Hrek : Nem jelent elnyt a hibrid rendszer? |
Nem jelent elnyt a hibrid rendszer?
formula.hu 2009.03.01. 09:02
A tli tesztek alapjn nehz megtlni az aktulis erviszonyokat, tbbnyire csak tallgatsok vannak arrl, hogy ki hol ll. A szmos j szably miatt mg nehezebb megtlni a teljestmnyt.
A bahreini gyakorls, valamint Max Mosley kijelentse, - miszerint a szabad ballaszt felhasznls nagyobb elnyt jelent, mint maga a hibrid rendszer - arra enged kvetkeztetni, hogy az idei esztendben mg nem lesz bevett mdszer a hasznlata.
A BMW-Sauber a kemny s a kzepes Bridgestone keverket nehezen tudta felmelegteni, mg a Ferrari a kzepes keverket tudta nehezen zemi hmrskletre melegteni az els tengely mentn. A Toyota nem panaszkodott. A csapat technikai igazgatja, Pascal Vasselon elmondta, hogy mg a szuper puha keverkkel is konstans teljestmnyt tudtak elrni.
A hibrid rendszerek azonban nem vizsgztak tl sikeresen. Kimi Rikknen s Nick Heidfeld is 5 km/h-val gyorsabb volt a harmadik szektorban a plusz lerkkel, de nem sikerlt konstans idket futni. A Toyota ellenben a rendszer nlkl tudott.
A hibrid rendszer nemcsak a slyeloszts, a megbzhatsg tern is htrnyt jelenthet. A Ferrari ktszer is sznetre knyszerlt a berendezs meghibsodsa miatt.
Egyes szakrtk szerint csak a gyors helyszneken lesz hasznos a rendszer. A BMW-Sauber ragaszkodott a hibrid technolgia idei alkalmazshoz, de versenyz s plya szerint dntenek arrl, hogy bevetik-e. Felttelezheten Robert Kubica nem hasznlja majd.
|