ami nyilvnvalan j dolog, de ennl sokkal tbbet szeretnnk. Van mg min javtani, ami az autt illeti, de most egy j alappal rendelkeznk.
Kovalainen: A KERS sok nehzsget okozhat
„A KERS sajtos problmkat hordoz magban. A gumik miatt klnsen fontos lesz az aut egyenslya, s a KERS minden bizonnyal komoly hatssal lesz erre. A McLaren csapatnl hasznltam KERS-t s sajt tapasztalatbl tudom, hogy igen rzkeny hatssal van a fk egyenslyra. Nem mindig knny vele idelis fktvot venni, ami a Pirelli gumik esetben komoly problmkat okozhat.” – mondta Heikki Kovalainen.
A Team Lotus mellett a Virgin s a HRT nem hasznl KERS-t a meznyben.
Chandhok plyra gurul Melbourne-ben
Karun Chandhok tavaly a Brit Nagydjig a HRT versenyzje volt, addig az idei vet, mint a Team Lotus teszt-s tartalkpiltja kezdi meg. Chandhok elszr pnteken lhet a Renault motorral hajtott T128 versenygp mg. Ez lesz Karun els ”kirndulsa” a Pirelli gumikkal felszerelt autval. Az olasz Davide Valsecchi Malajziban kap lehetsget az els szabadedzsen a Team Lotus istllnl.
Szintn a Team Lotus csapathoz tartoz hr, hogy Heikki Kovalainen sikeren teljestette az FIA orvosi vizsglatt. A finn mg tavaly a Bajnokok Tornja (ROC) rendezvnyen szenvedett agyrzkdst.
    
Kpek
Megrkeztek az els kpek Ausztrlibl :)
    
Chandhok rajthoz llna az els Indiai Nagydjon
Karun Chandhok ezen a hten rt al a malj kezekben lv Team Lotus istllhoz. Chandhok tavaly a HRT szneiben versenyzett, m a Brit Nagydj utn pnzgyi problmk miatt ki kellett szllnia a Cosworth motorral hajtott F110-es versenygpbl.
Chandhok most abban bzik, hogy ott lehet Indiban a rajtrcson a Renault motorral dbrg T128-as autval.
„Heikki s Jarno a csapat kt versenyzje, s a Team Lotus sajt tervekkel rendelkezik. Taln Indiban versenyezni fogok, taln nem. Az id fogja ezt eldnteni.” – mondta Karun Chandhok.
Chandhok lett a Team Lotus tartalkpiltja
A Team Lotus hivatalosan megerstette, hogy a 2011-es vadban Karun Chandhok lesz a csapat tesztpiltja. Az indiai pilta februrban tesztelt a malj csapat szneiben, a szerzdsktsre azonban csak most kerlt sor. Ezzel teljes a csapat felllsa: a versenyeken Heikki Kovalainen s Jarno Trulli llhatnak rajthoz, a tartalkpilta szerept pedig Luiz Razia tlti be. Chandhok a harmadik hivatalos tesztpilta Davide Valsecchi s Ricardo Teixeira mellett. Tovbb…
Ausztrliban plusz szett gumit kapnak a versenyzk
A Formula-1-es szablyok rtelmben valamennyi pilta sszesen tizenegy szett (hat kemnyebb, t lgyabb keverk) gumival gazdlkodhat a teljes htvge sorn. Tovbb…
Az Ausztrl Nagydj szervezje nem aggdik a futam miatt
A Formula-1 vezetje, Bernie Ecclestone nhny nappal ezeltt kijelentette, hogy 2012-ben valsznleg kt jelenlegi helyszn is kikerl a versenynaptrbl: a 80 ves zletember a jvben ves vltakozsban rendezne futamot Barcelonban s Valenciban, mikzben Ausztrlia a 2015-ig szl szerzdse ellenre akr vgleg kikerlhet a kalendriumbl. Tovbb…
Hrek
Melbourne a htvgn vgleg bcst int a Formula-1-nek?
Melbourne Formula-1-es szerzdse csak a 2015-s vben jr le, mgsem kizrt, hogy a htvgn megrendezsre kerl verseny lesz az utols futam az Albert Parkban. A szguld cirkusz vezetje, Bernie Ecclestone az Express cm napilapnak adott interjban elmondta, hogy elkpzelhetnek tartja, hogy az Ausztrl Nagydj mr jvre sem kap helyet a versenynaptrban. Ennek htterben az ll, hogy a melbourne-i megmrettets szervezi gyakran panaszkodnak az egyre emelked kltsgekre. >>Tovbb…
Formula-1: A Technikai- s Sportszablyzat legfbb pontjai
A 2011-es szezonban tbb pontban mdosul a Nemzetkzi Automobil Szvetsg Sport- s Technikai szablyzata, nhny korbban bevezetett s bevlt szably azonban tovbb is rvnyben marad. Az albbiakban az Olvasink megtudhatjk a 2011-es vad legfontosabb elrsait. >>Tovbb…
Elprtolt a Lotustl a nv jogtulajdonosa
Folytatdik a huzavona a Tony Fernandes ltal birtokolt Team Lotus, s a Proton tulajdonban lv Group Lotus kztt. David Hunt, a Team Lotus nv szellemi rkse, akitl Fernandes csapata megszerezte a nvhasznlat jogt a 2011-es vre, most gy dnttt, mgsem ll ki mellettk, annak ellenre, hogy korbban azt mondta, a msodik Forma-1-es vt kezd csapatot illeti a Lotus nv. Ennek nagy jelentsge lehet a kt csapat kztt dl, ma kezdd per kimenetelt illeten. >>Tovbb…
Pirelli: Knnyebb lett volna tarts gumikat gyrtani
Az utbbi hetek sorn tbben is lesen brltk a Pirelli abroncsait, amelyek tl gyorsan elhasznldnak, emiatt nhny kr megttele utn tbb msodpercet is veszthetnek a versenyzk. Az olasz gyrt sportigazgatja, Paul Hembery a nmet DPA hrgynksgnek adott interjban elmondta, hogy ezzel a csapatok krsnek tettek eleget, amivel nehezebb dolguk volt, mintha tarts gumikat kellett volna gyrtaniuk. >>Tovbb…
|