Hrek : Haug: Megrdemelt gyzelem volt |
Haug: Megrdemelt gyzelem volt
formula.hu 2009.07.29. 16:06
A McLaren-Mercedes idei gyenge teljestmnyt kveten Lewis Hamilton szenzcis gyzelmet aratott a Hungaroringen, megszaktva ezzel a sikertelensgi sorozatot. A Mercedes sportigazgatja, Norbert Haug egy interjban beszlt a vilgbajnoki cmvd els pozcijrl, illetve teljestmnykrl, s a KERS-rl is esett pr sz a beszlgets sorn.
Mit jelent a McLarennek, a Mercedes-Benznek s Lewis Hamiltonnak ez az eredmny, az idei kzdelmek utn?
Norbert Haug: Nos, ez egy fantasztikus gyzelem volt. Radsul trtnelmi, hiszen az els olyan, amelyet a KERS-szel szereztnk. Csodlatos, mert a srcok kemnyen dolgoztak Brixworthben s Stuttgartban is, s mindenki bzik a kinetikus energia-visszanyer rendszerben. Teljesen megrdemelt gyzelem volt, s termszetesen a legszebb jutalom, melyet a nyri sznet eltt kaphattunk. Mindenki rendkvl kemnyen dolgozott.
Tkletesen csapatmunka volt, Lewis pedig kiemelkeden versenyzett. Tbbet kihozhatott volna az autbl, megelzte az ezeltti verseny gyztest, s korbban senki sem hitte volna, hogy ez sikerlhet. Szerintem a nzk is lveztk. Gyakran unalmasak itt a futamok, de ez most nagyon klnleges volt. A gondolataink gyakran a slyos balesetet szenvedett Felipe Massa krl forogtak, s azt gondolom, fontos ezt szben tartani. Harcolhatott volna a dobogrt, s lehet, kihvst jelentett volna Lewis szmra, a gyzelemrt foly harcban. Erre is kell gondolunk.
Felkszlt a lehetsgre?
Norbert Haug: Megfordult a fejemben egy esetleges dobogs helyezs, ha a dolgok megfelelen mkdnek. Meg vagyok rla gyzdve, hogy a defekt s Mark Webber nlkl a magyarorszgi esemnyek mr a Nrburgringen lejtszdtak volna, s a verseny els 17 krt vgigvezettk volna. Remnykedtem a dobogban, de a gyzelemben nem. Nem hittk volna, hogy nyerhetnk.
Ez az elssg annak a jele, hogy a McLaren kpes lesz mostantl rendszeresen harcolni?
Norbert Haug: Remlem. Szerintem sokszor az abroncsokon mlik - ki hogyan hasznlja a kerekeket. Magyarorszgon tkletesen alkalmaztuk. Jobban, mint a Red Bull, s mg jobban, mint a Brawn. A Ferrari a msodik helyen rt clba, k is elg jl hasznltk, s attl fgg, melyik plyhoz melyik gumiabroncs hogyan alkalmazkodik. A kerk hasznlatnak mdja kulcsfontossg, de szksg van az aut megfelel belltsaira, illetve fontos, hogy a versenyz jl rezze magt, kszen lljon a futamra. Heikki Kovalainennek nem volt szerencsje a forgalomban, is gyors volt, s az tdik helynl elrbb is vgezhetett volna.
Egybknt, annyi pontot szereztnk vasrnap, amennyit ez idig sszesen, teht minden a legjobb irnyba halad. 14-et szereztnk, s ezzel elgedett vagyok. Szeretnm megksznni mindenkinek a csapatbl, aki kemnyen dolgozott.
Csak kt istll hasznlja a KERS-t a Formula-1-ben. Ez a gyzelem mennyiben indokolja meg, hogy kitartson az elhatrozsa mellett?
Norbert Haug: Ez egy msik trtnet. Ha a KERS segt, hogy gyzznk, megemltik. Korbban lehet, elhangzott, hogy a kisebbek hasznljk a kinetikus energia-visszanyer rendszert, msok nem. Most azt hiszem, ez mskpp mkdik. Lehet, lthatunk mg csapatokat, melyek szintn alkalmazni fogjk a KERS-t, mg az idei szezon alatt.
S ez a siker felbuzdtja nt a KERS hossz tv alkalmazsra?
Norbert Haug: Nos, ha a Formula-1 egy KERS-versenny vlna, elg drga lenne. Kezdemnyezhetnm, de kvetnnk kell a FOTA tbbsgi hatrozatt. Majd megltjuk, mi lesz. Lehet, hogy az v folyamn ksbb lesz egy beszlgets, hogy a csapatok hasznlnnak-e KERS-t, vagy sem, mert ez nagyon meggyz, s a Mercedes-Benz hibrid rendszere az egyik legjobb, ahogy Magyarorszgon is megmutattuk.
n szerint Valenciban is megtartja a formjt a csapat?
Norbert Haug: Hogyne, remlem! Nem grhetek semmit, azeltt sem grtem, de ha ez a verseny Silverstoneban van, nem vezettnk volna. De nincs sok rtelme ezzel foglalkozni. Fel kell kszlni, kihozni a maximumot magadbl s koncentrlni.
Kt versennyel ezeltt, Silverstoneban nem voltunk sehol. Ha most a paddockban llnnk, s kijelentenm, kt versenyt kveten elsknt intenek le minket, biztos azt mondan, tl optimista vagyok. Biztos, hogy nem mertem volna ott mondani, hogy Magyarorszgon eslyesek lesznk a gyzelemre. Azt is gondolom, hogy mind meg vannak gyzdve, hogy csak azrt nyertnk, mert msok lemaradtak. Ez egy jl megrdemelt gyzelem volt, s nagyobb sebessgnl mg tbbre lettnk volna kpesek az idn.
|