Hrek, kpek
jra itt vagyok, a htvge fantasztikus volt a ringen. Hamarosan beptolom az elmaradst :)
Heikki Kovalainen: (-) "Voltam fent s lent is ezen a htvgn. Kzdttem a megfelel balansz megtallsval a szabadedzsek alatt, de a kvalifikcin minden jl alakult, sszeraktam egy igazn j krt, miutn vgl elgedett voltam a belltsokkal. Jl kezdtem a versenyt, tartottam az iramot (Pastor) Maldonadval, (Adrian) Sutillal, (Sergio) Prezzel s a krlttem lvkkel, valamint a korai killsok sorn meg tudtam ket elzni, s el tudtam szakadni a mgttem llktl. Amikor a versenytv ktharmadnl jra elkezdett esni az es, bementem intermediate gumikrt, aztn nem sokkal ezutn ismt a szuperlgyakrt, de ksbb azt az utastst kaptam, hogy lltsam le a motort vzszivrgs miatt. Ltva, hogy milyen kzel voltunk versenytempban a kzpmeznyhz, nem vagyok csaldott. Ez egy jabb lps a csapat fejldsben, s Belgiumban vissza fogunk trni oda, ahol pr hete abbahagytuk." //
Heikki Kovalainen, Car 20 - Chassis T128-04: "A weekend of real ups and downs for me. I struggled to find a decent balance in the practice sessions but then it all came good in quali where I put in a really good lap after finally getting comfortable with the setup. I started the race well and was keeping pace with Maldonado, Sutil, Perez and the guys around me, and right through the early stops I was able to push them, and keep pulling away from the guys behind. We came in for inters when the rain really started again about two thirds of the way through the race, then back in pretty shortly afterwards for options again, but then I was given the instruction to shut the engine off due to a water leak. Having seen how close we were in race pace to the midfield I'm not disappointed - it's just another step in the growth of the team and we'll pick up where we left off in Belgium in a few weeks time."

A clegyenesben jellte ki az FIA a DRS-znt
A 2011-es vben bevezetett dnthet htsszrny hasznlatra az FIA minden plyn kijell DRS-znkat, avagy znt. A soron kvetkez futamon, a Magyar Nagydjon egy DRS hasznlati pontot jellt ki a szervezet.
A rendszer detektlsi pontja (ahol a DRS-t hasznlni kvn versenyznek az aktivls engedlyezshez egy msodpercen bell kell lennie az eltte haladhoz kpest) a clegyenesre fordt kanyar bejratnl lesz, a DRS-t aktivlni pedig a flkrv cscspontjt kvet szakaszban lehet majd.
A Hungaroring hagyomnyosan egy nem elzsbart plya, m a 2003-as talaktst kveten jcskn megntt a versenykrlmnyek kztt vgrehajtott elzs lehetsge. A meghosszabbtott clegyenes, mely egy visszafordtban vgzdik, ezttal minden bizonnyal mg tbb elzsi alkalmat idz majd el.
Kovalainen nem adja az autjt
Miutn a Lotus a Nmet Nagydjra a teljes versenyhtvgre lehetsget adott a korbban csak a pnteki edzseken gyakorl Karun Chandhoknak, felmerlt, hogy Jarno Trulli utn a ksbbiekben Heikki Kovalainen helyt is megkaphatja valamikor. A finn piltnak ez egyltaln nem tetszene.
"Ez nincs a lehetsgek kztt. Nincs ilyen egyezsgnk s nem fogadom el, hogy az autmat valaki msnak adjk" - szgezte le a Turun Sanomatnak. "A pnteki edzseket mg elfogadom, br azt sem szeretem. Ha jvre mr pontokat akarunk gyjteni, akkor minden alkalommal a rendes piltknak kell vezetnik, de most mg belefr egy-egy edzs kihagysa" - tette hozz.
Trulli a Magyar Nagydjra valsznleg mr visszal a Lotusba, s br korbban mr felmerlt, hogy Chandhok hazai versenyn, az oktber vgi els Indiai Nagydjon (is) vezet majd, egyelre mg sem biztos ebben.
"Errl Tony Fernandest (a csapatfnkt) kellene megkrdezni. Biztosan ott leszek, de azt mg nem tudom, milyen szerepem lesz a htvgn."
Chandhok egybknt hangslyozta, hogy a mostani htvgn nem az a clja, hogy jobbnak ltsszon az idn kszkd Trullinl, nem az foglalkoztatja, hogy "verje" a veternt.
"Nem errl szl, a lnyeg a jvre val ptkezs. Szerintem az rdekli a csapatot, hogyan tudunk egytt dolgozni. Igazn tetszik Fernandes vzija, az, hogy egy zsiai csapatot akar pteni, zsiai piltkkal, mrnkkkel, tnyleg komolyan gondolja" - mondta az indiai aki a kvalifikcin egybknt a Trullitl megszokottnl is jobban elmaradt Kovalainentl.
|