Hrek : Whitmarsh s Hamilton is a csapatot vdi |
Whitmarsh s Hamilton is a csapatot vdi
formula.hu 2009.08.23. 18:06
A McLaren csapatvezetje, Martin Whitmarsh gy gondolja, hogy a boxutcai hiba nem jtszott klnsebb szerepet az Eurpa Nagydj vgeredmnyben. A brit szakember szerint ezen a plyn hinyzott a gyzelemhez szksges temp.
Lewis Hamilton a verseny nagy rszben vezetett, m a msodik killsnl, amikor a jobb els kerk nem llt kszen a cserre, visszaesett Rubens Barrichello mg. m Whitmarsh szerint Hamilton a hiba nlkl sem tudta volna megnyerni a versenyt.
"gy gondolom, hogy teljesen egyrtelm, hogy nem voltunk olyan gyorsak a versenyen, mint amilyennek lennnk kellett volna," mondta a csapatvezet a BBC-nek. "Rubens sokkal tovbb maradt kint, mint mi, pp ezrt nagyobb elnyt kellett ptennk. Ezt prbltuk elrni, emiatt megprbltunk kihozni egy extra krt. Emiatt tl ksn dntttnk a kills mellett, s ezrt fordulhatott el, hogy az egyik gumi nem volt idben a helyn. gy kt msodpercnkbe kerlhetett a hiba, de ez nem befolysolta a verseny vgeredmnyt. Annyi trtnt, hogy nem volt meg a megfelel tempnk a gyzelemhez. Ezrt az abszolt hatron dolgoztunk, hiszen nem azrt vagyunk a plyn, hogy msodikak legynk. Figyeltk az zemanyag fogyasztst, s remltk, hogy belefr mgegy kr. Emiatt vesztettnk nhny msodpercet, de ha a ksedelem nlkl zajlik a kills, az sem vltoztatott volna a vgeredmnyen. A szomor tny, hogy nem volt elg gyors a versenytempnk."
"Lewisnak a 37. krben kellett volna kijnnie, de megprbltuk ezt elhzni a 38. krig, ami azt is jelentette volna, hogy megcserljk a kt piltnk killsnak sorrendjt," folytatta Whitmarsh. "Abban a pillanatban Heikki Kimivel, Lewis pedig Barrichellval harcolt. Az utols pillanatban gy dntttnk, hogy a legjobb eslynk a gyzelemre akkor van, ha megnyjtjuk a szakaszt, ami azt jelentette, hogy Heikki jn korbban.
Ebben a helyzetben a srcok vrtak valakire, de nem tudtk, hogy Lewis vagy Heikki fog rkezni."
"Amikor egy aut megrkezik a boxba s nincs ott a megfelel gumi, az egy operatv hiba. De annak a kvetkezmnye volt, hogy mindenron ki akartunk hozni mg egy extra krt. A vgeredmnyen nem vltoztatott volna, ha a gumik kszen llnak. Taln nhny msodpercet vesztettnk, de amikor visszartnk a plyra, hat-ht msodperc volt a htrnyunk. Nagyon akartuk a plusz krt s ez hibt okozott a rendszerben. Olyan autra van szksgnk, ami gyorsabb a versenyen, akkor a taktika is knny lesz," tette mg hozz a szakember.
Hamilton filozofikusan nyilatkozott az esetrl, s optimista maradt a McLaren formjt illeten.
"A verseny nagy rszben vezettem, ami j dolog. Ilyen hibk meg brmikor trtnhetnek. Van, hogy nyernk, van, hogy vesztnk. A tlnk telhet legjobb munkt vgeztk. Ez az eredmny pedig risi javuls. Mg nem a mink a legjobb aut. Hiszek abban, hogy fel tudunk zrkzni, s remek rzs, hogy legalbb harcolhatunk a gyzelemrt. Ami a srcokat illeti, sosem hibznak a killsoknl. k a legjobbak, s pp ezrt nyernk versenyeket. Annyi trtnt, hogy prbltam zemanyagot sprolni, s kzben nvelni is az elnymet. Nem volt biztos, hogy van-e elg benzinem mg egy krre, vagy sem. Arra krtek, hogy abban a krben menjek be, aztn amikor pp a boxba tartottam, a fehr vonalnl rjttek, hogy van elg benzin mg egy krre, szval azt mondtk, menjek mg egyet, de mr tl ks volt. Mr a box utca bejratnl voltam. Mindekzben arra szmtottak, hogy csak a kvetkez krben jvk," vdte csapatt a vilgbajnoki cmvd.
|