A csapatok tiltakoznak a teszttilalom eltrlse ellen
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg elnke, Jean Todt Isztambulban elmondta, hogy 2012-ben, de legksbb 2013-ban jra bevezethetik az vad kzbeni tesztelseket a Formula-1-ben, hogy a fiatal piltk is vezetsi lehetsghez jussanak. A szakember ktszer hrom nap tesztet javasol, nhnyan azonban a magas kltsgekre s a kisebb csapatok nehzsgeire hivatkozva tiltakoznak ez ellen.
A Red Bull Racing els embere, Christian Horner ezzel kapcsolatban az Autosportnak adott interjban a kvetkezkppen fogalmazott: "gy gondolom, hogy a jelenlegi helyzet elfogadhat. Ha vltoztatni akarunk, akkor taln a pnteki napok sorn kell tbb tesztidt adni, vagy tbb szett gumit kell a csapatok rendelkezsre bocstani."
Korbban felmerlt annak lehetsge, hogy a verseny eltti pnteket tesztnapnak nyilvntjk, amivel jelents kltsgeket lehet megsprolni. Horner szerint is ez az egyetlen elfogadhat megolds, ugyanis vlemnye szerint a tesztek visszatrsvel megnvekednek a kltsgek is. "A tesztekkel az a problma, hogy egy kln tesztcsapatot kell ltrehozni, ami hatalmas sszegbe kerl."
Ezzel a Force India zletvezetje, Otmar Szafnauer is egyetrt. "Hsz versenyt kell egy szezonban teljesteni, gy ha visszatrnek a tesztek egy kln csapatot kell ltrehozni, hogy legyen, aki elvgzi a munkt."
"Ezt nem szeretnnk. Elismerjk, hogy eleinte tiltakoztunk a teszttilalom ellen, de utlag beltjuk, hogy tvedtnk, s Max Mosley-nak (az FIA korbbi elnke) volt igaza. gy gondoljuk, hogy a Formula-1 j irnyba halad. A motorok lettartama jelentsen megntt, ami egy fontos lps. A vlt is tartsabb, ami szintn fontos. Ezek a dolgok jelentsen cskkentettk a kltsgeket, mgsem rtottak a show-nak" – tette hozz a szakember.
A FOTA elnke, Martin Whitmarsh szerint a kisebb csapatok nehz helyzetbe kerlnek, ha visszatr az vad kzbeni teszt. "Sok csapat van, akik szvesen tesztelnnek, de tiszteletben kell tartani a kisebb brigdokat is. Ha az len llk tesztelnek, a kisebbek pedig nem, akkor sokkal nagyobb lesz a lemaradsuk. Ez pedig nem tenne jt a sportnak."
Kovalainen: Stabil autra van szksgnk Barcelonban
Heikki Kovalainen
Barcelona az egyik olyan plya a naptrban, aminek minden egyes centimtert ismerjk a teljes kr alatt. Rengeteget teszteltnk itt s egy aerodinamikailag ignyes plyrl beszlhetnk. Fontos, hogy egy aerodinamikailag hatkony s jl belltott autval guruljunk plyra a htvgn, mivel csak gy van eslynk a j eredmnyre. Az egyik legfontosabb az, hogy a nagy sebessg kanyarokban stabil maradjon az aut.
Grgorszg is vendgl ltja az F1-et?
Grgorszg megerstette, hogy Formula–1-es plya ptst tervezi 200 km-re Athntl, Patras kzelben.
Az ekathimerini internetes lap informcii szerint a projekt kzel 100 milli eurba fog kerlni, a fejlesztsi minisztrium pedig egy kzlemnyben megerstette, hogy a ltestmny „kpes lesz a Formula–1-es autk fogadsra”.
Br a terveket mg jv kell hagynia a parlamentnek, a plya akr mr 36 hnapon bell kpes lehet a szguld cirkusz fogadsra, a Bloomberg informcii szerint pedig ezzel kzel 500 munkst tudnnak foglalkoztatni.
A projektet a Racetrack Patras SA magn befektetsi trsasg fogja megvalstani a grg llam csaknem 29 milli eurs tmogatsnak segtsgvel.
FIA: Monacban is hasznlhat a DRS
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg gy dnttt, hogy Monacban is engedlyezi a piltaflkbl szablyozhat hts lgterel hasznlatt, kzlte az FIA versenyigazgatja, Charlie Whiting a csapatok kpviselivel Isztambulban.
Az elmlt hetekben tbb versenyz is felszlalt annak rdekben, hogy a vrosi plyn tiltsk meg a DRS hasznlatt, mondvn, hogy veszlyes s a rvid egyenesek miatt elnyt sem jelent. Az FIA azonban nem fogadta el rveket, s Monte-Carlban is engedlyezi a DRS hasznlatt, de felhvta a figyelmet arra, hogy aki tart tle, nem ktelez hasznlnia.
A DRS znt a clegyenesben jelli ki a szvetsg, a versenyen az alagtnl senki sem hasznlhatja a segdeszkzt.
19. hely a futamon
Heikki a 19. helyen fejezte be a futamot.
Heikki Kovalainen:
„Nagyon hzs dlutn volt. Tbb mechanikus gondom is akadt, volt pldul egy hidraulikus problmm, ami miatt a DRS sem mkdtt rendesen. A stratgink sem a megfelel volt. Ettl fggetlenl viszont ismt j htvgt zrtunk. Sikerlt mind a kt autt clba juttatni, s ez egy nagyon fontos clkitzsnk. Fejldnk s ezt Barcelonban bizonytani is akarjuk.”
Thierry Salvi, a Renault F1-es tmogati vezetje:
„J verseny volt, hiszen mind a kt autnk clba rt s ez j megbzhatsgrl rulkodik. Ez msodjra sikerlt idn, s ez az istll legfbb clkitzse, szval boldogok vagyunk. Heikkinek addtak kisebb problmi, Jarnnak ma egy kicsit knnyebb dolga volt, de gy hiszem, hogy hamarosan elkaphatjuk az elttnk haladkat.”
Mike Gascoyne, technikai igazgat:
„A f clkitzsnk az volt mra, hogy mind a kt versenygpnk thaladjon a clvonalon. Ez sikerlt s kln boldog vagyok, amirt a versenyzink az egsz htvgn remek teljestmnnyel rukkoltak el. Heikkinl megprbltuk a kt killsos stratgit, de olyan szinten koptak a gumik, hogy eslynk sem volt erre s inkbb ugyangy hromszor hvtuk ki, mint Jarnt. Kovalainen autjn akadtak kisebb gondok, a DRS rendszere sem mkdtt rendesen, ami egy hidraulikus gondbl addott. Ha nem lettek volna technikai gondjai, akr Maldonadt is megverhette volna. Jarn remekl versenyzett ma s t a hibk is elkerltk. Barcelonba nagy talaktsokkal rkeznk, s remnyeim szerint kzdhetnk az elttnk llkkal is.”
Tony Fernandes, csapatfnk:
„J htvgt zrtunk, boldogok vagyunk. Mind a kt autnk clba rt s ez volt a cl. Heikkinek hidraulikus gondja akadt, ami nlkl megfoghatta volna Maldonadt a Williams volnja mgtt. Az egsz csapat izgatott a kvetkez futamra rkez fejlesztetsek miatt. Itt Trkorszgban tavaly mind a kt piltnk id eltt knyszerlt killsra. Ehhez kpest most clba rtek mindketten, st nem is rossz helyen. Egyre jobbak vagyunk s lpsrl lpsre haladunk elre. Bizakodak vagyunk a jvre tekintve.”

|