Hrek : Koreban az aszfalt aggasztja a csapatokat |
Koreban az aszfalt aggasztja a csapatokat
a5.hu 2010.10.18. 17:15
Egy j plynl termszetes, hogy senki nem tudja, mire szmtson, de Korea esetben a szoksosnl is tancstalanabbak a csapatok, mert nem csak a ltestmnyek lehetnek flkszek, hanem mg az aszfalt legfels rtegt is csak nemrgiben tettk le. Ebbl akr problma is lehet. "Pillanatnyilag tulajdonkppen senki nem tudja, hogy pontosan mit vrhat a helysznen" - mondta a sauberes Nick Heidfeld. - "Borzasztan kvncsi vagyok a plyra s a ltestmnyekre! A versenyzk szemszgbl az a legfontosabb, hogy az aszfalt tarts legyen. Ha az utols rtegt nemrg fektettk le, a felszne olajos lehet, ami persze nagyon slyos problmkat kpes okozni." A Sauber technikai igazgatja, James Key hozztette, hogy a csapatok a fejlett szimulcik segtsgvel sem tudnak tkletesen felkszlni egy ismeretlen plyra. "Van egy CAD trkpnk a plyrl, amelyrl le tudjuk olvasni az idelis vet, s hasznlhatjuk a szimulciink lefuttatshoz is" - mondta. - "Lehetv teszi szmunkra, hogy eljtsszunk a klnbz nagysg leszorterkkel s tapadsi szintekkel, fktvokkal, valamint bizonyos fokig a mechanikai belltsokkal s a hasmagassggal is. Ezek azonban csak nagyon ltalnos irnyvonalak, hiszen nem tudhatjuk, mennyire hepehups az aszfalt, hol milyen a tapadsa, mennyire fognak kopni a gumik, s a versenyzk nem fognak-e valamilyen ms vet vlasztani. Ezekre az ismeretlen tnyezkre elre felkszlni nem lehet." A Lotus mszaki fnke, Mike Gascoyne ugyanakkor megjegyezte, hogy mindenkinek bznia kell az FIA ltal elvgzett plyaellenrzsben. "Az ismeretlenek kzl az a legfontosabb, hogy mekkora leszortert hasznljunk, s az aszfalt ki fogja-e llni a versenyhtvge kemny megprbltatsait" - mondta. - "A helyes belltsokat majd csak a htvgn fogjuk megtallni, a plyval kapcsolatos problmkkal mi gysem tehetnk semmit. Az FIA rblintott, ezrt csak annyi a dolgunk, hogy odamenjnk, s kihozzuk magunkbl a maximumot.
|