Hrek : Kovalainen: Magam miatt is el kellett hagynom a McLaren-t |
Kovalainen: Magam miatt is el kellett hagynom a McLaren-t
f1-live 2010.12.30. 10:32
Heikki Kovalalinen, a Team Lotus finn versenyzje szintn beszlt a vltsrl, arrl, hogy valjban mirt is hagyta el a McLaren istllt. Kovalainen hisz benne, hogy j helyen van.
A 29 ves pilta 2007-ben a Renault szneiben debtlt a legnagyobb kategriban, majd 2008-ra a McLaren csapathoz szerzdtt, amit 2009 v vgn el kellett hagynia.
Heikki gy dnttt, hogy az jonc, malj kezekben lv Lotus nven fut istllhoz r al.
Heikki Kovalainen
Amikor a Team Lotus csapathoz csatlakoztam, tudtam, ez az a dnts, amire szksgem volt. A korbbi csapatomnl gy reztem, hogy ez nem mkdik 100%-osan, egyszeren nem tudtam gy vgezni a munkmat, ahogy azt kellett volna, ezrt azt reztem, hogy egy jrakezdsre van szksgem.
A Lotus ezen a ponton rdekesnek tnt szmomra, nagy kihvsnak nzett ki, de gy reztem, hogy ez a megfelel hely szmomra, s az az, amirt gy dntttem, hogy ehhez a csapathoz csatlakozom.
Tallkoztam Tony Fernandes csapatfnkkel s Mike Gascoyne technikai fnkkel, s reztem azt a komoly erfesztst, amit a csapat mutatott, s mita velk dolgozom, mg inkbb meg vagyok gyzdve arrl, hogy ez a megfelel hely szmomra, s szp jv vr rnk. Sok munka ll mg elttnk, de sikerlt elrni a cljainkat ebben a szezonban. Addig, amg nem trtnik meg tlsgosan hossz ideig, nem igazn zavar szmomra a rajtrcs vgn lenni. Feljebb akarok kerlni a rajtrcson, s tudom, hogy meg tudjuk csinlni. Vgs soron vissza akarunk trni az lre. Ez nem lesz knny, de elgg hisznk abban, hogy meg tudjuk csinlni.
gy gondolom, hogy kt-hrom, vagy ngy vre van szksgnk arra, hogy a gyzelemrt harcoljunk. Amikor eljutunk arra a pontra, hogy a top-10-ben vagyunk, utna nagyon trkkss vlik a helyzet. A top-10 nagyon, nagyon nehz. Ott van a Red Bull, a McLaren, a Ferrari s a Mercedes is, valamint azok a csapatok, melyek nagyon kzel vannak. Ilyen a Renault. A top-10 tnyleg nagyon kemny di. Mg mindig van tennivalnk, hogy elrjk ezt a pontot, de ha egyszer sikerl, akkor kezddik csak igazn a jtk. Ha ez megvan, s elg j ltestmnyekkel rendelkeznk, akkor gy gondolom, hogy ell lehetnk.
Jelenleg nincs meg mindennk. Pldul szksgnk van egy sajt szlcsatornra, de tudom, idrl idre egyre nagyobbak s nagyobbak, valamint ersebbek lesznk. Nagyon motivlt vagyok a munkt illeten a csapatnl, s idn valsznleg ennl mg soha jobban nem lveztem semmit a Forma-1-ben, ezrt vrom a jvt, s termszetesen a kvetkez esztendt.
Fontos, hogy magas clokat lltsunk magunk el, mert csak gy lehet sikereket elrnnk. Mindig a maximumot fogom adni, s megprblok a lehet leggyorsabb lenni, mivel, ha eljn az a pont, amikor az autnk gyors, mindennek kszen kell llnia. Mint mondtam, hisznk abban, hogy meg tudjuk csinlni.
Az idei vet tekintve elmondhatom, hogy nem volt elg tapads, a leszort er gyenge volt, s a megbzhatsg sem volt olyan j, mint azt szerettk volna. Az autnk hidraulikus rendszere nagyon gyenge volt, amit a beszlltinktl kaptunk. Eltekintve ettl, egsz j egyenslyt tudtunk megtallni az autnkban. Knyelmes volt vezetni, csak hinyzott a tapads. Ha azonban megnzzk, hogy mennyi idnk volt az aut megptsre, akkor szerintem elmondhatjuk, az idei viszonylag j aut volt, s legyztk a tbbi jonc csapatot. A clunk az volt, hogy legyzzk ket, gy ezen a szinten elgedettek lehetnk.
|